Hej! Jaz imam en problem.
Jaz sem 8. razred in zdaj grem v 9. Imam prijateljico, ki je 9. in zdaj zapušča šolo. Vsak dan skupaj sediva na avtobusu in sva skoraj BFF. No in pač že od 6. razreda sem navajena, da sem zaljubljena v nekoga iz starejših razredov (iz naše generacije ne). No in pač zdaj bomo mi najstarejši na šoli. In ne bom imela nobenega starejšega za gledat, ampak je to skoraj najmanjši problem. Pač res res mi je hudo, ker ona gre v srednjo. In jaz si zelo zelo želim iti iz osnovne v srednjo. In zdaj vem, da bom morala čakati še 1 leto. Pa še iz srednje imam enega v katerega sem zaljubljena in ko pomislim na to, da bom morala še 1 leto čakati me začne boleti v prsih. In medve s to prijateljico sva bile BFF že v vrtcu... Pa še jaz imam rojstni dan februarja in kaj vse bi dala, da bi bila rojena vsaj 31.12. in bi lahko šla v srednjo.
Ne znam točno razložiti mojega problema, ampak nek povzetek je, da me je strah kako bom preživela 9. razred brez prijateljice, brez nekoga starejšega, ki ti da občutek, da nisi najstarejši na šoli...
Ker se družim s starejšo, mi da to občutek, da sem del nečesa, kar pa v resnici nisem. Pač počutin se tako kot, da bi morala z njo zdaj v srednjo, ampak se ubistvu to nebo zgodilo. Upam, da razumete kaj mislim...
Hvala
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena Rožica.
Pišeš, da tvoja prijateljica iz višjega razreda sedaj odhaja v srednjo šolo, tebe pa je strah, kako se boš sama znašla v zadnjem razredu osnovne šole brez nekoga starejšega za oporo, kot si vajena. Verjamem, da ti je hudo in se bojiš, saj ne veš, kaj pričakovati in kako bo brez nje. Kot si omenila, sta prijateljici že zelo dolgo, naenkrat pa bo precej drugače in si zato lahko v stiski. Razumem, da bo prehod tvoje prijateljice iz osnovne v srednjo šolo pomembno spremenil tvoj šolski vsakdan in povsem razumljivo je, da si želiš iti naprej z njo.
Spremembe so lahko strašljive, vendar so del življenja in se jim ne moremo izogniti. Res je, da tvoje prijateljice ne bo več na osnovni šoli in ne bo enako kot do zdaj, vendar to še ne pomeni, da se ne moreta več družiti. Telefoni nam danes omogočajo, da smo lahko ves čas v stiku preko sporočil, ob koncu tedna ali tudi vmes kdaj po šoli pa se lahko dogovorita za redna druženja. Misliš, da bi ti to ustrezalo?
Nad tem, kdaj si rojena, žal nimaš nadzora in tega ne moreš spremeniti, zato žal tudi ne moreš iti prej v srednjo šolo. Imaš pa nadzor nad tem, kako boš preživela 9.  razred in  kako boš izkoristila ta čas. Namesto da se osredotočaš, koliko časa še moraš čakati, si lahko raje postaviš cilje, kaj bi rada dosegla v tem letu. Če sem prav razumela, si omenila tudi, da se večinoma raje družiš s starejšimi učenci in si tako bolj povezana z njimi. Kako pa si povezana s svojim razredom? Čeprav ti je težko, je 9. razred lahko dobra priložnost, da bolje spoznaš svoje sošolce in se začneš več družiti z njimi. Nova prijateljstva in povezanost ti lahko pomagata, da lažje prideš skozi zadnji razred osnovne šole. Bo to šlo?
Ne pozabi, da je povsem normalno, da se počutiš, tako kot se. Daj si čas, da se privadiš na spremembe in jih sprejmeš. Verjamem, da ti bo prijateljica še vedno ob strani in se lahko z njo pogovoriš o svojih občutkih, čeprav ne bosta na isti šoli. Pogovoriš pa se lahko tudi z drugimi bližnjimi, ki jim zaupaš. Tako boš lažje obvladala težje občutke, ko se ti pojavijo.
Verjamem, da zmoreš.
Patricija Knez, dipl. psihologinja (un)
• Le
Legolover
Hej, imela sem isti problem eno leto nazaj in te čisto razumem. Je težko in to zelo zelo težko ampak vedno na koncu uspe tudi meni je. Lani sem ostala brez najboljše prijateljice ki je eno leto starejša. Ker devetosolci zaključijo 10 dni prej kot ostali sem vsak dan sedela v njihovi prazni učilnici in jokala. Izkoristi čas ki ga boš imela poleti da se boš družila z njo. Septembra bo spet težko jaz sem se bala it v šolo septembra samo zaradi tega ker sem vedela da ni na šoli več starejših ki bi te lahko vodili. Ampak uspelo mi je sedaj sem jaz tudi zaključila osnovno šolo. Navezala sem nova razmerja z mlajšimi in sedaj mi je težko za njimi. Verjemi mi vse bo uredu.