Strah me je da se bom ubila.veckrat sem razmišljala o samomoru ampak zdaj sem tako blizu kot nisem bila še nikoli. Zmankalp mi je razlogov za ziveti zadnji razlog pa se ugaša. Shkrati me je pa strah umreti saj nevem če mi bo še huje. Ne moram povedati nobenmu ker mam obcutek da nihče noče da sem okoli njih in ze zdaj gledajo name kot da sem najvecji kreten ker pac sem taka posebna al kako naj rečem pa shkrati še grda in pac ja nisem ravno najljubša ljudem okoli mene niti mojim prijateljicam. Staršem ne želim povedat ker bi čisto znorela in bi želela razloge in res bi bila močna reakcija tega si pa ne želim. res nevem kaj naj naredim ampak mi smrt trenutno kar dogovarja kot mi se nikoli ni. Zelka je res močna in nevem kaj naj. Umreti me je pa tudi zelo strah ampak nevem ce toliko kot živeti. In ze od zelo majhnega sem imela občutek da bo moj konec slabih življenje se slabse in se vedno ga imam. To je samo še večja spodbuda da vse koncam edina stvar ki me omejuje je strah.
st
starh_meje
Rada bi še dodala da je ze en dan od tega in moja potreba po smrti narašča napisala sem pisma in imam plan kako s eubiti.trenutno sem sama doma in re nevem kaj naj še vedno me je strah smrti ampak nevem če me je živeti še bolj. Začela sem spet stradati(to sem enkrat ze počela -14 kg in sem se zredila nazaj) saj mislim da me bo trenutno edino to osrečilo ko vidim kako številka pada. Res nevem kaj naj se tvojim življenjem prosim pomagajte mi. Res me je strah umreti ampak si tako močno želim.
Uredništvo
Draga punca,
prav je, da te je strah - tvoje življenje je vredno, dragoceno. Ti si vredna življenja. Žal mi je, da se soočaš s tako težkimi mislimi in stisko, ki si jo opisala. Iz prebranega lahko vidim, da ti je zelo težko in da se trenutno ne počutiš najbolje v svoji koži in svoji okolici. A to ne pomeni, da bo vedno tako. Verjamem, da je morda v tem trenutku težko verjeti, da je lahko drugače, a zaupaj, da te čaka še veliko lepega. Tudi sonca ponoči ne vidimo, pa vendar zaupamo, da bo zjutraj vzšlo.
V stiski se prosim obrni na enega izmed virov spodaj. Jutri pa te bo podprla tudi naša svetovalka in bomo skupaj poiskali možnosti kako ti lahko pomagamo.
Navijam zate in čakam na tvoj odziv.
Anja iz uredništva #Tosemjaz
Viri pomoči:
- Zaupni telefon Samarijan (116 123) - 24 ur na dan
- V stiski 112
- V stiski 01 520 99 00 (vsak dan med 19 in 7. zjutraj)
Uredništvo
Barbara Stožir Curk

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
žal mi je, da si se znašla v tako hudi situaciji. V uredništvu To sem jaz so se takoj odzvali in ti ponudili podporo, pomoč, predvsem pa so izrazili, da je tvoje življenje dragoceno, pomembno in neprecenljivo in da nas skrbi zate. Želimo ti pomagati in podpreti.
Zapisala si, da ne želiš več živeti, da resno razmišljaš o samomoru in da si že napisala pisma (so to poslovilna pisma?) in da imaš tudi že načrt, začela si stradati. Zapisala si, da te je strah umreti.
Počutiš se samo, težko praviš, da bi zaupala staršem, ker bi bila njihova reakcija močna. Kaj misliš, da bi se zgodilo? Verjetno bi se znašli tudi oni v stiski kako odreagirati, kaj narediti in ko smo v takšni situaciji pogosto ne znamo odreagirati. Mogoče bi se to zgodilo tudi tvojim staršem.
Poskušajva razmišljati kdo bi bil pa vendarle lahko tvoj sogovornik, komu bi lahko zaupala svojo stisko in si bo vzel čas zate? Je to lahko kdo od sorodnikov, morda kakšna teta, stric, stari starši, imaš morda starejšo sestro, brata, je to lahko kakšen družinski prijatelj? Glede na tvojo starost sklepam, da si v osnovni šoli. Drži? Lahko pomisliš na kakšnega učitelja, učiteljico, morda razrednika, pa svetovalno delavko (si morda že kdaj govorila z njo)? Bi se lahko po pomoč in nasvet obrnila na koga od njih? Verjamem, da te bodo poskušali in ti prisluhnili. V kolikor pa je to pretežko, pa lahko pokličeš osebno zdravnico, strokovnjaki, ki so ti na voljo, pa so tudi na številkah, ki so ti jih zapisali v uredništvu. Misliš, da bi zmogla ta korak? Strokovnjaki, ki sem jih naštela, te ne bodo obsojali in kazali s prstom nate, da si, kot si zapisala "kreten, neumna, nevredna itd.", nikakor ne.
Ob tem pa - lahko razmisliva tudi o kakšni prijateljici, prijatelju, ki ga morda imaš in ti je z njim dovolj dobro. Bi se lahko pogovorila tudi z njim, njo in morda bi ti lahko pomagal, te spremljal do pogovora s svetovalno delavko, učiteljem?
Se lahko ustaviva tudi v razmišljanju kaj se je zgodilo, kaj se ti dogaja, da sebe vidiš kot grdo, da te nihče ne mara, da nihče ne želi biti ob tebi. So vzrok za to razmišljanje odnosi s prijateljicami, sošolkami in sošolci, se ti dogaja kaj takega v odnosih, ki jih imaš morda v spletnem okolju, je povezano to z odnosi s fanti in ob tem, odnos do same sebe. Zmoreš videti, opaziti kaj dobrega na sebi, kako vidiš svoje telo zares iskreno in svoje zmožnosti, lastnosti? Kako sprejemaš, ko te nekdo pohvali, te pozdravi, se s tabo pogovarja? Se zmoreš veseliti srečanj z drugimi ali te pogosto preplavlja jeza, žalost, obup in je tako hudo, da ne zmoreš? Boli, tudi do te mere, da si odrekaš hrano in se kaznuješ na tak način? Si bila zaradi teh težav že v stiku z zdravnico, morda pedopsihiatrom?
Kako pa je z učenjem? Zmoreš, poskušaš na tak način prekriti svoje težave ali pa so težave na področju učenja tudi vzrok za tvoje doživljenje?
Kako si lahko pomagaš sama. Jeza, žalost sta čustvi, ki sta prisotni v situacijah, ko nam ni dobro. Razmisli, kaj bi lahko počela, kaj rada počneš in ti pomaga? Je to risanje, sprehod v naravi, ogled kakšnega dobrega filma ali oddaje, poslušanje pesmi, pogovor s prijateljico, kričanje v odejo. Morda imaš kašnega domačega ljubljenčka? Si morda poskusila skrbi zapisati na list, jih dati v vrečko in jih odvreči? Naj gredo, vsaj za nekaj časa stran.
Z zapisom na To sem jaz, si sebi dokazala in pokazala, da imaš notranjo moč in pogum, da si želiš pomoči. Tu smo zate. Predlagam ti, da razmisliš o pomoči v realnem okolju, hkrati pa nam dovoli, da te podpremo tudi mi. Pišeš nam lahko na urednistvo@tosemjaz.net. V četrtek, 26.3.2026 bo odprto tudi chat svetovanje na To semjaz, kjer se boš lahko pogovorila s super svetovalko Marušo Bertoncelj.
Pošiljam ti velik objem in te vabim v pogovor, tu smo zate.
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja