Sem najstnica, ki se soočam z različnimi težavami. Lansko leto me je nek tip iz šole začel tepst najprej sam spotikat, zafrkavat potem pa že me je začel kr tepst. Nardila mu nism nč on me pa je kr tepu ker je to pač njemu pasal to se je vleklo vse do konca šolskega leta. Seveda sem mu nepštetokrat rekla da me nej pusti prmer ampak on se je kr zaletvu pa zaletvu vame izogibala sm se ga kukr sm se movgla ampak on je dobesedno uživu ko me je brcnu, porinu, ali tepu.Najbrž mi boste rekli da bi movgla povedat to komu odraslemu sej sm hotla ampak kaj bi stem nardeila nič ker bi vsi vrjeli njemu ne pa men js sm bla v tej njgovi "igri" le žrtev! On je bl mejhn, ma tak angelski obrz pa tak angelski glas eno leto mlajšpi od mene in prepriča vse naukol da on ni nič kriv in potem bi izpadla js kot budala tega pa niti v sanjah nism hotela. Ker ponavadi vsi verjamejo lažnivcem ne pa resnici. Pa misnla sm da bom to nasilje hitr pozabla najpri sm misnla da to ni nasilje ampak samo zafrkavanje .Pa tut nism vedla na koga se naj obrnem bala sm se da mi nebi nihče vrjel.Letopšnjo leto se je to več ali mn končalo sicr me je še parkrat porinu ampak ne tako kot lansko leto čeprov še vedno čutm tisti strah ko ga vidim. Strah me je da se bo znesu še nad kom drugim naprimer nad mojim prijatelcm al pa nad mano še enkrat al pa nad kom drugim. Problem je pa še EN --> sicr je vse minil ampak zdej so se mi pojavle travme imam pribliske k ga vidm kako dugo užge se mi pojav priblisk kako me je tepu potem strah me je zlo ali naj povem za to nasilje ali naj bom tiho če bo on zvedu da sm ga zatožla lohk bo še hujin me bo začel tepst lahko pa zato ker js nism povedala trpi še kdo drug.Newem kaj nej nardim zarad njega mam more, žalostna sm nimam smisla do življenja imam travme newem kaj nej nardim. Ali primer nasilja po enm letu že zastara mislm če je sploh aktualno ga prjavt ker je to počel lansko leto.Rada bi se pogovorila z eno osebo (psihologom, psihiatrom) ker bi rada pozabla na to ampak nemorm.Je res da za psihiatra rabšp zdravnipško napotnico? Svetujte mi skom se naj pogovorim!Pomagajte mi newem kaj nej nardim?
obupano, objokano dekle -
Ja
Janiie
Heii!
Vem da se to dogaja! Meni se še nikdar ni, vendar poznam ljudi, ki se jim. Povedati moreš nekomu in bo lažje. Starši ti bodo verjeli in te branili. Seveda je to fizično nasilje, ki se nesme več dogajati! Če boš povedala staršem, bodo posredovali ravnateljici in socialni delavki ter pedagogu! Če bo treba bo posegla tudi policija. Če pa ti bo morda lažje, pa lahko medtem tudi začneš pisati dnevnik. Počutila se boš bolje. Če ne boš povedala zase, pa boš za druge, ki se jim podobno godi. Takšni ljudje nesmejo ostati brez kazni. Glede psihologa točno nevem. Samo mislim, da ne rabiš napotnice.
P.s.: Če pa bo res kriza in če se bo ponavljalo nasilje in se neboš mogla nikomur zaupat pokliči na SOS telefon TOM (0801234)LP
Uredništvo
Heliodor Cvetko

Odgovor svetovalca:
Pozdravljeno dekle !
Ko sem začel brati tvoje pismo, sem najprej pomislil, da si tistemu tipu všeč, pa ti to ne zna drugače pokazati, kot da ti nagaja, da je agresiven. No, pa mi je sedaj jasno, da gre za »bolanega« fanta (tako rečemo po domače) ki se mora nad nekom znesti. Znese se seveda nad šibkejšim od sebe in očitno je v tebi našel dobro (da ne rečem idealno) žrtev. Idealno zato, ker imaš polno razlogov da ga ne naznaniš in lepo tiho celo leto trpiš. In samo čakaš, kdaj se zopet prikaže ter upaš, da se morda ne prikaže.
Deklica draga, dobro da si nam pisala in da iščeš rešitev.
Takšnega človeka, pa naj še tako grozno ali pa nedolžno zgleda, je treba odločno »prijeti« (drugega jezika največkrat ne pozna). Torej, če se te še enkrat loti, ga moraš prijaviti. To lahko storiš preko šolske svetovalne službe, razrednika ali ravnatelja šole. Če meniš, da ti ne bodo verjeli ali poskušali vse skupaj zgladiti (da ne bi prišlo v javnost), potem pojdi kar direktno na policijo. Pojdi na najbližjo policijsko postajo in prijavi medvrstniško nasilje. Zagotovo te bodo vzeli resno in zaščitili.Pojav ki ga opisuješ, da imaš »prebliske«, more,…, pa zahtevo prav tako odločno reagiranje. Poiskati moraš psihiatra, ali pa morda najprej psihologa - specialista klinične psihologije oz. psihoterapevta. Načeloma potrebuješ za vse tri napotnico, ni pa nujno, imej pri sebi le ažurirano kartico zdravstvenega zavarovanja, pa tudi ta za prvič ni pogoj. Seveda moraš povedati, da je nujno. Morda bi bilo najbolje, da se najprej pogovoriš oz. vprašaš svojega osebnega (ali šolskega) zdravnika. On (ona) bo vedel, kdo od strokovnjakov ti je na voljo in kje. Dobila boš napotnico, morda tudi z oznako nujno.
Tvoj opis težave kaže na to, da si bila hudo travmatizirana in da travma še traja (ker se lahko zopet prikaže, ker ne veš kaj bo, ker se bojiš…) in da se počutiš vedno bolj izgubljeno. Zato brez zdravljenja ne bo bolje, kvečjemu le slabše.
Strokovnjak h kateremu boš šla, ti lahko pomaga pri naznanitvi (prijavi) nasilneža, če sama tega ne boš zmogla.
Sicer pa, ne zameri da vprašam, kje so tvoji starši ? Sploh jih nisi omenila ! Pa ne da si sama? Ne želiš, da ti starši pomagajo, da se oni v šoli pogovorijo, da ti pomagajo do strokovnjaka ?! Ti ne bi verjeli, bi tebi naprtili krivdo ? Ali jih enostavno ne želiš vpletati?!No, kakorkoli že, pomoč potrebuješ, tisti nasilnež pa tudi. Zato moraš ti k strokovnjaku, on pa v postopek, kjer ga morda kje v prihodnosti tudi čaka kak terapevt.
Razmisli o mojih napotkih in bodi odločna, moraš se zaščititi in moraš si poiskati pomoč. Držim pesti za tebe,Heliodor Cvetko, psiholog in psihoterapevt iz Svetovalnega centra v Mariboru