strah me je, tega da bom zavrnjena
tako med vrstniki kot v ljubezni kot povsod res me je strah tako me skrbi da sama sebi povzrocam tezave. ratam razdrazljiva hitro jokam use overthinkam strah me je ljudi strah me je drugih. treninr sportno plezanje in smo zmeram po parih . zmeram ostan zadnja. prvo sem misila da zato ker sm grda vem slisi se grdo a to je pogosto dejavnik tega da si zavrnjen zato sem se gledala v ogledalo in gledala in gledala in gledala in tudi nic opazila. pridobila sem le slabo samopodobo. strah me je kako zgledam kako si me drugi predstavljajo a sem cudna a se cudna smejim a se cudno oblecim uglavnem
strah me je ljudi posebej sovrstnikov
Uredništvo
Urška Pisar

Odgovor svetovalke:
Pozdravljeno dekle,
najprej hvala, da si se obrnila na svetovalnico in si delila svoje doživljanje.
Pišeš, da te je strah zavrnitve. Zaradi tega veliko razmišljaš, jočeš in si, kot praviš, povzročaš težave. Verjamem, da ti je neprijetno ter hudo in da si resnično želiš biti sprejeta. Povsem razumljivo je namreč, da si želimo sprejetosti s strani drugih, slednje pa je v obdobju mladostništva morda še poseben izziv, saj nam mnenja sovrstnikov pomenijo zelo veliko.
Omenila si tudi, da te skrbi kako te vidijo drugi. V povezavi s tem se ti zato odpirajo številna vprašanja - ali je drugim tvoj videz všeč, se čudno smejiš, je tvoj stil oblačenja primeren? Predstavljam si lahko, da je zelo naporno razmišljati o vseh teh vprašanjih in da iskanje odgovorov ne prinaša pozitivnih posledic za tvoje počutje. Dobro bi bilo, da bi skušala pri sebi poiskati bolj pozitivne vidike. Vsakega posameznika namreč sestavlja skupek nekih lastnosti in značilnosti - tako pozitivnih kot tudi negativnih. Na nas je, da se odločimo katerim lastnostim bomo dali večjo težo. Dobro bi bilo, da skušaš razmisliti tudi o tem, katere pozitivne lastnosti so tiste, ki te delajo takšno kot si. Enkratno, neponovljivo, vredno ljubezni in spoštovanja. Prepričana sem, da obstajajo mnoge. Čeprav verjamem, da je težko, bi bilo priporočljivo, da se skušaš v večji meri osredotočiti na te pozitivne lastnosti. S tem ko boš bolj prepričana vase, ko boš bolj cenila svoje lastnosti boš tudi drugim sporočala, da si vredna ljubezni, sprejetosti in spoštovanja.
Izpostavila si, da pri plezanju vedno ostaneš zadnja. Razmišljala si, da bi lahko to morda pripisala svojemu izgledu. Sicer je res, da druge večkrat ocenimo po izgledu, vendar obstajajo tudi drugi dejavniki. Razmisli ali ima pri tem, da ostaneš zadnja, kakšen vpliv tudi tvoj strah pred zavrnitvijo. Če je morda ta strah tisti, ki te odvrne, da bi sama naredila korak in povabila koga, če bi bil s tabo v paru; če si zaradi strahu bolj zadržana in se držiš zase.
Verjamem, da ni lahko biti najstnica. Da se vsak dan soočaš s številnimi izzivi, hkrati pa si želiš nekaj povsem normalnega - sprejetosti. Čeprav je težko pa je v veliki meri na tebi, da spremeniš svoje razmišljanje in prispevaš k temu, da se boš bolje počutila v svoji koži.
Lepo te pozdravljam in ti želim vse dobro.
Urška Pisar, mag. psihologije