Jaz in ta moj prijatel ki sma se spoznala preko interneta ze 2 meseca nazaj sma se hudo skregala 3 dni nazaj in zdaj je vzel sovje zivljenje in nevem kaj naj naredim, obcutek imam koda sem jaz kriva za njegovo smtr ceprav mi je ze prej umenjal da ima tezave doma in v soli tako da nevem ce je moja krivda ali ne in zdaj me skrbi da sem potisnila nekgoa do samoumora po nesreci res nisem hotela nic slabega in zdaj nevem kaj naj res nevem pocutim se koda bom bruhala samo ko pomislim na to da je moja krivda da je umru..
Ar
Arči
Nič nisi ti kriva. Strokovnjaki s tega področja ti bodo povedali, da je ta tvoj prijatelj samomor načrtoval, verjetno že dalj časa, in potem ga je storil. Pa ti nimaš nič pri tem.
Že davno prej bi moral poiskati pomoč, sedaj kazanje s prstom na nekoga, ki ni nič kriv, je blago rečeno, sprenevedanje.
V času, ko sem še študiral, sem imel kolegico, ki se je razšla s fantom. Pa je fant naredil samomor. Cela vas, bili so z dežele, je obsojala kolegico, toliko, da niso predlagali, da se jo kazensko preganja. Trdili so, da je imela nekaj najboljšega na svetu.
Resnica pa je bila daleč od tega, ob neki priložnosti se mi je, ne v celoti, čisto malo, zaupala. Ta njun odnos je bil klasičen toksičen odnos, nenehni prepiri, obtožbe, zamere. In kolegici ni preostalo drugega kot da je odšla.
Uredništvo
Dijana Kožar Tratnik

Odgovor svetovalca:
Draga anonimna.
To, kar doživljaš, je zelo težko in obremenjujoče za vsakega, kaj šele za tako mladega človeka kot si ti.
Res je pomembno, da čez to ne greš sama.
Sem vesela, da si o tem spregovorila, to je zelo pogumno in predstavlja prvi korak k soočanju z občutki. Se pridružujem Arčijevemu mnenju, da ti absolutno nisi nič kriva za to, kar se je zgodilo tvojemu prijatelju, tudi če sta se pred tem skregala.
Če bodo te občutki še nekaj časa vztrajali in te bodo ovirali pri vsakodnevnih aktivnostih, se prosim takoj zaupaj tudi nekomu, neki realni odrasli oz. od tebe vsaj nekaj let starejši osebi, ki ti je blizu in ti bo znala pomagati oziroma te usmeriti naprej in ti biti ob strani: staršem, starim staršem, starejšim sorodnikom, prijateljem ali učiteljici v šoli. Če ti je sami pretežko prositi za pomoč, lahko prosiš prijateljico, da o tem, kar si doživela, namesto tebe, pove zanesljivemu odraslemu.
Včasih že en pogovor naredi veliko. Prisotnost druge osebe nam pomaga lažje prebroditi take stresne trenutke in se razbremeniti težkih občutkov, ki jih ti čutiš v obliki siljenja na bruhanje.
Dijana Kožar Tratnik, univ. dipl. socialna pedagoginja