pozdravljeni,
moja sosolka je danes pri pouku videla rane od samoposkodovanja na mojih rokah in ko ji nisem hotela se enkrat pokazati je postala radovedna in sem se ji pac zlagala da me je popraskal macek. itak da mi ni verjela in hotela da ji pokazem se enkrat, ko pa ji nisem pa mi je zacela pravit da bo povedala razrednicarki. rane so pa v bistvu nastale nekaj dni nazaj ko sem imela pac custveni izbruh in sem po vec mesecih naredila to napako ki sem jo zelo kmalu obzalovala. jutri imamo prvic po tem "incidentu" razredno uro in sport in se zelo bojim da bo kaj rekla. pri njej pa je v bistvu tako da kakrsnokoli informacijo ki jo dobi o nekom pove naprej in v dobesedno eni uri ve cela sola. ampak tudi ni mi jasno kdaj misli resno in kdaj se heca pa je lahko situacija se tako resna. vem, da v enem popoldnevu ne morem narediti nic, ampak bojim se za v prihodnje.
dodala bi se to, da sem na prejsnji soli dozivljala nasilje in zato sem se prestavila na trenutno solo. kot posledica tega nadlegovanja sem bila ze v zgodnjih letih napotena k psihologu, ampak sem pred nekaj mesecih prenehala obiskovati terapije, saj se je moj psiholog prestavil na drug psiholoski oddelek in je menil, da sem dovolj stabilna, zato tudi nisem zamenjala ambulant. nimam pojma kaj naj naredim ker ce bo komurkoli povedala, bom spet sla cez ta postopek zdravljenja in nadzora.
lepo vas prosim za nasvet, hvala
Uredništvo
Barbara Stožir Curk

Odgovor svetovalke:
Draga n3kd0,
zahvaljujem se ti za zaupanje in predstavitev situacije, ki je zate obremenjujoča. Verjamem, da si potrebovala kar nekaj poguma, da si se odločila pisati na To sem jaz.
Skrbno sem prebrala tvoje pismo. Zapisala si, da si se prestavila iz ene na drugo šolo, predvsem, če prav razumem, zaradi medvrstniškega nasilja. Takrat si začela obiskovati psihologa in bila vključena v proces pomoči ter podpore. Pred nekaj meseci si s terapijo zaključila. Zapisala si, da iz dveh razlogov - ker je psiholog odšel na drug oddelek in ker je ob tem menil, da si dovolj stabilna. Zdaj se je v "novem" okolju zgodilo, da je sošolka opazila znake samopoškodovanja na tvoji roki in je o tem sklenila obvestiti razredničarko. Kot si zapisala je samopoškodanje posledica čustvenega izbruha. Samoškodovala pa si se tudi že v preteklosti, to drži. Sošolka, ki je opazila črte, praviš, je zelo zgovorna in težje ohrani skrivnost zase. Glede na časovnico mojega odgovora si že imela telovadbo, kjer bi bili znaki vidni.
Kaj lahko narediš? Razmišljajva kaj je bil vzrok čustvenemu izbruhu in kako bi bilo mogoče na situacijo, ki je močno čustveno intenzivna in jo je verjetno težko zdržati, odreagirati tako, da ne bi izbrala samopoškodbenega vedenja ampak neko drugo strategijo, ki ne prinaša občutkov krivde, sramu, žalosti, jeze itd.? Na portalu To sem jaz lahko zaslediš kar nekaj prispevkov na to temo, ki so ti lahko v pomoč kot oblika samopomoči.
Zapisala si, da bi ta sošolka lahko povedala razredničarki. Kaj bi to pomenilo zate? Težavo, olajšanje? Zelo odgovorno od sošolke je, da bi povedala, tako bi pravzaprav tebi omogočila pomoč in podporo, ki jo potrebuješ. Težko lahko od sošolke zahtevaš naj bo tiho, ker bi to pomenilo, da ji nalagaš odgovornost za molčečnost, kar pa ni ok. Lahko pa jo prosiš, to pa je zelo korektno in zaželeno, da je pri tem, ko bo povedala razredničarki (lahko gresta kar skupaj) diskretna in o tem ne govori po šoli. Predlagam, da se vkjuči tudi svetovalna služba. Pogovor v smeri razbremenitve bo vsekakor pomagal. In tudi kaj bi pomenilo zate, da bi ponovno bila vključena v proces psihološke pomoči? Bi to lahko razumela kot pomoč, podporo, da boš lahko bolj polno živela življenje?
Kako pa si sicer vključena v razred? Imaš prijatelje? Kakšni so tvoji interesi, imaš hobije? Kako skrbiš za spanje, prehrano? Kako se razumete v družini? Je v krogu tvojih bližnjih kdo, ki ti lahko nudi podporo in pomoč?
Upam, da sem te vsaj malo razbremenila. Predlagam, da ostajava v stikih. Veselim se tvojih odgovorov. Lepo te pozdravljam in ti želim dober povelikonočni teden.
Objem,
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja
n3
n3kd0
hvala vam za odgovor. v soli imam prijatelje in me sicer super sprejmejo. ocene imam kar v redu in to, da bi ona komurkoli povedala bi bilo v bistvu kar grozno zame. trudim se delati na tem, da bi s poskodovanjem prenehala.
glede na podporo pa imam prijateljico ki mi resnicno ob vsem stoji ob strani, doma pa se tudi razumemo razen tega, da je moj oce odsoten
sosolka je pa sicer nehala z vsem skupaj in mislim da bo vse v redu ampak res vam hvala za odgovor
Uredništvo
Barbara Stožir Curk
Odgovor svetovalke:
Draga N3kd0,
zahvaljujem se ti za odgovor in ponoven zapis. Veseli me, da imaš prijateljico, ki ji lahko zaupaš in da se doma tudi razumete. Pomembno je, da veš, da imaš v šoli pomoč, tako v svetovalni službi, razrednik, učitelj, ki se ti zdi vreden zaupanja. Tam so, da ti pomagajo in te podprejo. Izkoristi pomoč.
Na To sem jaz smo ti na voljo za odgovore na tvoja vprašanja, razmisleke. Predlagam ti, da si prebereš prispevke pod zavihkov samopoškodbe, da boš bolje razumela mehanizme pojavljanja in zvočna gradiva, ki so ti lahko v pomoč pri treningu tehnik za samopomoč, v situacijah, ko je čustvena napetost visoka.
Želim ti vse dobro in oglasi se še. Lepo te pozdravljam,
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja