Pozdravljeni. Iz naslova se ne da razbrati mojega problema ampak je hujši kot se sliši. Strah me je živeti. Strah me je, ker se dogajajo podbenne spremembe (močne nevihte, ozračje se segreva) strah me je umetne inteligence, ki bo vedno bolj prevladovala. Strah me je, da bom brezdomka, ko bom odrasla in da ne bom imela ne za jesti ne za piti. Te misli me spremljajo, ves čas in vem, da mi je to kdaj mogoče vbol v glavo amapk zaradi teh misli, da bom brezdomka in da ne bom srečna v življenju, ne bom imela ničesar kar bi si želela imam samomorilne misli. Ne bi rada dočakala teh groznih trenutkov (ki resnično upam, da se mi take grozote ne bi zgodile) ampak tudi vem, da ima življenje lepe stvari. Vedno tiči nek problem. Rada bi imela družino ko bom odrasla ampak kaj, če bom samska. Rada bi bila uspešna v življenju ampak kaj, če mi ne bo uspelo. Kaj, če bom ubrala napačno poklicno pot in bom končala na zavodu za zaposlovanje. Kaj, če mi ne bo nič uspelo, kaj, če bo prihodnost zelo slaba zame, kaj, če ne bom imela za jesti in bom po mestih prosjačila za denar? Ko vidim nasmejane in pozitivne ljudi se vprašam, kako je mogoče, da so tako nasmejani in pozitivni. Preprosto ne znam biti nasmejana. Vedno me ljudje sprašujejo zakaj sem tako zasklrbljena, kaj je narobe. Vedno me nekaj skrbi za prihodnost.
Hvala.
Uredništvo
Maja Krajnc

Odgovor svetovalke:
Draga mladenka,
ja, tvoje pisanje je res polno črnogledih misli in pričakovanj najbolj strašnih dogodkov.
Toda vprašaj se, ali ni to vse skupaj malce pretirano. Res so vojne, res so begunci, res je, da so brezdomci, res so podnebne spremembe, ki ne ne prinašajo nič dobrega. Prav tako pa je res, da so vojne bile skozi vso človeško zgodovino, pa so ljudje našli načine, kako preživeti. Tudi begunci in brezdomci niso nekaj novega. Tudi podnebne spremembe so se dogajale, človeštvo pa še vedno obstaja.
Prosim, razmisli o naslednjem izreku Viktorja Frankla, utemeljitelja logoterapije, ki je dejal:
"Kjer situacije ne moremo spremeniti, se prav tam od nas zahteva, da spremenimo sebe, se pravi, da zorimo, rastemo, preraščamo sami sebe. To pa je mogoče vse do smrti."
Torej. S tem, ko boš nenehno premlevala najbolj črne scenarije, ne boš spremenila nič. Najbolje bo, če boš spremenila svoj odnos do življenja in ugotovila, da imaš vso pravico biti srečna. Tukaj in zdaj. Ne v neki prihodnosti za katero sploh ne vemo, kaj nam prinaša. Vsak dan si postavi neko nalogo, ki jo do konca izpelji. Lahko je to ureditev tvoje sobe, zdaj ko so počitnice, lahko pripraviš kosilo za vso družino, se odločiš, da boš prebrala kakšno dobro knjigo. Priporočam ti knjigo Elisabeth Lukas Na sledi veselju, v kateri govori o naših možnosti za odločanje. Vedno imamo dve možnosti: ali se odločimo za slabo (v tvojem primeru je to črnogledo razmišljanje o prihodnosti), lahko pa se odločimo za dobro možnost (v tvojem primeru so to vsakodnevne ustvarjalne naloge). Res pa je, da te možnosti nista enakovredni. Slaba nas kar potegne vase in preplavi naše življenje, za dobro pa se moramo krepko potruditi. Toda splača se, verjemi. Morda bo v začetku težko, toda z vsakim dnem se boš bolje počutila in ugotovila, da te smiselne naloge osrečujejo.Res ti želim, da poskusiš vsak dan izbrati dobro možnost, še zlasti v trenutku, ko te bodo spet začele obhajati črne misli.
Prav prisrčno te pozdravljam in želim lepe počitnice, ki bodo lepe, ko boš spoznala, da te delo za druge osrečuje.
mag. Maja Krajnc, univ. dipl. sociologinja in politologinja