iskal sem odgovre na googlu saj se počutim kot da sem anskiozen a nevem zakaj težko je opisati kako se počutim izgubil sem tudi motivacijo zato sem iskal odgovore na googlu tam sem prebral stvari o  psihozi in pisalo je da je anksioznost in izguba motivacije lahko znak te bolezni zato sem začel še bolj brati in nekateri od znakov je tudi da neorganizirano govoriš po nekaj urah ko sem govoril z ljudmi sem reszačel tako govoriti. Strah me je da imam psihozo ali shizofrenijo. npr. delam tudi to da ko vidim neko stvar se potem sprašujem ali je to res tam ali le jaz haluciniram
Ali je možno da ko si pozoren na nek simptom ga začnes delati.
strah me je da resno imam kako se lahko prepričam da nimam?
• Sa
Sari
Hoj,
Imam izkusnje, da ko se na faksu pogovarjamo o kaksnih lodobnih boleznih, simptomih se tut meni kdaj zgodi da mje najdem kak podoben simptom ki ga imam, pa ne za to da bi imela to bolezen ampak ker se poglabljamo v to, razmisljamo o tem in pa ker so simptomi med razlicnimi bolezni lahko podobni
• po
pomočnica
Zdravo Doni!
Sicer nisem svetovalka, vendar upam, da ti bo odgovor pomagal dokler ne dobiš nasveta strokovnjaka.
Občasni občutki anksioznosti so povsem običajni. V primeru anksioznosti kot duševne motnje pa lahko povzroči tudi izgubo motivacije. Anksioznost in izguba motivacije sami po sebi torej nista znak, da imaš shizofrenijo ali psihozo.
Glede zmedenega govora je tako, da so nekateri ljudje pač nagnjeni k temu, da težko vzdržujejo neko rdečo nit pogovora. Enako velja, če je pogovor recimo dolgočasen ali pa te nekaj vedno znova zmoti. Tudi to ni nujno znak, da gre za kakšno bolezen. Morda lahko kakšnega prijatelja ali starše povprašaš, če se jim zdi, da govoriš bolj zmedeno kot običajno.
Občasno se vsem zgodi, da imamo motene zaznave. Sem spadajo iluzije (npr. v temi vidiš stol in misliš, da nekdo stoji tam) in halucinacije (mpr. zdi se ti, da ti zvoni telefon, v resnici pa je popolna tišina). Tudi pri zdravih ljudeh se lahko pojavijo halucinacije, le da bolj redko. Če kdaj nisi prepričan, ali haluciniraš ali ne, je najbolje, da se obrneš na neko osebo, ki ji zaupaš in jo prosiš za pomoč. V primeru, da se ti zdi, da haluciniraš neko vidno ali slušno stvar, lahko narediš posnetek s telefonom in ga pošlješ osebi, da ti pove ali vidi/sliši enako stvar kot ti.
Vsekakor je dobro, da se kontaktiraš osebnega zdravnika in prosiš za napotnico za psihologa oziroma si poiščeš psihologa v Centru za duševno zdravje. Ta ti lahko pomaga pri spopadanju z anksioznostjo in preveri, če obstaja možnost za shizofrenijo. Do takrat poskrbi, da dovolj spiš, ne uživaj alkohola in nobenih drog ter si najdi neko dejavnost, ki te veseli in sprošča.
• Uredništvo
Sara Seršen

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljen!
Hvala za tvoje vprašanje in da si se obrnil na našo svetovalnico.
Če prav razumem, se soočaš z občutki tesnobe in upadom motivacije. O svojih doživljanjih si pobrskal po spletu, kjer si prebral o možnosti, da sta to lahko simptoma psihoze in te sedaj skrbi, kaj se zares s tabo dogaja.
Verjamem, da te to, kar si zapisal, skrbi in da si v stiski. Tesnoba in upad motivacije se lahko pojavita zaradi zelo različnih vzrokov. Da boš lahko nekoliko bolje razumel, kaj se dogaja pri tesnobi, ti predlagam, da prebereš naš priročnik: https://live.editiondigital.com/e/221cpgqsc/prirocnik-kaj-lahko-naredim-da-mi-bo-lazje#!misel-le-dogodek-v-tvojem-umu. V njem boš našel tudi različne tehnike, ki ti lahko pomagajo pri sprostitvi in zmanjšanju tesnobe.
Nadalje si zapisal, da si pri sebi po nekaj urah govora opazil, da si začel govoriti neorganizirano. Če si se pogovarjal nekaj ur, je povsem normalno, da se ti je kdaj pa kdaj zgodilo, da kakšna misel ali pripoved ni bila povsem organizirana. Včasih smo lahko tudi na primer zelo veseli, navdušeni, ali pa po drugi strani zelo žalostni in zaradi tega ne povemo stvari najbolj tekoče in organizirano, kar je povsem razumljivo in normalno.
V svojem sporočilu si še omenil, da se včasih sprašuješ, ali res vidiš neko določeno stvar ali haluciniraš. Kot ti je v odgovoru lepo zapisala že vrstnica, se nam vsem lahko kdaj zgodi, da mislimo,  da vidimo nekaj, kar ni tam, sploh, če je vidljivost slabša, npr. megla, mrak. To je povsem normalno. Hkrati pa v primeru halucinacij, ljudje ne zmorejo podvomiti v njih in biti kritični, ali je to kar vidijo res, kot si ti zapisal.
In ja, če beremo o določenih simptomih in začnemo našo pozornost usmerjati na njih, se nam lahko začne dozdevati, da imamo nek simptom ali bolezen, v resnici pa je nimamo.
Svetovala bi ti, da informacij o svojem zdravju ne iščeš na spletu, ampak da se obrneš na strokovnjaka in se o svojih težavah s tesnobo v živo pogovoriš z njim. Iskanje informacij o simptomih na spletu nas lahko spravi samo še v večjo stisko, saj morebiti vseh informacij ne razumemo, težko je včasih določiti, katere informacije so res kakovostne in vredne zaupanje, hkrati pa je za ustrezno diagnozo potrebno, da se pogleda veliko število dejavnikov.
Če imaš možnost, se lahko v šoli obrneš na šolskega psihologa/psihologinjo, če ne pa lahko pomoč poiščeš pri svojem osebnem zdravniku ali pri psihologu v Centru za duševno zdravje otrok in mladostnikov ter skupaj s strokovnjakom oblikujeta načrt, kako se lahko soočiš s svojo tesnobo. Kot je zapisala tvoja vrstnica, je tudi zelo pomembno, da redno uživaš zdravo in uravnoteženo prehrano, poskrbiš za kakovosten spanec ter se izogibaš alkoholu, tobaku in vsem ostalim psihoaktivnim snovem.
Če imaš še kakšno vprašanje ali potrebuješ še kakšno informacijo, smo tu za tebe. Ponovno se oglasi in ti bomo z veseljem odgovorili.
Lepo bodi,
Sara Seršen, mag. psihologije