Zivjo, zadne case sem ceu cas ziucna in ta nervoza ne gre stran. Samo ko pridem do sole mi je slabo, zvecer ne morem spati, tresem se, ko pridem domov pa je vredu. Nevem kaj me tuk skrbi sem vzela tudi persene pa mi je mal pomagal sam iskrenu nimam moci d bi zdrzala tistih 7 ur u sol. Zaradi tega stresa zadne case imam tudi prebavne motnje, zgubila sm kar nekaj kilogramov. Samo hocem da je use po starem samo nevem kako priti do tega. Vcasih sem bila bolj pozitivna, samozavestna, zadne case pa zelo dvomim vase in nisem vec tako zgovorna enostavno sem se zaprla vase. Pogovor sz prijatelji mi ni dost pomagal pac za tisto uro ja ma potem ko sem sla u solo je blo spet istu.... Hocem postati sproscena in spet z veseljem hoditi u solo.
St
Studentka
Ojla! Sem ze mislila, da sem to kdaj jaz napisala na forum pa vidim sedanji datum haha...imela sem identicne tezave jaz pa se polek vsega tega panicne napade in kr vlko anksioznost. Jaz sem bila pol leta na antidepresivih(pri tebi ni tak hudo, tako da ti ne priporocam ker bo po njih spet isto), prvo idi do zdravnice povej ji tezave in ce te res omejujejo, da ne mores uzivat svojih mladosrniskih dni, vprasaj za psihologa(psiholog je dobra stvar, pogovor, poves mu svoja custva, probleme in skozi pogovor gradita zaupanje in tudi tebi bo lazje)mogoce bosta tudi odkrila vzrok kaj ti te tezave povzroca pa si bos mislila eh kak je to mozno ce pa je vedno blo kul..pa enkrat vdari ven ce je prevec, v podzavesti. Kak sem jaz sla cez to, iskreno nevem kaj ti druga rect kot da vse je v glavi(jaz sem vcasih vzela helex ali pa lexaurin ko je bilo reees hudo npr pred izpitom) govori si v glavi dobro se pocutim, ni mi slabo. Potreben je cas, ne obupaj in ne zapri se vase. Nic ni narobe ce se kak dan slabo pocutis nemores bit vedno presrecen. Pridejo tezki dnevi in zdaj je cas da se ucis delat na sebi in na svoji psihi. Probaj biti cimmanj na telefonu(ce sploh si). In beri na forumih, na yt glej sprostitvene tehnike, idi na sprehod,... glede hujsanja pa isto jaz sem v roku 2 mesecev 6 kil sla dol in vecinoma jem nezdravo pa se se kr nemorem zredit vedno mam iste kile zjutraj zvecer je isto mogoce 1kg razlike lol. Vse bo kul!
Uredništvo
Patricija Kramaršek

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Praviš, da si zadnji čas pogosto živčna. Če prav razumem se ti to pogosteje dogaja v šoli oz. v povezavi s šolo. Pred tem teh težav nisi imela oz. opazila. Navajaš, da si bila pozitivna, samozavestna, zgovorna…
Razlogi za skrbi glede šole so lahko različni... Lahko ima nekdo učne težave - se pravi slabše sledi snovi, se težko zbere, zato mu v šoli ni vedno prijetno. Spet drugi ima skrbi, ker se ne počuti vključeno ter sprejeto v družbo vrstnikov oz. v razredu. Lahko imamo tudi skrbi glede profesorjev, pričakovanj staršev v zvezi s šolo... ali pa dvome, da ne bomo kos svojim lastnim pričakovanjem glede ocen itd…Ne vem, kaj točno se dogaja pri tebi, verjamem pa, da je v ozadju razlog zakaj se počutiš tako. Ko razrešiš oz. raziščeš ta razlog, boš lažje iskala pot naprej. Verjamem, da boš spet z veseljem šla v šolo in bila sproščena…
Pomisli zakaj ti je tako težko zdržati 7 ur? Kakšne misli imaš, ko si v šoli? Kaj je lahko najslabše kar se lahko zgodi? Kako velika verjetnost je, da se to res zgodi? Ali se je kdaj že zgodilo? Kaj je dobrega, oz. tisto zaradi česar greš v šolo rada? Kaj bi se moralo spremeniti, da bi ti bilo lažje?
Super, da si se o tem pogovorila s prijatelji ter se obrnila na nas, s tem si že naredila dva pomembna koraka k rešitvi. Bravo.
Morda se pogovoriš še s starši oz. s svetovalno delavko v šoli oz. poiščeš pomoč pri psihologu v zdravstvenem domu? Če želiš lahko tudi napišeš kaj več, tako te bomo lažje usmerili dalje oz. ti svetovali.
Želim ti vse dobro, in verjamem, da zmoreš.Patricija Kramaršek, mag. psihologije
Kr
Kr ena
V soli ni nicesar kar bi me osrecevalo. Tudi prijatli tam me ne razumejo najbuls. Cudnu mi je ker sem cel cas nemirna in v stresu in v vsem vidim odpor. Mislim da je ta razlog tudi ker so imeli starsi prevelka prcakvanja za ocene in mislijo da se moram sam ucit. Zelo malo sem se dubivala sz prijatli saj za vikende imam priprave, ker se ukvarjam sz sportom. Skrbi me, da ne bi bila sposobna priti nazaj v mojo rutino, ko sem jo imela pred tem. Zdravnika smo klicali in imam pregled in je rekel da sem verjetnu pregorela,nasla sem si tudi psihologa in je mnenja da sem na zacetku depresije oz. D se spopadam sz anksioznostjo. To me je se bolj potrlo. Nevem malo sem ze obupala nad svojim ziulenjem... Sem tudi tik pred svetovnim prvenstvom zato me je se bolj strah kako bo sz mojim zdravjem saj si tega res zelim. Aja pa se to. Moji starsi so mislili, da glumim niso me najbolj razumeli. Dojeli so sele ko sem se pred njimi zacela tresti. Saj vem da me podpirajo sam mi je slo na zivce ko so se skouz drli name k da sem tok nesposobna.
Uredništvo
Patricija Kramaršek
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Hvala, da si se ponovno javila. Navajaš več razlogov za slabo počutje. Na eni strani so to visoka pričakovanja staršev, manj preživetega časa s prijatelji… ukvajaš se tudi s športom, kjer imaš, če sem prav razumela prav tako visoka pričakovanja do sebe.
Žal mi je za tvojo izkušnjo s starši, ki te sprva niso podprli.Kadar si ljudje zadamo preveč stvari, oz. sledimo previsokim pričakovanjem, je normalen odziv telesa kot tudi našega psihičnega aparata, da na neki točki ne zmore več.. Takrat se lahko pojavi, kot navajaš tudi sama, npr. odpor do stvari, občutki nemira…
Vedi, da si kot oseba edinstvena, pomembna, sposobna in vredna, ne glede na tvoje dosežke ter zadana pričakovanja. Če občutiš, da potrebuješ trenutno čas zase, počitek, si dovoli slednjega vzeti. Če pogrešaš čas s prijatelji, pojdi večkrat kam z njimi… Skratka poskusi v svoje življenje vnesti protiutež stvarem, ki te obremenjujejo. Se pravi aktivnosti, ki te sprostijo, pomirijo, veselijo…
Premisli kaj je tvoja želja, kaj je želja staršev. Kako so vaša pričakovanja povezana oz. ali so skladna.Pohvalila bi te, da si svoje počutje sporočila staršem ter poiskala strokovno pomoč. Spet si naredila še korak bližje k boljšemu počutju. Kar tako naprej, verjamem, da ti bo redni psihološki suport pomagal ter bo postopoma bolje.
Patricija Kramaršek, mag. psihologije