Pozdravljeni,
zadnje čase me je stalno strah da mi ne bi uspelo v šoli. Prva dva letnika srednje šole sem bila odlična sedaj pa mi gre samo še navzdol. Želim se naučiti a ne gre. Strah postaja vse večji in nakoncu se zgodi da za šolo ne naredim nič saj me že pogled na učno snov in na trdo delo odvrne. Dolgo se že sprašujem če je to resna lenoba ali je možno da je kaj drugega. Motivacije in volje ni. Spodbujajo me ljudje okoli mene ter verjamejo vame, a jaz vase ne. Kako verjeti sam vase? Ko sem videla, da se slabe ocene kar nabirajo in da se ne morem skoncentrirati me je začela grabiti panika in strah, da mi morda ne bo uspelo. Vsak mesec se zjokam. Velikokrat se mi dozdeva tudi, da me nekateri prijatelji ne potrebujejo več, saj jih ni bilo ob meni kadar sen jih najbolj potrebovala. Poleg vsega tega se mi je povečal tudi apetit, začela sem jesti bolj nezdravo in začela sem se odmikati od realnosti- veliko več časa namenim telefonu ter manj hodim ven, ni volje do hobijev ki sem jih nekoč rada počela. Kaj naj storim?
Uredništvo
Barbara Stožir Curk

Odgovor svetovalke:
Draga Dani,
najprej se ti zahvaljujem za izkazano zaupanje in pogum, ki si ga zbrala, da si nam zaupala tvoje težave.
Uspešno si zaključila prva dva letnika srednje šole, in to v času epidemije, ko si se ti in tvoji sošolci, vrstniki precej časa šolali na daljavo. To je bil verjetno precej naporen čas, tako z vidika učenja kot z vidika odnosov z vrstniki, ki so v fizični obliki umanjkali. Kljub temu si zmogla in sedaj si v tretjem letniku. Tu pa so se ti začele težave. Sprašuješ se ali je to lenoba. To je pravzaprav pogosto vprašanje, ki nam ga navadno naslovijo starši, morda učitelji - "je len, nič ne dela, ne ljubi se mu itd.". Seveda je lahko tudi to vzrok za učni neuspeh pri katerem od tvojih vrstnikov. Iz tvojega opisa pa tega ne prepoznam. Zapisala si, da se zjokaš, da nimaš motivacije in volje, da te spodbude drugih ne aktivirajo, da ne verjameš vase, da se težko skoncentriraš, strah te je in si mnenja, da ti ne bo uspelo. Tudi glede prijateljev si mnenja, da te nekateri prijatelji ne potrebujejo več. Povečal se ti je apetit, več časa si na telefonu, manj se gibaš in nimaš volje do hobijev.
Opis tvojih težav nakazuje na zanihanje razpoloženja v smeri anksioznosti, morda celo depresivnih občutij. Verjetno se boš strinjala, da potrebuješ pomoč, in to precej hitro. Svetovala bi ti, da se najprej pogovoriš s svojimi starši, če je to mogoče. Naslednji korak pa je pogovor z razrednikom, učiteljem, ki mu zaupaš ali pa kar je tudi zelo ustrezno in priporočljivo, pogovor s svetovalno delavko na šoli. Kaj je namen teh srečanj? Pogovor o pomoči tebi tako na učnem področju (prilagoditve v smeri ocenjevanja, ure učne pomoči) in področju duševnega zdravja (aktivacija, motivacija, samopodoba, tehnike reševanja problemov, odziv na stresne reakcije in tehnike sproščanja, pomen povezave misli - telo - vedenje, odnosi z vrstniki - komunikacija itd.). Na tem mestu gre še omeniti priporočljivo sodelovanje s psihologom, psihoterapevtom z namenom, da se okrepiš in boš tako lahko kos izzivom, ki so pred teboj. Bi to šlo?
Vsekakor pa ti priporočam, da poskušaš v svoje življenje vnesti dnevno rutino (tudi časovno), ki jo bo sestavljala tako določena ura vstajanja, zajtrk, odhod v šolo, prihod domov, prosti čas in gibanje (nujno), čas za učenje in počitek, spanje. Vmes pa čim bolj zdrava prehrana in navezava oz. ohranitev stika s sošolci, ki pa so ti še vedno blizu.
Bi to šlo? Pomagaj si tudi s članki, ki jih najdeš v okviru strani Tosemjaz, in sicer pod kvadratkom šola, učenje in prosti čas, ter čustva in psihične stiske. Verjamem, da boš ob branju bolje razumela svoje stanje in oblike pomoči.
Predlagam, da z rutino začneš čim prej. Pomemben bo že najmanjši korak. Poskusi in verjami, da ti bo uspelo. Ne obupaj prehitro.
Verjamem vate. Držim pesti, da se še oglasiš.
Vse dobro,
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja
Lo
Lola
Draga Dani!
Jaz sem v 6 razredu in se mi je dogajalo enako (mislila sem da imam premalo časa se vse naučiti).
Dokler nisem se enega dne odločila da preneham z pomiljijovanjem in se začela hoditi na krajše sprehode, spoznala sem sebe se začela bolj učiti čeprav si nisem želela sem telefon dala na tiho in se posvetila sebi in učenju.
Nevem če sem ti pomagala,a cilj je da pojdi nekam sama tam ko ti je najbolj všeč se prepusti uživanju in se sprosti.
Bodi vredu!