Pozdravljeni, nevem ali se zdi samo meni ali je "ozračje res napeto". Neznam razložiti amapk je vse več govora o tretji svetovni vojni in tega me je ressssssss strah. Še sploh zato ker živimo čisto na samem okoli nas je samo gozd in travniki, sosedov nimamo.
Nevem kako se reče po slovensko ampak vsaka stvar ki jo nekdo reče o vojni overthinkam še ressss dolgo časa.
Tako me je strah da neupam ven nahraniti živali, neupam tečt, neupam peljati psov na sprehod. Vsega se tes tako bojimmmm.Po eni strani bi tada čim več zvedela o teh zadevah, da sem na tekočem po drugi strani pa nočem vedeti kaj se dogaja ker razmišljam samo o tem. ☹️
Že samo pisanje tega me straši saj moram uporabiti besedo vojna.
Lep pozdrav
Jo
Jodi
Zivjo,
Nisem svetovalka ampak ti bom poskusila pomagat. Sama sem imela iste tezave kot ti, nocne more zaradi tega in na momente me se vedno prestrasijo govorice.
Novice o vojni so bile povsod na Tv, starsi so se pogovarjali o tem, v soli, na telefonu. Torej skoraj povsod kamer sem se obrnila. Mela sem ze skoraj napade panike in nekaj casa nism spala ker sem si predstavljala v glavi vse mozne scenarije.
KAKO SEM JAZ POSUSILA ODVRNIT MISLI
Na koncu sem prisla do tega spoznanja, ali bo vojna ali jo nebo ne jaz ne ti nimamo nikakrsnega vpliva na to. Vse skupaj je samo politika in vrjemi noben si ne zeli tega. Resit sveta zaradi tega nemores. Edina stvar v tem trenutku je da upamo da do tega seveda nebo prislo. ce bo pa prislo bomo takrat seveda obvesceni in se bomo takrat sekirali ne pa zdaj. Konec koncov sekiras se za nekaj kar se ni prislo in lahko tudi nebo. Stres pa ni dober za zdravje se posebaj velika kolicina tega. Trenutko se mi zdi, da ni take nevarnosti, da nebi smela peljati psa v gozd. Tko da trenutno se lahko normalno gibljes kjerkoli po sloveniji
Da ne razmislam toliko o tem sem prenehala z gledanjem TV, novic in poskusila svoje misli odvrnit stran od tega na tak nacin. Rekla sm si "lahko sm srecna da jo trenutno se ni pri nas, sekirala se zdaj v tem momentu nebom prevec in bom raje ta cas poskusila cim bolj izkoristit v stvareh ki me veselijo v primiru da bo vojna tega nebom upala poceti zato morm izkoristit vsako minuto. V primiru ce pa pride jbg se bom takrat sekirala. Ce ze umrem ig je blo tko usojeno.' ze z tem ko se z necim zamotim malce pozabim na stvari ampak kjub temu me je res se vedno strah posledic ki jih lahko prinese.
MOJE PRIPOROCILO
Priporocala bi ti da se pogovoris z nekom ki ti je blizu in mu zaupas posebaj s starsi ce si v dobrem stiku, saj ti bojo le oni znali najbolje pomagat in svetovati. Prijatelje, starse lahko jih lahko tudi prosis da o teh stvareh ne govorijo pred tabo kakor koli, ne beres toliko novic, porocil in zacnes delat na sebi da usaj malce premagas te strahove.
Upam da ti uspe in vedi da nisi sama v tem in so ob tebi ljudje ki te imajo radi in ti bojo poskusali pomagat
Uredništvo
Maruša Bertoncelj

Odgovor svetovalke:
Živjo, Cori!
Evo, Jodi ti je napisala že super odgovor, tule pa še moj prispevek.
Opisuješ strah, ki te tako paralizira, da kdaj ne upaš niti ven in da ne zmoreš ustaviti toka misli. To je res neprijetno. Občutek, da nimamo vpliva na prežečo nevarnost od zunaj, je eden najbolj stresnih. In čeprav smo ljudje narejeni, da kratkoročen stres zmoremo prenesti, nam začne zmanjkovati psihične energije, če smo zaradi nečesa pod velikim stresom zaradi dlje časa. To pa nas šibi samo še naprej.Če prav razumem, se bližaš tej točki tudi sama. Žal je svet tako narejen, da prihodnost nikoli ni gotova. Vsaka gotovost, ki jo občutimo, je bolj kot ne navidezna. Ampak to ni nujno slabo, saj to pomeni, da so odprte vse možnosti - torej tudi možnost, da bo vse okej. :) Ker si še zelo mlada in na začetku življenja, je verjetno zate prvič, da se začenjaš bolj zavedati političnih okoliščin. Te pa nikakor niso nove. Skozi zgodovino se nevarnost vojne ves čas pojavlja in kdaj, na žalost, tudi udejani.
Mislim, da trenutno ni zares nevarnosti, da bi vojna prišla v Slovenijo, sploh ne kar naenkrat. Konflikti običajno naraščajo postopoma. To, da se zadnje čase več govori o vojni, je predvsem normalna posledica dejstva, da dnevno spremljamo dogajanje dveh intenzivnih vojnih žarišč in da je eno razmeroma blizu nas. Po svoje je smiselno, da o vojni govorimo, saj miru ne gre jemati za samoumevnega. Na ta način kot družba lahko na novo premislimo, kaj je potrebno za ohranjanje družbene blaginje.
En znani rek celo pravi: če hočeš mir, se pripravi na vojno. Drugi pa: ta most bomo prečkali, ko pridemo do njega. To samo pomeni, da velja ceniti in čuvati, to kar imamo tu in sedaj, in da se bomo s posameznimi izzivi soočili takrat, ko - in če sploh - se bodo pojavili. Nima smisla trošiti energijo za skrbi glede nečesa, kar tukaj in sedaj ne obstaja.
Prihodnost je široko odprta pot, nihče zares ne ve, kaj se bo ali ne bo zgodilo. Tako je že od nekdaj - in glej kako dolgo je človeštvo že vajeno živeti s tem. :)
Čim bolj brezskrbno poletje ti želim in zavidam ti vso naravo okoli doma! Čim bolj se zamoti z živalmi in, kot pravi že Jodi, pogovarjaj se o svojih skrbeh tudi s tistimi bližnjimi, za katere veš, da te imajo radi in ti želijo samo dobro. :)Objem
Maruša Bertoncelj, univ. dipl. socialna pedagoginja
al
aleps123
Res se obema zahvaljujem za odgovor. Pocutim se precej pomirjena in iz sekunde ko sem to prebrala na to hledam drgace. Res res res hvalaaa.