Pozdravljeni,
Marca sem se po pol leta vrnila nazaj v Slovenijo in medtem ko sem bila odstotna sem brala o posilstvih katere so zagresili migranti, kako nadlegujejo dekleta, pretepajo in oropaji itd itd ( ze od nekdaj imam ogromen strah pred njimi) in me je res strah hoditi po centru ljubljane.. Strah se je pa povecal odkar sem bila na bavarskem dvoru in videla fanta ki je bil takrat tam z nozi, ko sem ga videla sem se tako zacela trest in sem zacela samo tect stran od bavarca in od takrat imam res grozn strah da se mi bo kaj zgodilo.. Nisem mirna na avtobusu, nevem vec kje naj grem na avtobus da se bom pocutila varno.. Nevem kako naj se znebim tega strahu ker je zelo utrujajoce
Uredništvo
Brane But

Odgovor svetovalca:
Drago dekle!
Razumem, da te skrbi možnost spolnega napada s strani migranta. Pomembno je vedeti, da je velika večina migrantov miroljubnih in da se spolni napadi ne zgodijo pogosteje s strani migrantov kot s strani katerekoli druge skupine prebivalstva. Spolni napadi se dogajajo ne le s strani migrantov, ampak so povzročitelji tudi državljani in prebivalci R Slovenije. Lahko bi sicer razpravljal o tem, kakšne so dejanske nevarnosti s strani enih ali drugih povzročiteljev, je pa dejstvo, da se dogajajo. Zato je prav, da se zavedaš tveganja in da sprejemaš ukrepe za zaščito pred nevarnostjo spolnega napada.
Takšne ukrepe, kot lahko sklepam, že izvajaš. Pozorna si na svojo okolico, zagotovo se ne sprehajaš sama ponoči ali v slabo osvetljenih območjih, v torbici imej pri sebi solzivec za vsak slučaj ipd.
Se pa že sama zavedaš, da je tvoj strah pretiran in te že ogroža. Tako npr. podnevi v centru Ljubljane praktično ni nevarnosti, da bi doživela spolni napad oziroma posilstvo. Primer na Bavarskem dvoru, ki ga navajaš, je specifičen, šlo je za človeka z motnjo v duševnem zdravju in ne za morebitnega povzročitelja posilstva. Vedeti pa moraš, da v svojem strahu nisi sama in da ti je na voljo pomoč in podpora.
Prav bi bilo, da se o svojem strahu s kom pogovoriš, lahko s kom od svojih bližnjih, lahko pa tudi poiščeš možnost razbremenilnega pogovora in psihosocialne pomoči od oseb, ki poznajo problematiko ali tudi od strokovnjakov. Naj ti navedem nekaj možnosti:
- SOS telefon - 080 11 55 (24/7, klici so anonimni)
- Center za krepitev zdravja, Zdravstveni dom Ljubljana – CKZ Bežigrad 01 3003 371, 3003 300, CKZ Center 01 4723 859, CKZ Moste-Polje 051 315 271, CKZ Šentvid 01 6209 394, CKZ Šiška 01 5815 234, CKZ Vič-Rudnik 01 2004 508
- Društvo Zaupni telefon Samarijan – 01 2391 673 ali 116 123
- Društvo za nenasilno komunikacijo – 01 4344 822, 031 770 120
- Program Mira – Centri za duševno zdravje – spletna stran www.zadusevnozdravje.si
- NIJZ Ljubljana, Center za psihološko svetovanje – 01 251 29 50
Upam, da sem ti pomagal, da se boš rešila svojega motečega strahu.
Brane But, univ. dipl. psiholog