Pozdravljeni,
Imam problem zadnje 3 mesece me je zelo strah da sem psihopat vse se je začelo ko sem na tik tok zasledil video o psihopatu in na videu je pisalo da psihopati ko so mlajši ubivajo živali in ko sem bil jaz mlajši sem ubival kobilice in od tistega dne me je strah da sem psihopat tega strahu sploh nemorem dati iz glave kod da bi bil zmeraj z mano tudi ko odmislim misli se počutim kot da sem živčen a nevem zakaj. strah me komu zaupati moj strah ker se meni zdi čuden. strahu sploh nemorem dati iz glave tako se počutim že 3 mesece. nekega dne sem se ponoči kar naenkrat zbudil z paničnim napadom strah me je bilo da se mi meša. hotel sem poiskati odgovore zato sem bral po googlu stvari a je stanje samo poslabšalo počutim se kod da bi se moja glava kregala z mano prebral sem da psihopati nimajo empatije in prišel je nov strah pa če nimam empatije in se samo pretvarjam da jo imam kot da bi se moja glava kregala z mano. hočem da se to ustavi
ali to pomeni da sem psihopat strah me je?
hvala za odgovor.
Pe
Pegi541
Hojla Deni!
Prebrala sem tvojo zgodbo ne misli, da si psihopat če si to videl na tok toku. Res mi je žau da to misliš probala ti bom dati nasvet ampak nisem nevem kaka strakovnakinja.
Priporočam ti, da to poveš eni bližnji osebi, ki ji zelo zaupaš. Če pa nemoraš pa se probaj umiriti, v mislih ali naglas si govori da nisi psihopat.Veš kar vidiš na tik toku ponavadi ni res.
Probaj se umiriti delaj nekaj kar te sprošča (npr. meditacija poslušanje glasbe...)
Upam da sem ti na kak način pomagala.
Lp Pegi
ik
ikd
Če te je strah, da si psihopat oz. če se to sprašuješ pol zihr nisi. Nism strokovnjakinja, sam, če bi bil psihopat, se tega sploh ne bi spraševal, KER BI BILO TO PSIHOPATU VSEENO, ON BI ITAK GLEDAL SAMO NA SVOJO KORIST IN BI MU BILO VSEENO ZA DRUGE, TI SE PA SPRAŠUJEŠ IN RAZMIŠLJAŠ O SVOJI EMPATIJI IN TO NE GRE SKUPI!
Also, klele sm našla en del, kjer piše, da psihopate ni strah in to je tebe, tkoda zihr nisi psihopat.
"Najprepoznavnejša značilnost psihopatske osebnosti je neustrašnost (odsotnost strahu), ki sama po sebi ni psihopatija, je pa pomembna predispozicija. Raziskave, opravljene s funkcionalno magnetno resonanco, kažejo, da nekateri ljudje ne čutijo strahu, saj se njihovi možganski centri, ki so pri drugih ljudeh ob nevarnih dražljajih aktivni, preprosto ne odzivajo. Zato tudi ne pride do čustvenih in fizioloških reakcij na dražljaje, ob katerih večina ljudi začuti strah. To pomeni, da so nekateri ljudje v resnici rojeni neustrašni oziroma odporni proti stresu."
(Vir: https://www.psihoterapija-ordinacija.si/dusevne-motnje/osebnostne-motnje/psihopatska-osnostna-motnja-psihopat/kaj-je-psihopatska-osebnostna-motnja#POM)
Upam, da sm te mal pomirila, je pa res, da ne morem dat nezga strokovnega mnenja, ampak sej ti bodo tut kmal strokovnjaki odgovoril:)
Lp, Maja
Uredništvo
Patrik Senica

Odgovor svetovalca:
Zdravo Deni!
Praviš torej, da se bojiš, da izkazuješ nekatere lastnosti, ki se bi naj pojavljale pri tako imenovanih "psihopatih" (ali drugače rečeno pri osebah z antisocialno osebonstno motnjo). Videl si video na to temo na TikToku, potem pa si se skušal še bolj pozanimati o tem na internetu, kar je, kot praviš, tvoje počutje še poslabšalo oz. te je začelo še bolj skrbeti. Hvala, ker si nam izkazal zaupanje in nam pisal glede svoje težave!
Omenil sem torej antisocialno osebnostno motnjo, ki jo karakterizirajo npr. laganje, pomanjkanje empatije, težave z upoštevanjem pravil/zakonov, pomanjkanje občutij krivde glede škodovanja drugim, agresivnost, napadalnost in še nekaj drugih. Nekateri viri pravijo, da je psihopatija ekstremno izražena antisocialna osebnostna motnja. Agresivnost do ljudi in živali, uničevanje lastnine, kraja, resno kršenje pravil v otroštvu in mladostništvu ponavadi napovedujejo to motnjo.
Kot vidiš, samo motnjo ali pa psihopatijo opredeljuje veliko različnih dejavnikov, hkrati pa osebo resno ovira pri normalnem delovanju v družbi. Kar se je zgodilo pri tebi, je verjetno to, da si videl na TikToku prikaz enega (ali nekaj) simptomov motnje, ugotovil si, da so se le-ti včasih pojavili tudi pri tebi in si zato hitro prišel do zaključka, da je motnja lahko prisotna tudi pri tebi. Za samo diagnozo je potrebno, da je simptomov prisotnih več in da vztrajajo dalj časa.
Motenj osebnosti je veliko: že omenjena antisocialna osebnostna motnja, depresivna motnja, paranoidna motnja, narcisistična motnja, mejna motnja itd. Če bi prebral simptome in znake vseh motenj, bi ugotovil, da se tudi pri tebi včasih pojavljajo nekateri izmed njih - kaj pa zdaj? A to pomeni, da imam vsako izmed osebnostnih motenj? Ne. To, da občasno doživljamo določene simptome vsake izmed posamičnih motenj, je popolnoma normalno. Problem je, kadar doživljamo simptome neke motnje konstantno in ne izginejo, hkrati pa nam otežujejo vsakodnevno življenje ali življenje ljudi okrog nas.
Poleg omenjenega, so ti že vrstniki odgovorili v pravi smeri - tvoja izražena skrb glede tega, če si "psihopat" bi lahko bil eden od znakov, da to nisi. Pa še glede empatije - empatija pomeni sposobnost posameznika, da vidi svet s perspektive druge osebe. Se pravi, da si zmožen pogledati na svet in si predstavljati kaj si misli in občuti druga oseba, ter da znamo pravilno prepoznati, se odzvati in upoštevati čustva drugih. Razmisli, če ti to uspe, ko se z nekom pogovarjaš, se prepiraš ali pa ko skušaš nekoga potolažiti.
Upam, da je bil moj odgovor razumljiv in da ti je kaj pomagal. Lepo bodi!
Patrik Senica, mag. psihologije