Zelo me je strah priti pred tablo ali pa že če bi govorila rešitve za domačo nalogo mi srce začne tako razbijati da mislim da ne bo pobral. Kaj naj naredim
• Uredništvo
Urška Pisar

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
najprej hvala, da si se obrnila na svetovalnico in si delila svoje doživljanje.
Pišeš, da doživljaš izrazit strah pred tablo oz. ko se moraš izpostaviti pred razredom. Takrat ti močno razbija srce. Verjamem, da ti je v takšnih situacijah neprijetno, hkrati pa si zaskrbljena, ker se tvoje telo odziva na ta način.
Kar si opisala, je v situaciji, ko občutimo strah, nekaj povsem normalnega. Naše telo se takrat odzove na način pripravljenosti - pripravljenosti za beg ali boj. Zato se pogosto zgodi, da nam srce bije hitreje, da so naše roke potne, da imamo občutek, kot da nam v trebuhu ščemi, tudi naše dihanje je hitrejše. To pa predvsem zato, da je telo pripravljeno, da bi se lahko ustrezno odzvalo na neko nevarnost. Pogosto se zgodi, da za takšen odziv ni neke objektivne nevarnosti, so pa naši možgani tisti, ki situacijo vidijo kot "ogrožajočo". Tako je tudi v tvojem primeru - verjetnost, da bi se ti pred tablo zgodilo kaj nevarnega je zelo majhna. Kljub temu pa se na to tvoje telo odziva drugače.
Sprašuješ kaj naj narediš. V takšnih primerih bi bilo dobro, če bi se situaciji čim večkrat izpostavila in s tem pridobila izkušnjo, da situacija sama po sebi ni nekaj ogrožajočega. Verjamem, da se ti zdi misel na to, da bi se še večkrat izpostavila pred razredom in množico nekaj, kar te navda s strahom in zaskrbljenostjo. Kljub temu pa naj izpostavim, da se je ta način izkazal kot zelo učinkovit pri spoprijemanju. Lahko začneš postopoma - razmisli v kateri situaciji, bi ti bilo najmanj neprijetno pa vendar še vseeno malo neprijetno. Izpostavljaj se tej situaciji dokler, da se boš v njej počutila bolje. Potem lahko zopet razmisliš o drugi situaciji in se ji izpostavljaš. Tako nadaljuješ vse do točke, ko se boš skušala večkrat javiti in povedati odgovore na glas ali pa boš nastopala pred tablo. Več o tem si lahko prebereš tudi na tej povezavi. Tukaj imaš na koncu pripet tudi delovni list, ki ti je lahko v pomoč.
Želim ti vse dobro in te lepo pozdravljam,
Urška Pisar, mag. psihologije