Hej, potrebovala bi nasvet s tem kako manj razmišljati o preteklosti in prohodnosti in se osredotočiti na sedanjost. Prej s tem nisem imela problema nekaj mesecev nazaj pa se je začelo in sicer takrat ko sem pri enem predemtu pisala en test negativno, kar je bila zame prva negativna ocena nasploh in ko sem šla prvič popravljat je nisem popravila. Dobila sem še eno možnost in takrat sem oceno s pomočjo inštrukcij popravila vendar mi od takrat ne da miru. Vse odkar se mi je to zgodilo vsak dan pomislim na to (tudi med počitnicami mi nindalo miru) kako zelo strah me je bilo da bom morala imeti popravni izpit ali pa da bom zaostala in zelo se bojim da bom zopet kaj pisala negativno in ne bom mogla popraviti. Bojim se tudi da ne bom zmogla opraviti vseh ocenjevanj v letu saj tudi s tem sem imela lansko leto veliko težav. Hodim na gimnazijo (sedaj sem 2. letnik) in težko se učim več predmetov naenkrat oz. ne vem kako naj se organiziram da bom imela dovolj časa za vse. Ko vidim da mi je ostalo le še nekaj dni do testa in se še nisem naučila vsega postanem zelo tesnobna in ne morem se več učiti saj me postane preveč strah ko vidim koliko snovi je še ki se je moram naučiti. Preveč me samo skrbi kaj se lahko zgodi ko še sploh nisem prepričana ali se bo res zgodilo in res bi potrebovala nasvet kako se znebiti tega straha in tesnobe.
Upam da je moje vprašanje razumljivo in hvala za vašo pomoč!
Uredništvo
Urška Koštomaj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
vidim da te res bremenijo skrbi vezane na učenje in da se ob tem počutiš neprijetno. Prvi korak je že narejen, zavedaš se da te skrbi omejujejo pri vsakodnevnem funkcioniranju in da moraš nekaj ukreniti.
Praviš da si izkusila kako je dobiti negativno oceno. In takrat se je začelo. Ker je bila prva takšna ocena si to situacijo zagotovo doživljala na čustven način, kar je prispevalo k temu da si si to izkušnjo res vtisnila v spomin. Nato ocene nisi popravila v prvem poskusu kar je dodatno prispevalo k čustvenem vtisu izkušnje. Situacija je bila zate nova in morda za prvo takšno izkušnjo kar močna. Ob tem si verjetno doživljala strah, dvom, žalost, morda tudi jezo. Ampak si to preživela. Dobila si tudi to izkušnjo, da lahko preživiš, da bo na koncu vse v redu, tudi če na začetku izgleda težko in brez smisla.
Če prav razumem te od takrat preplavljajo skrbi da se bo omenjena izkušnja ponovila. To je možno, tako kot je možno tudi da se ne bo. In če se bo ponovila, je velika možnost da jo boš ponovno uspešno preživela. To se je že zgodilo, s tem imaš zdaj izkušnje. Veš kaj deluje in kaj ne. Zavedaj se omenjene prednosti.
Na to ali se bo negativna ocena oz. popravni izpit ponovil imaš nekaj vpliva. Vpliv imaš na to kako razmišljaš (se opogumljala, verjameš vase ali dvomis vaše) in kako se lotiš učenja. Naj poudarim da lahko verjameš vase, saj ti je do tega trenutka zdaj zagotovo uspelo že veliko različnih stvari. Vzemi si čas in premisli kaj vse si že dosegla do sedaj, kaj vse si preživela tudi če je izgledalo da ti ne bo uspelo. Hkrati pa bodi hvaležna za vse izkušnje, ljudi in trenutke, ki so te naredili takšno kakršna si. Vse se zgodi z razlogom. Kar pa se tiče učenja je vse odvisno od organizacije in učnih metod. Če omenim nekatere: učenja za test vsaj 1 teden prej, vključi odmore, privošči si dovolj spanja, zdrave hrane in gibanja! Določi si urnik učenja (razporedi čas v dnevu), snov si razdeli na posamezne dele, ponavljaj in vadi vsak dan preden začneš z učenjem nove snovi, pohvali se, pred spanjem ponovi snov. Uči se tako kot da boš snov kasneje nekomu razlagala. To je nekaj nasvetov. Poskusi in poročaj. Lahko se obrneš tudi na svetovalni službo na tvoji šoli, zagotovo ti bodo znali pomagati. Ko boš imela stvari bolj organizirane, boš lažje delovala in strah bo manjši.
Medtem pa poskusi z različnimi sprostitveni tehnikami kot so globoko dihanje, meditacija, čuječnost, postopna mišična relaksacija itd. Ali pa pisanje dnevnika, kateri ti pomaga odložiti misli Vse omenjeno ti bo pomagalo umiriti misli.
In kot zadnje, imej se rada! To je najpomembnejši del!
Tu smo zate, če boš imela še kakšno vprašanje.
Želim ti vse dobro!
Urška Koštomaj, mag. psihologije