Pozdravljeni!
V torek popravljam matematiko in čeprav vem(oz. mislim, da vem), da znam, me je zelo strah, da mi ne bo uspelo. Na prvem testu, sem vse naloge znala rešiti, samo pluse in minuse sem narobe postavila in je bilo zaradi tega potem vse narobe. Danes sem spet reševala vaje po parih dneh in res me je postalo strah, da ne bom popravila te ocene. Tudi sanjala sem, da sem že odpisala test in še enkrat dobila ena. Ne vem, kaj naj, to mi veliko pomeni, še posebej zaradi tega, ker nočem razočarati svojih staršev. Bili so zelo žalostni, ko sem dobila enko in prepovedali so mi vse izhode in fešte, dokler ne popravim. Strah me je. Počutim se utesnjeno. Po tej enki sem se začela tudi počutiti, da nisem dovolj dobra zanje. Da imajo prevelika pričakovanja. Kako naj se rešim tega strahu?
Drugače se zaradi ocen ne sekiram veliko, samo matematika mi že od nekdaj ni šla in res bi rada to popravila, da jo spravim vsaj na 3.
Hvala že vnaprej in lep pozdrav!
• Uredništvo
Mojca Lapi

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Zdaj si že odpisala test in verjamem, da si se potrudila, kolikor je šlo.
Sekiranje za ocene je po eni strani dobro, saj te to motivira, da se učiš in se zavzemaš za svojo prihodnost. Hkrati pa tudi ne smeš pritiskati toliko sama na sebe. Tudi starši ti sicer želijo le najboljše, saj vedo, da je trenutno sistem tako narejen, da v večini primerov pač potrebuješ lepe ocene in čimveč točk, da se lahko vpišeš na fakulteto, ki ti bo dala poklic, kjer boš lahko izbirala svojo pot svobodneje.
Ampak če ti vložiš dovolj truda in časa v učenje in uporabljaš strategije, ki tebi koristijo, potem moraš vedeti zase, da si naredila vse, kar je bilo v tvoji moči. Če imaš to vse, kolikor sem jaz razbrala iz tvojega pisma, se mi zdi, da imaš, potrebuješ še vero in zaupanje vase. Zaupaj, da boš uspela.
Za prihodnje si lepo vzemi čas, da prebereš vsa navodila in bodi pozorna na predznake, preveri račune samozavestno oddaj test.
Držim pesti, da ti je uspelo, javi oceno.
Lepo te pozdravljam.
Mojca Lapi, mag. prof. pedagogike