Pozdravljeni,
najprej bi se vam rada zahvalila saj ste mi zelo pomagali pri prejšnji dilemi s sošolcem!!
druga zadeva, danes vse od 2. ure matematike me en drug sošolec ni hotel pustiti pri miru ter me skoz motil, spraševal zakaj ga ignoriram (samo med uro ker sem želela delati tisto kar je na urniku, v tem primeru matematiko) me je pa tudi žokal s prsti v rebra kar mi ni bilo všeč (še zmeraj me malo boli) in nato še s kulijem ob mojo ramo (vem da je hotel pozornost) a ko je videl da se ne odzivam na to je še začel omenjati tistega sošolca za katerega sem omenila že v "Sumljiv sošolec".
potem pri angleščini ni bilo nič od njega da bi bilo kaj ampak potem pri družboslovju pa me je klical ampak spet sem ga ignorirala (sploh ni moj prijatelj tako da ne vem kaj hoče in on tudi ni v mene) pol je pa še povedal to eni moji sošolki, ki me je potem nonstop klicala in sem jo pač preslišala nato sem pa slišala da je rekla da mi mora potem tisti fant vržit kuli v glavo da ga bom le opazila.
hkrati imam občutek da je tisti Timotej iz "Sumljiv sošolec" nekako povedal vsem kaj je bilo tisti dan (ko me je gledal) čeprav sem mu rekla da to ostane med nama, a on očitno misli da sem neki kreten, da lahk on to govori naokoli mojim sošolcem, plus tega se do mene zdaj ne obnašajo kot prej.
nevem kaj naj naredim, tudi če kako ukrepam bo isto, sošolci bi name gledali drugačno češ da samo to delam ker mi ni všeč sošolec. Žalostno je da oni ne vedo kaj je on vse delal meni...no mogoče vedo ampak ga imajo za normalnega. Jaz tega ne razumem?
Metulj
Uredništvo
Urška Bizjak

Odgovor svetovalke:
Živjo!
Hvala, da si se znova oglasila in da si tako natančno opisala, kaj se dogaja. Iz zapisanega je razvidno, da se v razredu nahajaš v situaciji, ki zate ni prijetna.
Najprej k vedenju sošolca, ki te je med poukom motil, te drezal v rebra. Ne glede na to, ali je želel pozornost ali se mu je to zdelo “hecno”, je takšno vedenje neprimerno. To, da si ga ignorirala, je bila povsem razumljiva reakcija, saj si želela slediti pouku in zaščititi svoj prostor.
Kar opisuješ naprej (klicanje, vpletanje drugih sošolk, namigovanja, da bi te moral nekdo “zadeti s kulijem, da bi ga opazila) kaže na nespoštovanje tvojih meja, četudi drugi to jemljejo za šalo. Tudi to, da je "sumljiv sošolec" drugim osebam mogoče povedal kaj se je zgodilo, lahko v tebi povzroči neprijetne občutke. Prav tako lahko to poruši občutek varnosti in in poveča občutek krivice v razredu, še posebej, če se sošolci zdaj do tebe obnašajo drugače, ker (morda) ne poznajo celotne zgodbe.
Razumljivo je tudi, da te skrbi, da bi ob morebitnem ukrepanju izpadlo, kot da “pretiravaš”. Ta strah imajo mnogi mladi v podobnih situacijah, in ravno zato pogosto ostanejo sami s stisko. A dejstvo je, da to, kar opisuješ, ni zgolj nesporazum ali simpatija, temveč ponavljajoče se vedenje, ki ti povzroča nelagodje.
V takšni situaciji je zelo priporočljivo, da se ponovno pogovoriš z odraslo osebo, ki ji zaupaš (ponovno se obrni na razredničarko, šolsko svetovalno delavko, učiteljico ali kakšno drugo odraslo osebo). Glede na to, da se takšne situacije dogajajo tudi med poukom, bi bilo smiselno, da učitelja (ki je ta čas v razredu), kar takoj opozoriš na to, kaj se dogaja. Ko se stvari povedo na glas, se pogosto tudi bolje razumejo in lažje ustavijo. Pomembno je, da kot celoten razred razrešite to situacijo, saj je pomembno, da se v šoli počutiš varno, spoštovano in slišano.
Če potrebuješ še kaj, se lahko kadarkoli ponovno obrneš na nas!
Želim ti vse dobro!
Urška Bizjak, mag. prof. pedagogike in dipl. sociologinja
Me
Metulj
Pozdravljeni spet,
bom kar odgovorila tukaj in še zraven dodala da je včeraj bilo še bolj slabše kakor je lahko… Torej včeraj sem imela vaje v kabinetu + prakso v domu in sem se potem po vajah preoblekla v navadna oblačila ane? Na koncu je bila garderoba polna (vsi smo bili not) in sem pač vzela svoje stvari in se šla preoblečit na WC in ravno ko sem hotela ven iz garderobe se je oglasil ta fant, moj sošolec Jaka (ta je tisti ki me je žokal v rebra, ter me zbadal s kulijem v roko) in je rekel da naj me noben ne gleda v tem smislu da bodo potem morali sedeti stran od mene (to sem naredila za sošolca Timoteja—sumljiv sošolec, saj mi ni bilo prijetno da je sedel z mano) meni se to ni zdelo smešno ampak nesramno.
Ne konča se tu. Pridem jaz na prakso ane? In grem pač v garderobo in so tam že bile punce (okej mogoče tudi mislim da en fant) ena izmed teh je Emma (punca katera je rekla Jaki, da naj mi on vrže kuli v glavo da bi ga kao opazila), no ona je rekla na glas v garderobi, da naj ne bomo v modrčku in da si naj damo majco gor da nas kao ne bi Timotej gledu v modrc—to je že izzivanje in norčevanje iz moje situacije, kar se je njej zdelo smešno in očitno ostalim tudi. Se praksa konča in se hočem preobleči, potem je še začela ena druga punca Lynor s tem.
Pridem nazaj v šolo ker sem imela pač še pouk ane? in vmes to povem/napišem še svojemu očetu in on to sporoči razredničarki. Ta potem med oziroma na začetku ure KOM (komunikacije) pride v razred in se potem spet oglasi pravzaprav vžge ta Jaka in reče kaj je naredil kot da sam ne ve da je živ hudič, isto kot Emma ona se je tudi vžgala ko pa oba vesta da sta naredila nekaj narobe. Potem smo pac imeli pogovor in sta se oba začela dret na mene (jaz ne maram če se kdo dere na splošno pa tudi na mene—imam travme od tega) in se nisem počutila dobro dobesedno mi je srce razbijalo 100 na uro, zelo živčna sem bila zaradi tega in zraven dobila še panični napad. Onadva in še nekateri (večina razreda razen ena sošolka) so Timoteja podprli ko pa je tudi on imel prste zraven in potem ko sem rekla razredničarki da bom z njo stopila ven da se pogovorim z njo in ji povem kaj se je res zgodilo, a ko sem šla ven sem slišala Lynor da je rekla, da naj ne pridem več v razred. (To me je zadelo) stopim na hodnik da se pomenim z razredničarko in priznam da mi je šlo na jok, prav sram me je bilo saj so me videli drugi dijaki ki so hodili mimo. Po pogovoru z razredničarko sem šla po stvari in potem v smeri za WC da si pač splahnem obraz in me na hodniku sreča psihologinja in me vprašala če sem pač vredu in me povabila na pogovor (povedala sem kaj je bilo, čeprav mi je pogovor pomagal si še vedno nisem upala oziroma nisem hotela še na zadnjo uro, ker bi me sošolci po vsej verjetnosti spet poslali v p**** m****** torej sem ostala pri psihologinji skoraj 15 min do konca pouka in me je potem poslala domov.
Jaz se ji pač zahvalim za pogovor in ravno ko sem prišla dol po stopnicah da grem do omaric, me je opazil sošolec Jaka, ki je rekel “Lej jo” in potem še rekel “jebe jo po spisku” in potem ko sem se preobula v čevlje in oblekla ter ravno šla proti izhodu, me je pa opazila Lynor in mi rekla, da naj ne pridem nazaj (v tem pomenu da naj ne pridem v šolo)
Me je pa še psihologinja vprašala če vidim kakšno rešitve za to in sem pač rekla da mi samo ostane še prepis na drugo šolo, ker jaz res ne morem več sploh pa da ima zdaj cel razred krivico proti meni in so se vsi obrnili proti meni. Imam pa še v ponedeljek sestanek s svetovalno delavko tako da ja ampak jaz si res ne želim biti v šoli po tem dogodku… res ne vem kaj več
Metulj
Uredništvo
Urška Bizjak
Odgovor svetovalke:
Živjo!
Glede na to, kaj vse opisuješ je razvidno, da se vedenje tvojih sošolcev še vedno ni spremenilo, ne glede na to, da si neprimernost že večrat jasno izpostavila.
Ponovno ti svetujem, da stopiš po pomoč do razrednika oziroma delavca na šoli, ki mu zaupaš, lahko tudi do staršev. Veliko bolje je, da takšne situacije poveš in poskusiš razrešiti v živo. Svetovalci preko spleta smo na voljo za oporo, vendar imamo pri konkretnem reševanju takšnih situacij omejeno moč.
Želim ti veliko poguma, da narediš ta korak, saj si zaslužiš, da se v šoli počutiš varno in spoštovano. Pomembno je, da v takšnih situacijah ne ostaneš sama, zato te res spodbujam, da pomoč poiščeš v živo in čim prej.
Želim ti vse dobro!
Urška Bizjak, mag. prof. pedagogike in dipl. sociologinja
Me
Metulj
Pozdravljeni,
vem da je že dolgo od tega sporočila, ampak je bilo v teh dneh vezano na ta dogodek, pravzaprav osebe, ki so bile v tem dogodku.
Torej menjala sem šolo (zaradi teh sošolcev, ker se res nisem počutila vredne in dobre tam) in sem mislila da bo bolje--no ja spoznala sem super sošolko s katero sem se ful zaštekala in novi razred je boljši kot pa prejšnji...problem se pojavi na torek (7.4), kjer sem s sošolko šla v DM in tam videla bivšo sošolko Lynor (bila je zelo nesramna do mene) in ko me je opazila se je začela grdo smejati (seveda je bilo mišljeno meni...) s svojima dvema sošolkama. Nazadnje, pred natanko 2 dnevoma (14.4) me je pa videla druga bivša sošolka Emma, ta ko me je opazila je rekla "Lej jo...Pika" (v nesramnem igralnem načinu) in kričala moje ime kot da sem 20km stran od nje--bila sem pred njo. Seveda sem jo ignorirala in šla naprej, potem je bilo konec...No zdaj ve na kateri šoli sem in imam občutek da bo ona to povedala vsem v njenem jebanem razredu sploh pa Jaki, ki ima punco na isti šoli kjer sem trenutno. Spravlja me ob živce, ko sem že mislila da bom lahko začela na novo se zgodi to...
Uničijo mi življenje in potem se mi še naslikajo ko jih nočem.
Metulj
Uredništvo
Urška Bizjak
Odgovor svetovalke:
Živjo,
iz tega, kar opisuješ, je zelo jasno, da imajo pretekle izkušnje še vedno precejšen vpliv nate. To, da si se opogumila, se pogovorila z ustreznimi osebami in zamenjala šolo, so bili pogumni koraki, ki jih ne bi zmogli vsi.
Popolnoma razumljivo je, da te je srečanje zmotilo in vrglo s tira. Takšni nepričakovani stiki lahko zelo hitro obudijo stare občutke, tudi, če si v novem okolju že začela graditi bolj pozitivno izkušnjo. Hkrati pa je pomembno vedeti, da je srečevanje ljudi iz preteklosti v vsakdanjem življenju nekaj normalnega, in da s časom takšna srečanja postanejo manj obremenjujoča. To, da nisi pretirano odreagirala na vedenje bivših sošolk je ustrezno, saj jim s tem nisi namenila dodatne pozornosti.
Kar se tiče tvojega strahu, da bodo razširile informacije o tebi, torej na katero šolo hodiš, ta skrb je razumljiva. Vendar to še ne pomeni, da se bo situacija ponovila na enak način kot prej. Zdaj si v drugačnem okolju, kjer si že našla vsaj eno osebo, ob kateri se počutiš dobro, in kjer so odnosi (kot sama praviš) boljši. To je zelo pomembno, saj si s tem že začela graditi mrežo ljudi, ki jim lahko zaupaš in ob katerih si lahko to, kar si.
Svetujem ti, da se poskušaš (čeprav je težko), ne preveč ustavljati pri mislih, kaj vse (negativnega) bi se lahko zgodilo, ampak svojo pozornost vračaš k sebi in k temu kako se ti počutiš in kaj potrebuješ, da se boš počutila bolj mirno in varno. Usmerjaj energijo v razvijanje novih, prijetnih odnosov, saj so ti ključni. In kot si omenila, je to nekaj, kar ti že uspeva. Le tako naprej!
Želim ti vse dobro!
Urška Bizjak, mag. prof. pedagogike in dipl. sociologinja