Pozdravljeni,
imam funkcionalno nevrološko motnjo ki mi omejuje življenje in s tem imam tudi socialno življenje praktično na nuli. Od marca letos imam vsak dan nekje 6 psihogenih ne epileptičnih napadov in še druge težave kot so glavoboli, bolečine na različnih mestih telesa itd. Zelo me prizadane ko mi mama en dan očita, da nimam socialnega življenja in se nič ne družim, ko pa imam možnost za sproščeno kavico s prijateljico, pa mi ona ne dovoli se družiti, sama bi pa to najbolj želela, živeti normalno mlado življenje, se družiti, služiti denar, se normalno šolati,...kaj naj naredim, rekla sem ji, naj me ima magari zaprto cel dan v hiši (razumem njeno slrb in strahove), ampak me zelo znervira,ko naprej prinaša naprej da nimam socialnega življenja, kot da sama tega ne vem oz sem v stiskah zaradi tega. Kako se naj z njo pogovorim, kaj naj naredim zase, da bi lažje prenašala mojo situacijo? Resnično nikamor ne hodim, na vsakem drugem javnem mestu pokličejo rešilce zaradi napadov.
Prosim za odgovor in hvala v naprej lep pozdrav
Uredništvo
Ajda Busija-Novak

Odgovor svetovalke:
Nina, lepo pozdravljena
Hvala za tvoje sporočilo. Čutim, da si v stiski zaradi svoje bolezni, po drugi strani pa tudi zaradi nerazumevanja tvoje mame, ki zate bolezen in situacijo včasih še otežuje. Zdi se mi, da zaznavaš, da mamo skrbi zate, obenem pa si najbrž želi, da bi imela običajno življenje kot tvoji vrstniki ter se brez skrbi družila in delala vse ostale običajne stvari.
Si se poskusila iskreno pogovoriti z mamo? Brez sarkazma, brez besednih napadov, in cinizma? Verjamem, da bi vama obema dobro delo, če bi se lahko pogovorili brez obtoževanja. Izrazi svoje občutke in skrbi, povej ji, kdaj te užalosti. Poskusi izhajati iz sebe, poudariti, kako se ti počutiš. Pusti ji, da razloži njeno vedenje. Morda se lahko vnaprej pripraviš na pogovor in razmisliš, kako bi si želela, da bi te sicer podpirala v življenju. To ji lahko tudi poveš, mogoče bo slišala in poskušala upoštevati.
Iz tvojega sporočila pa sem razbrala tudi, da si želiš, da bi se lahko kot tvoji vrstniki običajno družila, hodila ven in podobno, vendar zaradi svojih napadov ne moreš. Lahko svoje prijatelje raje povabiš k sebi domov? Doma si verjetno na varnem, pa tudi tvoja družina ve, kako se odzvati v primeru napadov in ti lahko pomaga. Mogoče lahko s prijateljico namesto klasičnega nakupovanja nakupujeta po spletu. Namesto obiska kavarne si lahko sami pripravita ledeno kavo po receptu s spleta. Tako boš izkušnje vrstnikov nekako vseeno doživela, vendar v varnem zavetju doma. Kaj meniš o tem?
Če imaš težave s spoprijemanjem s svojo diagnozo in boleznijo, se lahko kadarkoli pogovoriš z zdravnikom. Obstajajo tudi strokovnjaki za duševno zdravje, npr. psihologi in psihoterapevti, ki ljudem pomagajo sprijazniti se z boleznijo in navkljub bolezni živeti kvalitetno in polno življenje. Veliko pomoči pa bi gotovo našla tudi na spletu. Mogoče bi ti ob prebiranju izkušenj drugih z enako ali podobno diagnozo postalo lažje, morda bi dobila tudi kakšno idejo, kako živeti čim bolj običajno življenje.
Pošiljam ti velik objem.
Ajda Busija-Novak, mag. psihologije
Im
Imemijenina
Spoštovani,
hvala za odgovor, se bova z mamo pogovorili, glede druženja pa bom tudi poskusila bolj na easy, hvala vam:)