Pozdravljeni, zanima me kaj lahko naredim glede svojega dojemanja situacij, soočanja s stresom in jezo ki se v meni nabira zadnjih 15let zaradi kršenja ustavnih človekovih (prej otrokovih) pravic iz strani zdravstva, CSDja, policije in krivice ki se mi dogajajo zaradi Autisma oz aspergerjevega sindroma. Nisem zmožen zadržati službe, nimam ne družine ne prijateljev, imam mami na katero prenašam ves stres in ni pošteno da trpi oseba ki me je rodila zaradi dejavnikov v svetu in mojega neprimernega vedenja seveda do svoje mame oz katerekoli zenske ali moskega nisem nikoli nasilen oz agresiven vendar ko sem jaz depresiven, brezvoljen, jezen na celi svet je edino ona ob meni in opažam da se tudi njeno počutje spremeni. Ne želim je več bremeniti vendar si morava biti ob strani saj si pomagava finančno in psihično skozi pogovore vendar vse to vpliva negativno na najin odnos.
Uredništvo
Polona Kunstelj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
tvoje vprašanje sem prebrala večkrat. In potrebovala sem čas za oblikovanje odgovara, saj sem ti želela napisati čim bolj vzpodbuden odgovor, ki bi te vodil k aktivnemu iskanju rešitve.
Stres je namreč neizogiben del našega življenja. Tako mojega kot tvojega. Vsi ga lahko doživljamo, a nanj se različno odzivamo S tehnikami sproščanja, preusmerjanja negativnih misli, neprijetnih čustev, si lahko izboljšamo počutje, se krepimo. Pomembno je, da smo potrpežljivi, da gremo korak za korakom, smo prijazni s sabo,... V svojem pisanju omenjaš neprijetna občutja, stisko, brezvoljnost, celo depresijo, misli o samomoru.... Predlagam ti, da vzameš v roke zvezek in pisalo ter poskusiš vsa svoja razmišljanja, občutja napisati. Poskušaj pisati brez zavor, brez razmišljanja o tem ali bo besedilo imelo rep ali glavo, bodo slovnične napake in podobno. Zgolj piši. Pisanje je lahko zelo terapevtsko. Hkrati boš tudi bolj prepoznaval svoja razmišljanja, občutja, bil bolj v stiku sam s sabo. Omenjaš svoje neprimerno vedenje. Kako se vedeš, da označiš svoje vedenje kot neprimerno? Kaj počneš? Kaj rečeš? Kaj takrat občutiš? Kako bi se želel vesti, da bi bilo tvoje vedenje bolj primerno? (zapiši si odgovore na vprašanja) Si ti sam tisti, ki si reče: "Ej, sedaj pa se sem prestopil vse meje in se moram opravičiti!" ali je/so sogovornik/i tisti, ki ti rečejo, da se vedeš neprimerno? Kaj bi lahko naredil, da bi se bolj približal željenemu vedenju? Kakšen bi bil? Kaj bi rekel? Kaj bi ti potem rekla tvoja mama?
Omenjaš, da nimaš prijateljev in družine. Nikoli ni prepozno za sklepanje novih poznanstev, ki se seveda lahko tudi razvijejo v prijateljstvo. Kaj je tisto, kar te veseli? Kakšna so tvoja zanimanja? Svoje starosti sicer nisi zapisal, a veliko mladinskih centrov, klubov, društev izvaja številne zanimive dejavnosti. Imajo številne seminarje, predavanja, potopise, delavnice (velikokrat tudi na temo krepitve socialnih veščin, soočanja s tesnobo, stresom, razreševanje konfliktnih situacij, ipd,)... Pa povedo, da je odziv mladih, torej tistih, ki so jim vsi ti dogodki namenjeni, zelo slab. Tudi knjižnice, športna, planinska društva prirejajo številne aktivnosti.
Omenjaš, da ne zmoreš zadržati službe. Če si prijavljen v evidenci brezposelnih oseb na Zavodu RS za zaposlovanje, se zaupaj svoji svetovalki zaposlitve. Spregovori o svoji stiski, o tem, da zaposlitve ne zmoreš zadržati. Zavod ima namreč programe, kjer se osebe pri delodajalcu lahko usposabljajo in postopoma, s tempom, ki ga zmorejo, spoznavajo delovno okolje, delovne naloge in se vključujejo v delovno sredino.
V večini zdravstvenih domov izvajajo preventivne delavnice spoprijemanje s stresom, tesnobo, depresijo. Obišči spletno stran svojega zdravstvenega doma, nato pokliči in boš pridobil vse ustrezne informacije glede terminov. Za udeležbo na delavnici spoprijemanja s stresom ne potrebuješ napotnice.
V četrtek, 18. maja 2023 med 10. in 19. uro bodo na Gospodarskem razstavišču v Ljubljani izvedena številna predavanja, delavnice, seminarji... z namenom ozaveščanja s področja duševnega zdravja in dviga ozaveščenost o pomembnosti duševnega zdravja, ki je mnogo več kot zgolj odsotnost bolezni. Predlagam, da obiščeš spletno stran (https://www.zadusevnozdravje.si/aktualno/dogodki/2023/04/festival-dusevnega-zdravja).
Želim ti veliko poguma za naslednji korak. Prvega si namreč že naredil.
Polona Kunstelj, univ. dipl. socialna pedagoginja