Pozdravljeni,
obiskujem 1. letnik fakultete, ki mi povzroča veliko težav. Po gimnaziji sem želela stopiti izven cone udobja in se preizkusiti v izredno tehnično naravnanem študiju. Sedaj opažam, da za doseganje ciljev (tudi ob pomoči) porabim veliko več ur kot kolegi. Zaradi konstantnega učenja sem izgubila veliko socialnih stikov, tudi za vsakdanja opravila imam malo motivacije, prav tako pa ob stresnih obdobjih opažam dolgotrajne telesne simptome (izpadanje las, nenamerna izguba teže, izguba apetita, izčrpanost...).
Nimam pravega občutka kdaj je vredno odnehati, saj sem še posebej pri učenju precej trmasta. Skušam si dopovedati, da se bo trud poplačal, vendar je moje počutje iz tedna v teden slabše. Zavedam se možnosti menjave smeri, ampak nočem imeti občutka predaje.
O stiski sem se že večkrat pogovorila z družino in prijatelji, ki sicer sočustvujejo, vendar so na podlagi mojih preteklih uspehov prepričani, da bo vse vredu (kar se meni sploh ne zdi samoumevno in povzroča dodaten pritisk).
Kaj bi svetovali v mojem primeru? Najlepša hvala!
• Uredništvo
Marjetka Gojkošek

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena, Pika.
Najprej bi se ti rada zahvalila, da si se obrnila na nas in z nami delila svoje skrbi.
Menim, da je izredno pomembno, da si tukaj najbolj iskrena sama do sebe in se vprašaš, kako to, da si izbrala ta študij. Občutek imam namreč, da morda ne gre toliko za to, da študija ne bi zmogla kot takega, ampak da si morda (kot si omenila) izbrala to smer, da izzoveš sebe in greš v nekaj, kar je težje in predstavlja izziv, namesto nekaj, kar te vleče in je resnično ta pravo zate. Sicer sem velika zagovornica tega, da stopamo ven iz cone obdobja in se podamo na nova potovanja in izzive, ampak če potem vidimo, da nam je nekaj preveč in da še nismo čisto pripravljeni oz. da omenjen izziv mogoče ni ta pravi za nas, potem lahko mečemo stran energijo in trud, ki bi jo lahko porabili za stvari, ki nas resnično veselijo.
Pika, mislim, da ni toliko pomembno, kako uspešna in pridna si v očeh drugih ljudi, tudi sama namreč verjamem, da boš to zmogla, če se boš tako odločila in se še naprej trudila. Ampak bolj se mi zdi pomembno, da se iskreno pogovoriš sama s sabo in ugotoviš, zakaj si se v resnici odločila za to, in ali si morda sprejela prevelik izziv in morda nekaj takega, kar ni čisto zate. Verjamem namreč, da ko nam je nekaj namenjeno in si nekaj zares želimo, da zato ne rabimo skorajda zboleti (tvoji telesni simptomi) in se zgarati do zadnjega atoma energije.
Vidim tudi, da sama sebe prepričuješ, da boš zmogla, da se ti bo trud poplačal, in načeloma bi tudi jaz mladostnikom svetovala, da se spodbujajo, kadar jim je težko, ampak pomembno je pogledat, zakaj si to izbrala, te kaj drugo bolj vleče, je možno, da si hotela nekaj dokazati sama sebi, namesto slediti srcu? Ne želim reči, da spremeni smer študija, ker to je tvoje življenje, ti odločaš o tem, kar je najbolje zate, menim pa, da bi bilo dobro še enkrat razmisliti. Ne misli, da sprememba študija pomeni predajo, ker pri tebi vidim, da gre za nekoga, ki se ne preda – si izredno pridna, zavzeta, odgovorna oseba, ki se zelo trudi, da ji uspe in da doseže cilje, ki si jih je zadala. Si borka, zlepa se ne vdaš, in to je super. Vseeno pa poglej in razišči sama pri sebi, ali lahko te kvalitete uporabiš kje drugje, kjer ne boš popolnoma izčrpana in nesrečna. Vsaka nova pot predstavlja izzive in vsak študij bo vsaj občasno težek, ne bi pa smelo iti tako daleč, da vpliva na tvoje socialno življenje, razpoloženje in telo, ki že kaže simptome, da nekaj ni v redu.
Verjamem, da se boš prav odločila, želim ti vse dobro na tvoji poti ????
Marjetka Gojkošek, mag. psihologije