Pozdravljeni
Na vas sem se obrnila ker sem v stiski že dva dni ko se zjutraj zbudim po 1 uri začnem že jokati jočem po več ur na dan ker ne vem kaj naj naredim. Stvar je takšna sem 2 letnik športne gimnazije in nimam niti sekunde zase miru da bi se učila imam tudi mlajšo seatro ki je zadnji letnik OŠ ko se gre ona učiti mora biti mir ko se hočem pa jaz mi pa ne dajo sploh miru. Ker nimam mira za učenje bom dobila negativno oceno tega si pa nočem dopustiti saj bi se sošolci začeli norčevati. Lansko leto ko sem bila 1 letnik je bilo tudi nekaj podobnega in sem imela samomorilne misli in 3× sem se celo porezala. Sedaj imam misel da bi skočila v kakšno reko a do sedaj tega nisem naredila sem pa enkrat nameravala a sem si potem premislila. Sem pa tudi jemala pred 1 letom tablete za psiho asentra 50mg in kventiax točnih mg se ne spomnim tega junija je pa zdravnica oz. psihiatrinja ocenila da jih ne potrebujem več. Obema staršema ne zaupam svojih težav in jih raje zadržim zase. Zanima me glede stiske ali se naj pogovorim s kom v šoli ali z najboljšo prijateljico kar se mi dogaja doma ker je res grozno kar se dogaja. Ko sem v stiski mi ni niti do treniranja doma na podstrešju in do teka kar imam tudi rada saj sem v oš šoli hodila kar na ogromno tekmovanj in to mi daje še močnejšo motivacibo da lahko vse uspem na športnem področju kar si zadam.
Zanima me ali bi bilo smiselno nazaj začeti jemati zdravila omenjena zgoraj ali lahko za začetek poskusim z dominorjem.
Da ne bom pisala samo slabo imam tudi visoke cilje narediti gimnazijo se vpisati naprej na fakulteto za šport. Ker šport je del mojega življenja od 7 razreda dalje in postati osebna trenerka ker bi rada drugim pomagala do boljšega življenja... Delo osebnega otrenerja me veseli že 2 leti in bom tudi na tej poti sledila svojim sanjam...
Lp
• Uredništvo
Nives Laul

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Iz tvojega pisanja veje stiska, ki, kot razumem, je posledica obveznosti v šoli in na treningih, pa tudi tvojih visokih pričakovanj. Nisem zdravnica, a menim, da bi bilo nujno, da občutke, ki jih trenutno doživljaš, zaupaš psihiatrinji; ona bo najbolj znala presoditi, ali je smiselno, da ponovno začneš jemati zdravila in tudi presodila, katera bi bila najbolj primerna. S tem nikar ne odlašaj: če čutiš, da ne moreš spregovoriti s starši, je najboljši naslov svetovalna delavka/delavec v tvoji šoli. Predlagam ti, da še pred počitnicami potrkaš na njegova vrata in se dogovoriš za pogovor.
Pomembno je, da imaš cilje za prihodnost in vesela sem, da jih opisuješ tudi v svojem pismu. Z opravljeno gimnazijo imaš odprte možnosti za študij na Fakulteti za šport, in to tudi, če ne boš imela samih najboljših ocen - gotovo si že slišala, da je za vpis potreben preizkus sposobnosti, ki ga športniki običajno dobro opravijo. V pogovoru s svetovalno delavko boš lahko nagovorila vse te svoje strahove in gotovo uspela najti način, kako si doma izboriti pogoje za delo, kakršne potrebuješ - morda s tem, da boš na ustrezen način sporočila svoje potrebe staršem, morda z oblikovanjem kakšnega novega mirnega kotička pri vas doma - zagotovo pa bodo starši prisluhnili, če jim boš dovolila vpogled v stisko, ki jo doživljaš. Naj ti svetovalna delavka pri tem pomaga, verjamem, da ti bo. Če bi iz kakšnega razloga ne uspela priti do nje, se obrni na svojega razrednika ali katerega izmed učiteljev, ki mu zaupaš. V stiski nisi sama, tega nikar ne pozabi. Vedno se lahko ponovno obrneš tudi na nas.
Želim ti uspešno iskanje rešitev in te lepo pozdravljam.
Nives Laul, univ. dipl. psihologinja
• Ab
Abc
Sem le v 8. Razredu ampak ti priporčam da počasi postopoma svoje misli zaupaš psihiatrinji bo ona presodila za zrravila. Za učenje ti priporočam da si narediš urnik in se učiš v knjiźnjici pri kakšni sošolki da se skupaj ičita in potem tudi sprašijeta ena drugo učiš se lahko celo v parku kjerkoli najdeš mir. Probaj narediti kakšno dodatno predstqvitev itd. Za še eno oceno ki ti bo zvišala povprečje.
to je vse od mene.
lp