Tole je situacija, ki se je zgodila par minut nazaj. Oči mi je začel razlagati podrobnosti o vojni med Rusijo in Ukrajino, na kar sem že navajena, ker ima samo politiko v glavi. Nato je začel govoriti o tem, da bo šel na srbsko ambasado v Ljubljani in pridobil srbsko državljanstvo za njega, mami, mene in bratca, da bi se v primeru nevem kakšnih razmer v Sloveniji ki se po njegovem obetajo, preselili v Srbijo in si kupili neko mini barakico in delček zemlje in tam živeli. Nato je nadaljeval z razlaganjem o stanju v državi in kako on misli da bo in da bo po njegovem grozno, ne samo v Sloveniji ampak po celi Evropi. Ko je končal, sem odšla v svojo sobo in se ulegla na posteljo, in kar naenkrat so se mi začele pojavljati misli o moji smrti. Ne vem kako naj bi bilo to povezano s tem kar je oči govoril, ampak verjamem da je, verjetno mi je samo povzročil mini travmo, ker so se mi pojavljale misli kot so 'kaj če umrem naslednje leto', 'kaj če me zbije avto', 'zakaj so se mi zdaj pojavile te misli, ali je to neke vrste znak?' Nato sem skoraj pol ure samo ležala, strmela v nič in razmišljala o tem. Nisem želela o tem govoriti nobenemu, nisem se želela izpovedati nobeni prijateljici ali prijatelju, ker mislim, da bi jih ta tema dokaj prizadela. Jaz mislim in srčno upam, da je te misli povzročilo samo očijevo ustrahovanje glede vojne, ker se mi nikoli prej niso pojavljale. Kako naj se znebim teh črnih misli in pozabim na vse to? Vnaprej hvala za odgovor❤️
• Uredništvo
Tina Rzeničnik Uršič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Če se ti je to zgodilo prvič in tako kot si zapisala, potem sklepaš pravilno - bila si pod vtisom očetovih besed in tvoje misli so začele "divjati" zaradi tega. Na splošno smo bolj dojemljivi za negativne informacije, zato ni nič nenavadnega, da so te očetove besede "pognale" v negativno razmišljanje. A če se ustaviš, globoko zadihaš in bolj racionalno ("z glavo") razmisliš - ali je to, kar ti je oče napovedoval realna situacija ali prej nerealna? Če veš, da je nerealna, potem takoj odženi te negativne misli, če se ti bodo spet pojavile. Preusmeri svojo pozornost, zamoti se s tebi ljubimi aktivnostmi.
Menim, da bi bilo dobro tudi, da očetu poveš, da te je njegovo razmišljanje spravilo v stisko in ga prosiš naj teh svojih negativnih scenarijev ne deli s tabo. Bi to šlo?
Vsekakor pa je dobro, da se o stvareh ki te skrbijo, pogovoriš s tebi ljubimi osebami, ki jim zaupaš. Tako boste skupaj lahko pogledali različne zorne kote situacije/problema in našli bolj verjeten "scenarij"? Se ti zdi ta moja ideja sprejemljiva?
Lep pozdrav in lep avgust ti želim.
Tina Rzeničnik Uršič, mag. psihologije, spec. klinične psihologije