živijo
vi ste moje zadnje upanje saj sem to povedala že ljudem ki jim zaupam ampak ni pomagalo.Ko se doma skregamo in to čez že najmanjše stvari me starši nikoli ne poslušajo in se vedno jezijo. Ko sem bila mlajša sem to povedala moji prejšni frendgrupi so vedno samo govorile da se mi samo kregamo in kaj je narobe z mojimi starši ampak so to rekle na tak način kot da jih ne briga in naj že enkrat utihnem. Kot zgleda se ti izraža v posledici tega da svojih misli o samomoru na katerega sem že večkrat pomislislila in o rezanju ki sem si ga že večkrat naredila nisem neikomur zaupala že več let. Čeprav sem to pred kratkim povedala prijatelijici ki doživlja podobne problememe mi je pomagalo samo za kratek čas. Če bi me pogledali ne bi nikoli ugotovili da se režem in razmišljam o samomoru saj imam uredu ocene, sem še kar popularna in se z vsemi razumem uredu in rada pomagam ter sem prostovoljka pri različnih stvareh kot npr pri tabornikih. Res ne vem kaj naj naredim.
Že v naprej hvala za odgovor
• Uredništvo
Barbara Stožir Curk

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
opravičujem se ti za pozen odgovor, že nekaj časa namreč čakaš, da ti odgovorimo.
Prepiri v družini, odnosi, ki valovijo v smeri nerazumevanja, so tema, so v središču tvojega doživljanja in razmišljanja. To je vsekakor povsem razumljivo, saj se želiš v družini počutiti varno, sprejeto, razumljeno. Drži? Kaj so razlogi za vaše prepire - odnos med starši, odnos tebe s staršema, neupoštevanje zahtev, pravil, občutek, da ne moreš prispevati svojega mnenja, pogledov,  morda je tu tudi kakšen šolski izziv, okoli katerega teče pogovor?
Prijateljicam si zaupala, a se s tem niso poglobljeno ukvarjale. Misliš, da bi to zmogle? Je morda njim težko, ker se to dogaja tudi pri njih? Morda pa lahko njihov odziv razumemo v smeri razvojnega obdobja, ko mladostnik postaja egocentričen in se ukvarja predvsem sam s seboj.
Čustveno napetost, ki jo v teh odnosih doma doživljaš, pa tudi maska, ki si jo nadeneš za druga okolja, postaja tako močna, da posegaš po samopoškodbenem vedenju. Ga skrivaš, poskušaš, da ne bi več (pri tem ti je bila v pomoč prijateljica se podobno izkušnjo), pa se spet zgodi, in potem se pojavijo občutki krivde, sramu.
Za začetek bi ti predlagala izbiro drugih neagresivnih oblik sproščanja. Te informacije lahko najdeš na portalu To sem jaz - https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/spopadanje-s-stisko-pri-samoposkodovanju/. Morda bo katera ustrezna.
Kako pa je s samomorilnimi mislimi? Kako pogoste so? Razmišljaš tudi o izvedbi, imaš načrt?
Želim ti predati informacijo, da smo okrog tebe odrasli, ki ti želimo in zmoremo pomagati. V okviru svetovalnice se lahko pogovoriš tudi na chat svetovalni obliki, potem pa je tu še Posvet, pa Tom telefon. Predlagam ti pogovor v šoli pa z razrednikom, svetovalno službo, ob njihovi pomoči pa tudi s starši. Verjetno se boste lažje poslušali in slišali. Načeli teme, ki so predmet nesporazuma. Velja?
Pred tabo so prvomajski prazniki, počitnice. Upam, da boš lahko počela stvari, ki jih rada počneš in upam, da bo v počitniškem času bolj umirjeno doma.
Pazi nase in oglasi se.
Lepo te pozdravljam,
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja