Nevem čist točno
Živjo,
Redno se režem, odkar sem probujem odvajanja kajenja sem stalno lačna. Moji starši se kregajo, ker moj ati vara(lowkey). Moj bratec nič neve. Zdi se mi da me moj fant me mentalno abusa saj se stalno dere name za stvari, ki sploh niso povezane z mano. Je obljubil da bo nehal in se to ni zgodilo. Ko sem mu rekla, da bova šla narazem mi je preprosto odgovoril "ne". Izgubila bom štipendijo, saj sem ves čas utrujena. Starši so mi kupili tablete za energijo ampak ne pomagajo. Za novo leto sem se pri prijatelju Anžeju rezala z njegovimi škarjami (nisem prepričana zakaj). Moj sošolec me stalno zbada in mi pravi da sem kurva(to ni res). Sem se pogovorila z njim pa ne nehal samo za dva tedna in je zdaj spet začel.
Kaj lahko storim da se izbolšam?
Uredništvo
Urška Pisar

Odgovor svetovalke:
Pia pozdravljena,
hvala, da si tako iskreno delila svoje doživljanje na svetovalnici.
Izpostavljaš različne stresne dogodke, ki si jim izpostavljena - konflikte med staršema v domačem okolju; konflikte s fantom, ki nate kriči; zbadanje s strani sošolca; izgubi štipendije. Pišeš tudi, da se redno samopoškoduješ in imaš občutek nenehne utrujenosti. Predstavljam si, da se ob vsem tem počutiš nemočno, obupano in razočarano.
Zdi se, da se v tvojem življenju trenutno dogajala zelo veliko. Žal mi je, da se drugi v odnosu do tebe vedejo tako neustrezno. Ker si že izpostavila, da si skušala s fantom naglasiti njegovo vedenje, prav tako tudi s sošolcem, vendar imaš občutek, da slednje ni pomagalo, me zanima ali je kdo v tvoji okolici, na kogar bi se lahko obrnila? Glede sošolca te vsekakor spodbujam, da se zaupaš nekomu v šoli (npr. šolski svetovalni delavki, razredničarki ali kakšnemu učitelju). Nesprejemljivo je, da te sošolec žali in ker ti s pogovorom ni uspelo, bi bilo pomembno da se obrneš na strokovne delavce šole. Kljub temu, da fant pravi, da ne želi končati razmerja, hkrati pa ne zmore spremeniti svojega vedenja, te spodbujam da razmisliš ali lahko z njim še na kakšen način naglasiš tvojo stisko ob njegovem načinu komuniciranja in predlagaš kakšno rešitev? V kolikor ne vidiš načina in si želiš vajino razmerje končati - je kdo, ki te lahko pri tem podpira?
Izpostavila si tudi samopoškodovanje, za katerega praviš da je prisotno redno. Predstavljam si, da ti slednje za trenutek predstavlja način, kako se spoprimeš s svojimi stiskami. Na tem mestu bi želela spodbuditi, da si poiščeš nekoga (npr. šolsko svetovalno delavko, psihologa ...), ki mu boš lahko zaupala vse svoje stiske, hkrati pa bosta lahko skupaj razmišljala o drugih načinih, kako se spoprijeti s stiskami, ki jih navajaš. Zato menim, da je na tem mestu bolje tvoje vprašanje preoblikovati v smislu Kaj lahko naredim, da mi bo bolje?. Verjamem, da si krasno dekle, s številnimi pozitivnimi lastnostmi, zaradi česar te resnično spodbujam, da si poiščeš podporo.
V kolikor ti lahko na svetovalnici še kako pomagamo, si dobrodošla da se oglasiš. Lepo te pozdravljam,
Urška Pisar, mag. psihologije