Hodim v šesti razred in sem edina ki ni še sexala.
Lu
Lukas
Zdravo!
Prvo kot prvo, ti lahko kot vrstnik povem, da to zagotovo ni res. Če si to slišala od sošolcev in sošolk, potem ti moram žal povedati, da ti lažejo. V kolikor si to prebrala na spletu, potem vedi, da je splet poln različnih informacij, in da vse kar tam piše, ni resnica. V kolikor pa je to le tvoje mnenje, pa upam da ga lahko spremeniš, saj kot sem omenil, to nikakor ni resnica.
V prejšnjem odstavku sem omenil, da to da še "edina nisi sexala" ni res, zdaj pa ti želim to še dokazati. Glede na to, da si povedala, da si v 6. razredu, sklepam da obiskuješ osnovno šolo in si stara tam okoli 12/13 let, koliko natančno ni pomembno. V primerjavi s tabo sem sam že starejši, sem namreč že na fakulteti. In zaupaj mi, tudi tukaj še mnogi niso imeli spolnih odnosov, govorim namreč iz osebnih izkušenj. Kako vem? Tako da sem tudi sam eden izmed njih. In tega nikakor ne obžalujem in nisem edini, pa tudi če bi bil, se ne bi sekiral.
Za konec bi omenil le še eno stvar. Mlada si še. Življenje je še pred tabo. In tudi, če bi bila edina, ki še ni sexala, te prosim, da se ne obremenjuješ zaradi tega. Sex ni nobena značka ali dosežek, ki ga moraš opraviti, da si potem "normalen" oziroma sprejet v družbo. Sex je doživetje s partnerjem, znak ljubezni in spoštovanja in ni nekaj, v kar bi kdorkoli želel hiteti. Zato je najpomembnejši nasvet ki ti ga lahko dam sledeč. "Ne imej prvega spolnega odnosa, ko ti družba reče da si pripravljen. Prvi spolni odnos imej, ko boš sama pri sebi vedela, da si pripravljena. Pa naj bo to pri 15 letih ali pa pri 25 letih."
Želim ti lep dan in veliko zaupanja sama vase.
Lukas
Uredništvo
Brane But

Odgovor svetovalca:
Draga deklica!
Kaže, da si v hudi stiski, ker meniš, da so vse tvoje vrstnice že seksale, ti si pa edina, ki še nisi. Poglejva si, kako je s tem in videla boš, da so tvoji strahovi popolnoma neosnovani. Navedel ti bom, kaj ugotavljajo raziskave o tem, kdaj pri nas mladostniki in mladostnice začnejo s spolnostjo, kdaj imajo prvi spolni odnos.
V našem kulturnem območju imajo mladostniki in mladostnice prvi spolni odnos v povprečju okrog 16.-17. leta starosti. Seveda je to povprečje, nekateri pričnejo s spolnimi odnosi prej, nekateri kasneje, večina pa pri navedeni starosti. Do prvih začetnih kontaktov še brez spolnosti pa v povprečju pride okrog 14.-15. leta starosti (prvi zmenek, objemi, prvi poljubi).
V tvojih letih pride do prvega spolnega odnosa le izjemoma, v precej majhnem deležu. Res pa je, da se mladostniki in mladostnice hvalijo, da so že seksali, delajo se bolj »odrasle«, že »izkušene«. Da se pri zgodnejši starosti mladi odločajo za spolni odnos, lahko pripišemo med drugim tudi pritisku s strani vrstnikov. Pritisk vrstnikov gotovo obstaja, kar mlajši tudi povedo. Pri tem ne gre toliko za pritisk, kot za to, da pravzaprav v resnici ne vemo, kaj drugi počno in mislijo. V smislu, da če vsi to počnejo, zakaj ne bi še jaz oziroma moram še jaz.
Za spolnost imaš še več kot dovolj časa. Po eni strani mora biti mladostnik dovolj telesno in čustveno zrel za začetek spolnih odnosov, po drugi strani pa mora biti med partnerjema spoštljiv, odgovoren in ljubeč odnos kot predpogoj za kvalitetno doživljanje spolnosti.
Brane But, univ. dipl. psiholog