Zanima me kako si lahko olajšam to čustveno stisko?
Počutim se obupno kot da me cel svet ne zanima vseen mi je nekako za vse a po drugi strani me zivcira ker vsi samo gledajo moje sosolke kako so prelepe in precudovite a jaz sem samo po strani in noben se ne zemni zame... nezadovolnja sem s s vojimm izgledom da sem grda in nimam lepe postave... starši me čisto nič ne razumejo pa se slabo oceno sem dobila ki mi bo vplivala za v naprej vpis v srednjo solo. Vse me vžali vsaka stvar misim da več nisem ista jaz. Počutim se slabo nic se mi neda sploh nimam koncentracije za včenje. Počutim se z vsemi temi problemi kot da je boljse če nebi obstaja da sem tako ali tako v napoto. Rada bi postala nasmejana bolj trdna in močna da me stavri nebi prizadevale in bi bila bolj srečnejša.Moje najboljse prijateljice so me izdale in se pocutim tako slabo tako potrto da sploh nevem vec kaj me veseli. Z starsi se skos kregamo okol ocen ker nesemm met slabe ocene in sploh nevem kako nbom povedala ker sem jo dobila in ta uciteljica me tako sovrazi... moji starsi to nerazumejo venndar takoj postanejo agresivni in se derejo nato jaz postane se bolj in se samo skregamo in potem se kazen sledi... a sploh nerazumem zakaj nemorem imeti razumne starse nekateri pravijo da ce si se ucl in dal vse od sebe nemores prav kaj dosti a moja starsa nemislita tako vse je narobe...
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena Lanci,
sem vesela, da si se s svojimi vprašanji in dilemami obrnila na nas.Pišeš, da se počutiš obupno, ker te po eni strani cel svet ne zanima, po drugi strani pa te živcira, ker, kot praviš, vsi gledajo tvoje sošolke, zate pa se nihče ne zmeni.
Včasih vidimo pri drugih kako so lepi in dobri, pozitivne stvari pri sebi pa kar spregledamo in jih ne vidimo. Kot pravi pregovor "vsake oči imajo svojega malarja" - nam niso všeč vsi ljudje in tudi mi nismo všeč vsem. Poskusi poiskati pri sebi nekaj lepega, pozitivnega - morda imaš lep nasmeh, morda si simpatična, morda si prijetna sogovornica. Vzemi si čas in verjamem, da boš našla nekaj lepega.
Praviš, da si dobila slabo oceno in da bo vplivala na vpis za srednjo šolo, praviš tudi, da te starši čisto nič ne razumejo. V šoli poteka prvo ocenjevalno obdobje in verjamem, da boš imela še priložnost in čas, da oceno popraviš oz. da boš imela oceno ob koncu šolskega leta lahko boljšo. Če te prav razumem se učiš, a kdaj pa kdaj dobiš slabo oceno. Morda poskusiš staršem razložiti, da se res učiš in trudiš, ampak da včasih preprosto dobiš slabo oceno. Ocena ni vedno odraz pravega znanja, prav tako ima učenec lahko včasih malo smole in dobi slabo oceno kljub učenju. Žal mi je, da se starši nate derejo in kot pišeš, postanejo agresivni. Če boš želela lahko napišeš kaj več o tem, na kakšen način so starsi agresivni. Verjamem, da jim ni všeč če dobiš slabo oceno, a agresija in dretje nista rešitev. Noben otrok ne bi smel tega doživjati. Če zmoreš, jim lahko tudi poveš, da ti je hudo, da se ne počutiš dobro, če se kregate in če se derejo nate.Praviš, da nimaš koncentracije in da se sploh ne moreš učiti. Morda bi ti pomagalo, če bi šla pred učenjem na krajši sprehod, da se nadihaš svežega zraka in zbistriš misli. Poskusi, pa boš videla kako bo, ali bo morda učenje kaj lažje.
Pišeš tudi o tem, da te stvari prizadenejo in užalijo. Ljudje smo različno občutljivi in se različno odzivamo na situacije, smo si različni. In nič ni narobe s tem. Nekateri ljudje so bolj občutljivi in jih veliko stvari prizadene, drugih skoraj nič ne gane. Ko te bo ponovno kaj prizadelo, se morda vprašaj kaj te je tako prizadelo, užalilo in če je kaj takega, kot tudi pišeš, da so te prijateljice izdale, je tvoja reakcija povsem na mestu. Poskusi sprejeti svoje reakcije, so del tebe in v tem trenutku je tako prav. Kadar se nam dogaja veliko stvari, ki nas prizadenejo ali nam je zaradi njih težko, se ne počutimo dobro. Takrat smo običajno še bolj občutljivi in nas stvari potem še bolj prizadenejo. Imaš v svojem okolju kako odraslo osebo, ki bi ji lahko zaupala in povedala o svojih stiskah? Pomisli če imaš kakšno odraslo osebo, ki bi bila zaupanja vredna - morda v šoli, morda v tvojem sorodstvu, soseski...običajno nam je lažje, če svoje stiske lahko nekomu zaupamo.
Žal mi je, da se počutiš tako kot pišeš - da misliš da si vsem v napoto. Pridejo trenutki, ko se nam zdi, da nam gre vse narobe, a tudi to mine. Verjamem, da te imajo starši radi, kljub temu, da se kregate glede ocen. Ti želim, da boste s prijateljicami uspele zgladiti nesoglasja in da bo le-teh čimmanj. Pride pa v vseh prijateljstvih tudi do sporov in nesoglasij.Upam, da ti je bil odgovor vsaj malo v pomoč. Če boš želela, lahko napišeš kako ti gre.
Verjemi - za vsakim dežjem posije sonce.
Lanci, želim ti vse dobro.
Katja Frelih, univ. dipl. socialna delavka