Dober dan
mogoče zveni glupo ampak v stiski sem ker m iv šoli ne gre čeprav se trudim in ker me imajo vsi za budalo moja mama je celo jokala malo prej zaradi mene saj je razočarana
• Uredništvo
Anja Rakovec

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena,
Pišeš, da ti v šoli ne gre, čeprav se trudiš. Meniš, da je mama razočarana nad tabo in da si tudi drugi mislijo slabe stvari o tebi. Vse to te spravlja v stisko, kar ne zveni prav nič neumno, temveč je povsem razumljivo.
Najprej bi se rada dotaknila tvojih težav v šoli. Praviš, da tvoj trud ni dovolj, da bi bila uspešna. Zanima me, ali prejemaš v šoli kakšno dodatno učno pomoč? Če da, imaš občutek, da ti ta kakor koli koristi ali bi potrebovala več/drugačno pomoč? Če učne pomoči ne prejemaš, ti svetujem, da se pogovoriš s starši in učitelji oz. šolsko svetovalno delavko in se o tem dogovorite. Učna pomoč ti namreč v primeru učnih težav pripada. Tudi če jo že prejemaš in ti to ni dovolj, se lahko pomoč prilagodi tvojim potrebam. Upam sicer, da so ti v šoli te možnosti že predstavili, a vseeno omenim, za vsak slučaj.
Praviš, da te imajo vsi za budalo, čeprav se trudiš za lepe ocene. Predstavljam si, da je zate zelo težko, ko veš (ali misliš), da imajo drugi takšno mnenje o tebi. Vsi si želimo, da bi nas drugi spoštovali in imeli dobro mnenje o nas. Vendar pa to, da imajo drugi o tebi določeno mnenje, še ne pomeni, da takšna zares si. Verjamem, da te večina ljudi, ki imajo o tebi slabo mnenje, ne pozna dobro in še niso imeli priložnosti spoznati vseh tvojih dobrih lastnosti. Mnenje o tebi so si ustvarili na podlagi enega samega podatka - tega, da ti v šoli ne gre najbolje. To pa ne pomeni, da nisi dobra oseba, vredna ljubezni. Ljudje smo si različni in nam gredo različne stvari različno dobro od rok. Nekaterim leži šola, drugim šport, nekaterim je blizu umetnost, drugi so spretni v odnosih z drugimi itd. Nihče ni dober v vsem in vsak je dober v nečem. Prepričana sem, da imaš tudi sama področja, na katerih si uspešna. Spomni se kakšne stvari, ki ti gre dobro od rok. Karkoli že to je, ni vredno nič manj kot biti uspešna v šoli. Vsakič, kadar se počutiš negotovo in neuspešno, se poskusi spomniti svojih močnih točk in tega, da si vredna enako, kot vsi ostali.
Misliš tudi, da je tvoja mama jokala, ker je razočarana nad tabo. Si prepričana, da je to res? Ti je to povedala ali si si njen jok tako razložila sama? Morda je tvoja mama žalostna in se počuti nemočno, ker ti ne zna pomagati v zvezi z učnimi težavami. Ali pa je jokala iz kakšnega drugega razloga. Če nisi prepričana, ti svetujem, da se z mamo o tem pogovoriš. Vprašaj jo, kaj točno je mislila s tem. Povej ji, kako si se ob tem počutila. Verjamem, da te ima mama rada in si predvsem želi, da bi bila ti srečna in zadovoljna. Morda tega ne zna najbolje izraziti, ji bo pa verjetno lažje, če ji boš tudi sama zaupala svoje občutke in stisko.
Upam, da ti je bil odgovor vsaj malo v pomoč. Če nam želiš še kaj sporočiti, pa se kar oglasi. Smo ti na voljo.
Bodi dobro,
Anja Rakovec, mag. psihologije