Zadnje čase se veliko kregam z svojo mamo no boljse izraženo ona z mano, kar koli naredim v zivljenju jo moti,krivi me za njene probleme z katerimi jaz nimam čisto nic.res hocem od doma ker se ne počutim dobro vedno ko pridem iz sole se dere na mene me ponižuje da sm debela,grda,da se me sramuje in da nikoli nebom uspela v zivljenju in da me nebo ona preživljala, misli da ima samo ona probleme in da je moje življenje kod otrok najlepše samo dere se kako je utrujena od sluzbe in dela doma na mene pa sploh ne pomisli kako mi je ko ob 7 grem od doma in se vrnem iz sole ob 16 z kup naloge in ucenjem razumem tud njeno stran da so odnosi v njeni sluzbi cudni in da ji gre use na zivce ampak to ji neda pravice da se znaša na mene vedno jo uprasam če potrebuje pomoc in vedno rece ne nato se dere na mene da nic ne delam plus kritizira moje ocene ki niso najbolj bleščeče(2-5 odvisno od predmeta) ampak nikoli ne pomisli da sm tud js samo oseba in da mi res nikoli mi ni pomagala k temu da bi se boljse naucila vsako oceno ki je dobim je to samo zato ker sm sama use predelala
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
ob prebiranju tvojega sporočila sem začutila tvojo stisko in najprej ti želim povedati, da mi je žal, da to doživljaš. Opisuješ, da mama kriči nate, te zmerja in celo govori o tem, da v življenju ne boš uspela. To so res grobe in ponižujoče besede. Še posebej boli, če takšne besede slišiš s strani matere, ki bi ti morala nuditi občutke varnosti, te spodbujati in usmerjati na tvoji poti.
Vsak od nas ima kdaj naporen dan, vendar – kot si že sama napisala – nam to ne daje pravice, da se »znašamo« nad druge, da pri njih povzročamo strah, ponižanje, občutke manjvrednosti, ogroženosti ali druge duševne stiske. Vse navedeno so elementi psihičnega nasilja, ki je v Sloveniji z zakonom prepovedano in kaznivo dejanje. Pred nasiljem bi morali biti še posebej zaščiteni mladoletni otroci in to je naloga vseh odraslih, predvsem pa staršev v odnosu do svojih otrok. Zato res ni prav, da mama odgovornost prelaga nate. Vedenje tvoje matere je njena odgovornost in v nobenem primeru ni tvoja krivda.
Mislim, da si zelo pogumna, da si o tem spregovorila in iščeš vire pomoči. Breme, ki ga nosiš, je težko. Si o tem, kar se dogaja doma, že kdaj spregovorila tudi v živo s kakšno odraslo osebo, ki ji zaupaš? To je lahko babica, teta, šolska svetovalna delavka … Skupaj s to osebo lahko naredita prvi korak. Obstajajo namreč službe, ki ti lahko pomagajo. Če se obrneš na najbližji center za socialno delo (https://www.scsd.si/centri-za-socialno-delo/), ti bodo pomagali raziskati, kaj bi bilo zate najboljše. Tam lahko skupaj z mamo načrtujejo, kam se lahko vključi po pomoč, da se bo naučila ravnati drugače.
Omenila si, da si želiš stran od doma. Za otroke in mladostnike, ki se znajdejo v stiski, obstajajo Krizni centri za otroke in mladostnike, kjer je bivanje prostovoljno, vendar omejeno na največ tri tedne. Na povezavi si lahko pogledaš, kje je tebi najbližji krizni center: https://www.scsd.si/centri-za-socialno-delo/krizni-centri/. Informacije o kriznih centrih lahko dobiš tudi na centru za socialno delo, tam pa te prav tako lahko seznanijo z drugimi možnimi oblikami namestitev, kot so na primer stanovanjske skupine. Tudi, če boste načrtovali, da greš začasno stran od doma, pa je pomembno, da se mama v tem času uči drugačnih načinov vedenja do tebe.
Za zaključek te spodbujam še, da narediš kratko vajo: zapri oči, položi obe roki na prsni koš, globoko vdihni in izdihni, ter si pri sebi ponovi »Vredna sem ljubezni, vedenje matere je njena odgovornost«.
V kolikor bi potrebovala več informacij, sporoči. Vesela bom tvoje povratne informacije.
Želim ti vse dobro!
Lucija Krajnc, mag. psih.