Pozdravljeni,
zanima me, ce ima lahko vsak posameznik dostop in pravico do stipendije ter ce lahko to sam vlozi ali mora prosnjo vloziti stars oziroma skrbnik?
Kje se lahko to uredi?Hvala in lep pozdrav
La
Lalk
Za štipendijo moraš pogoje izpolnjevat, ni dostopna kar vsakemu. Štipendije so državne za dijake iz družin z nizkimi dohodki, zoisove, za dijake z nadpovprečnimi dosežki, občinske pogoje občina določi, kadrovske, zavežeš še da boš po koncu šolanja delal v podjetju, štipendija za deficitarne poklice, za poklice ki jih primankuje in še druge štipendije so ... Določene štipendije se ne izključujejo, torej lahko prejemaš hkrati dve štipendiji, določene se izključujejo, torej lahko prejemaš samo eno štipendijo hkrati.
Vlogo za štipendijo oddaš sam, če si mladoleten morajo podpisati še starši vlogo. Vloge, pogoje za pridobitev štipendije in vse informacije za štipendije najdeš na spletni strani ministrstva.Citiraj
Uredništvo
Polona Kuzman

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
vse informacije v zvezi s štipendijo so objavljene na spletni strani:
https://www.gov.si/teme/drzavna-stipendija/Vlogo za državno štipendijo, za katero predpostavljam, da se zanimaš, vložiš skupaj s starši na krajevno pristojni CSD v mesecu avgustu (če si dijakinja), v septembru (če si študentka). Odobritev pa je odvisna od tega ali izpolnjuješ pogoje (en izmed njih je tudi povprečni mesečni dohodek na osebo v družini, ki za preteklo leto ne sme presegati določenega zneska 668,35 eur).
Lep pozdrav,
Polona Kuzman, univ. dipl. sociologinja in varstvoslovkaCitiraj
Na
Najn
Za štipendijo se upošteva samo dohodek staršev ali tudi njihovo premoženje (denar na banki, nepremičnine v lasti, avtomobil v lasti, ...)
Kdaj je potrebno štipendijo vračati, če letnika ne zaključiš ali če celotnega izobraževalnega programa ne zaključiš?Citiraj
Uredništvo
Polona Kuzman
Odgovor svetovalca:
Pozdravljena.
V dohodek družine se šteje popolnoma vse, od mesečnega dohodka obeh staršev, do prihrankov, vrednosti nepremičnin in osebnih vozil itd.
Če bi imela odobreno štipendijo in bi se zgodilo, da letnika ne zaključiš, se najprej štipendija da v mirovanje za leto dni. V kolikor ne nadaljuješ šole ali je ne končaš uspešno, pa se zatem vrača odobren znesek za nazaj.
Verjamemo, da si sposobna in da boš s svojim trudom uspela uspešno zaključiti šolanje.
Zdaj pa še uživaj v brezskrbnih počitnicah.
Na
Najn
Potem ta dohodek 668,35 eur na osebo ne velja sploh? Je to dohodek na vzdrževane osebe ali na vse osebe v gospodinjstvu? Moja mama ne dela, oče prejema povprečno plačo in sestra ne more biti več vzdrževana oseba. Moja sestra je eno leto delala, zdaj je brezposelna in prejema socialno pomoč. Živi doma. Moja mama je po svojih starših podedovala nepremičnine. Sprašujem ali se meni sploh splača vložiti vlogo in ali bi sploh dobila štipendijo? Starši so mi rekli da raje naj ne vlagam ravno zaradi tega. Se upošteva tidi dediščina, če so tvoji starši nekaj podedovali? Piše na strani samo glede dohodla, glede ostalega proženja ne piše. Jah, zdi se mi da v življenju rabijo avto tvoji starši, ne? Nekateri imajo bolj slabo plačo, imajo pa vikend, ...
Ne razumem, kdaj moraš vračati štipendijo, če ne zaključiš letnika ali če izobraževalnega programa ne zaključiš? Če zamenjaš izobraževalni program, kaj se zgodi potem, moraš vračati?Citiraj
Uredništvo
Polona Kuzman
Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
štipendijo morajo vračati tisti, ki ne končajo izobraževanja. Če si ti eno leto neuspešen v letniku, ne pomeni, da moraš štipendijo vrniti v kolikor nadaljuješ izobraževalni program. V mirovanju jo imaš le tisto leto, ko letnik ponavljaš. Vračaš pa jo le, če izobraževanja ne dokončaš.
Težko je na pamet govoriti ali se splača ali ne. Predlagam ti, da vlogo z vsemi dokazili, ki so potrebna, pravočasno oddaš na krajevno pristojni center. V kolikor presega vaš dohodek določen znesek, boš dobila zavrnjeno vlogo.
Poskus nič ne stane, upanje pa umre zadnje.
Držimo pesti, da jo dobiš!
Na
Najn
Enkrat je bilo tako, daje bilo pogojeno, da pred polnoletnostjo nisi imel pravice do državne štipendije, če nisi imel pravice do otroških dodatkov, to še drži ali so spremenili? Otroških dodatkov mi nimamo, imela sem jih samo ko sem bila majhna.
Še vedno pa ne razumem, če spremeniš izobraževalni program, da sredi leta, ali končaš letnik li ga pa ne končaš, je potrebno vračati štipendijo ali ne, niste mi naa to vprašanje odgovorili. Spremembo je potrebno sporočiti, tako sem razumela? Torej, moraš samo laetnik končati da ne vračaš, ne pa tudi celotnega izobraževalnega programa?Citiraj
Uredništvo
Polona Kuzman
Odgovor svetovalca:
Pozdravljena.
V primeru, da ti je odobrena štipendija, moraš končati katerikoli izobraževalni program, da ne vračaš štipendije. Seveda lahko zamenjaš program, če ugotoviš, da ti prvo vpisani ne ustreza.
Štipendija in otroški dodatki sta letni pravici, ki nista povezani. Zakaj ne prejemaš otroških dodatkov ne vem, ti pa svetujem, da stopiš do socialne delavke na tvojem centru, ki ti bo odgovorila na vsa tvoja vprašanja konkretno.
Lepo se imej,