Živijo!
Na kratko bom opisala mojo težavo, in sicer pred sabo imam se eno leto študija. Vsa leta sem naredila v roku, takoj. Nisem imela.absulventa niti nisem zanemarjala obevznosti faksa. Težava nastane zdaj, ker so mi starši rekli, da mi ne bodo več plačevale in dajali denarja (hrana,higiena). V zacetku leta sem prejela denar,ki naj bi bil za celo leto do komca studija, ampak
to je pokrilo hrano in higieno za 7 mesecev ( ne zapravljam na veliko). Že nekaj časa iščem, da bi lahko še to ppkrila s študentskim delom, ampak težko, da ti ponidijo delo,ki ga lahko furaš s faksom tako, da naredis vse v roku. Sploh če se vrnemo na fakultete,kjer res ne bo časa že zaradi vožnje. Razmisljala sem o drzavni stipendiji, ampak glede na moje izračune smo tik nad mejo in te ne bom dobila. Kaj lahko še storim? Nocem zafurat zadnjega letnika faksa, rada bi koncala cim prej, da se lahko zaposlim v tem, za kar sem se 5 let šolala. Sem na koncu z zivci. Delo, ki sem ga našla ne bo pokrilo bseh stroškov, kaj sele da bi ostalo, kaj za cas ko potece studentyki status in da bi lahmo sla na svoje. Doma sem ze poskusala razloziti, da je Ljubljana dražja. Pozna se že na hrani, prevozu. Za varčevanje mi ne ostane nič. Doma delujejo po principu: dovolj si stara, da si sluzis sama. Ampak moj cilj je cimprej dobiti izobrazbo, ki jo na tak nacin tezko dosezem. Zdaj namesto da bi se ucila.za izpit (edini mi je ostal) išcem delo, kako sploh speljati 5 letnik. Doma niti ne upam zaporist za pomoc, ker vem kak bo odogvor.Prosim za kaksno idejo, kaj se lahko storim.
Lili
Uredništvo
Polona Kuzman

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
predlagam ti, da starša soočiš z njuno dolžnostjo preživljanja do tvojega šestindvajsetega leta, če se redno šolaš. Če te ne bosta razumela stopi do Centra za socialno delo in zaprosi za svetovanje v okviru socialnovarstvene storitve Prva socialna pomoč. Prav tako oddaj vlogo za štipendijo, morda pa bo.
Želimo ti manj skrbi.
Polona Kuzman, univ. dipl. sociologinja in varstvoslovkaCitiraj
Ar
Arči
Starši so dolžni po svojih močeh skrbeti za šolanje in strokovno izobrazbo svojih otrok glede na njihove sposobnosti, nagnjenja in želje.
Starši so dolžni preživljati svoje otroke do polnoletnosti, če se pa otrok redno šola, so ga starši dolžni preživljati tudi po polnoletnosti, vendar največ do dopolnjenega šestindvajsetega leta starosti. Tako pravi zakonodaja.
Poskušaj to povedati staršem, če pa tega ne bodo razumeli jim razloži, da je skrajna možnost, da jim obveznost preživljanja lahko naloži tudi sodišče. Seveda pod pogojem, da redno izpolnjuješ svoje študijske obveznosti in da nisi starejša kot 26 let. Verjemi mi, ne boš edina, ki bi s pomočjo sodišča zahtevala, da te starši preživljajo.
Pišeš, da je tvoj cilj čimprej pridobiti izobrazbo Iz lastnih izkušenj ti lahko povem, da če opravljal kakršno koli delo med študijem, to delo hočeš ali nočeš, podaljša čas študija.
Poskušaj se še enkrat dogovoriti s starši, iz tvoje pisanja razberem da si že tako čisto pri koncu študija, v skrajnem primeru ti naj denar, da boš študij čimprej končala, posodijo. pa jim ga vrneš, ko pričneš delati.
Vse dobro ti želim.
Ar
Arči
Upošteval bi predlog svetovalke. Bo pa verjetno problem v tem, da CSD zahteva, preden dodeli kakršno koli pomoč, dohodke, družine torej staršev, ali in tvoje. In ker praviš, da delaš bi ti vsi dohodki, utegnili zaplesti celotno zadevo. Vendar nobena stvar ni nerešljiva, pa tudi tvoja se bo rešila tako, da boš zadovoljna. Prepričan sem v to.
Bodi samozavestna. Držim pesti zate, da bo vse OK.