Pozdravljeni,
letos sem zaključila 4. letnik srednje šole v smri vet. tehnik. Zaradi želje po drugi smeri, žal nimam veliko izbir z faksom.
Trenutno sem že kar prikrajšana z časom glede  statusa, bi pa ga rabila saj že leta opravljam delo preko študentskega servisa. Zato se obračam za pomoč, na vas.
Moja vprašanja:
1. Ali je zdaj glede na čas še kakršna koli možnost pridobiti status za 1 leto? Štipendije ne potrbujem, saj delam.
2. Če bi npr izvedla vpis na faks, nebi vzela štipendije, in ga nebi redno obiskovala ter ga koncu padla ali je bi mela kakršne koli "dolgove" na koncu leta?
3. Mogoče veste kako poteka eno letni predšolski tečaj? Možnosti v mariboru, vpis, predavnja v živo? ter ali lahko opravljaš z mojo smerjo?
Najlepša hvala komurkoli, za odgovor :))
• Uredništvo
Barbara Stožir Curk

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
v kolikor prav razumem, bi želela nadaljevati izobraževanje v smeri, ki ni vezano na veterino. Sprašuješ se ali je mogoče, da bi se vendarle vpisa na fakulteto ali pa poklicni tečaj.
Najprej glede vpisa na fakulteto. Predlagam ti, da si dobro pogledaš spletno stran Ministrstva za vzgojo in izobraževanje, kjer boš dobila potrebne informacije o prostih mestih v septembru - glej prijavni rok 23. in 24. 9.2025 - Razpis za vpis v dodiplomske in enovite magistrske študijske programe v študijskem letu 2025/2026 | GOV.SI.
Ob tem ti predlagam, da v kolikor zaslediš prosta mesta na programu, ki ga ocenjuješ kot ustreznega glede na tvoje interese, stopiš v kontakt z referatom želene fakultete. Tako bo pridobila vse potrebne informacije. Tu te, ali te ob vpisu samo zaradi vpisa čakajo obveznosti, kot si zapisala morebitni "dolgovi".
Sprašuješ glede enoletnega poklicnega tečaja, na programu predšolska vzgoja. Program poteka eno leto, vsebuje predavanja v živo in samostojno pripravo na izpite. Gre namreč za izobraževanje odraslih in poteka v popoldanskem času. Seveda se lahko na program vpišeš tudi iz programa veterinarski tehnik.
Kolikor sem lahko zasledila je izobraževanje možno na Andragoškem centru Maribor - Predšolska vzgoja | Andragoški zavod Maribor - Ljudska univerza,
predlagam, pa da preveriš ali je tovrstno izobraževanje možno tudi na III. gimnaziji v Mariboru, kjer izobražujejo za ta program.
Upam, da boš v odgovoriš vendarle našla odgovore na svoja vprašanja. V kolikor ne, pa bova oddgovore še dopolnili.
Vse dobro,
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja