Zanima me za te statuse kulturnika/športnika v šoli. 7,8 in 9 razred velja ta status zaradi ocen za srednjo šolo? Brala sem da sta ta dva statusa edina in da to določi ministrstvo, odobri pa ravnatelj in razrednik in da če učenec šprica mu lahko odvzamejo? Brala sem da včasih je bilo tako, da je bil nekdo samo vpisan v nek klub na vaje in tekmovanja pa sploh ni hodil. Zdaj to bolj strogo preverjajo z dokazili? So pa učitelji rekli, da se jim zdijo ti statusi samo zabušavanje učencev. Zanima me ker pri nas imajo to samo tisti, ki imajo zunaj šolske dejavnosti, zanima me če velja tudi za krožke, ki se izvajajo v šoli? Se mora potem tudi tekmovati? Kakšne prilagotivne imaš potem?
Hodim k šolskem pevskem zboru in letos smo bili na državnem. Tega statusa nimam in me zanima ali ga je možno dobiti in kako? Res je, da nam je zborovodkinja opravičila športni dan npr. ker smo takrat imeli obvezne vaje za državno. Ampak to še ni status.
Uredništvo
Anja Jularić

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Status športnika ali umetnika v osnovni šoli ne vpliva na vpis v srednjo šolo na način, da bi zaradi tega pridobila več točk pri vpisu. Ideja statusa je, da se učencu lahko prilagodijo določene obveznosti v šoli, zato da se lahko ukvarja z izbranim športom oz. umetniško aktivnostjo. Prilagoditve se določijo na vsaki šoli posebej.
Učenec lahko pridobi status mladega perspektivnega športnika ali mladega perspektivnega umetnika. Za zadnjega je pogoj udeležba na državnih tekmovanjih. Najboljše, da greš do svetovalne delavke na šoli in jo zaprosiš za vlogo, ki jo potem izpolnite skupaj s starši. Vlogo bodo obravnavali na šoli in ti dali odgovor. Status se lahko učencu zaradi različnih razlogov tudi odvzame.
Srečno.
Anja Jularić, mag. psihologije
Kl
Klara
Vem da status ima vpliv samo na to da se prilagodijo obveznosti. Ampak pri nas imajo statuse samo tisti ki sodelujejo v zunaj šolskih aktivnostih. Zanima me ali ga lahko pridobim tudi če sem v šolskempevskem zboru glede na to da smo šli na državno in imeli dodatne vaje.
Uredništvo
Anja Jularić
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Razumem. V zakonodaji ta razlika ni opredeljena (torej ali gre za šolsko ali zunanjo aktivnost). Drži pa, da je za šolske aktivnosti načeloma poskrbljeno že v šoli - kot si sama zapisala so vam že brez statusa prilagodili aktivnosti za državno tekmovanje. Presoja glede tega je odvisna od šole, zato ti težko odgovorim.
Predlagam, da o tem vprašaš svetovalno delavko na šoli, ki ti bo znala najbolje svetovati glede možnosti pridobitve statusa na vaši šoli.
Srečno.
Anja Jularić, mag. psihologije