Pozdravljeni, stara sem 16 let, letos bom 17 in že več kot eno leto sem v zvezi s fantom, ki je eno leto starejši kot jaz, je zelo prijazen, spoštljiv in me ima rad. Ima dobre vrednote, je priden v šoli, ukvarja se s športom in ima normalno, toplo in urejeno družino. Vse bi bilo lepo – ampak moji starši ga ne sprejemajo, ker je Rom.
Kljub temu, da sem jim veliko časa razlagala, kakšen je, ga ne želijo niti spoznati. Zmerjajo ga, kričijo name, mi prepovedujejo stike z njim. Oba sta zaposlena na policiji, zato je še huje. Počutim se ujeto med tem, da sem iskrena z njimi, in tem, da želim biti s fantom, ki ga imam zelo rada. Zaradi tega veliko jokam in sem žalostna, počutim se osamljeno družina se je oddalila od mene. Nočem več lagati, a mi trenutno ne preostane drugega.
Želim si, da bi starši vsaj dali priložnost mojemu fantu, da ga spoznajo. Ne vem več, kaj naj naredim, kako naj se pogovorim z njimi ali kako naj poskrbim zase v tej situaciji.Prosim vas za nasvet. Rada bi bila iskrena, a tudi zaščitena. Hvala, ker poslušate.
• La
Lala234
Tudi sama sem se kdaj znasla v stiski ko me kdo ni razumel ali me ni hotel poslusati zaradi svojega mnenja. Priporocam ti da reces starsem da se morete pogovoriti. Povej jim kako se pocutis ob tem ko oni zmerjajo tvojega fanta ali povej da niso vsi ljudje slabi ker so npr v tvojem primeru romi. Povej jim da ti fant prevec pomeni da bi ga pustila zaradi predsodkov 2 oseb ki bi te morali na tvoji poti najbolj podpirati. Vem da bo to tezko a vendarle poskusi. Vendar zapomni si da moras ostati vljudnja do svojih starsev in ne krici na njih saj bo to naredilo situacijo se slabso (nikoli nisi omenila da si kricala na njih a samo povem). Kljub temu da nisem strokovnjakinja sem vseeno se odlocila da ti bom podala svoje mnenje. Upam da ti bo pomagalo.  Vse dobro
• Uredništvo
Uredništvo

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
na podlagi napisanega čutim, da si v precej neprijetni situaciji. Na eni strani tvoj fant, ki ga imaš zelo rada ter na drugi strani družina, ki ga ne odobrava. To neodobravanje pa torej izvira zgolj iz dejstva, da fant izhaja iz romske družine. Žal živimo v družbi, ki je še zmeraj polna predsodkov proti katerim se ni enostavno boriti.
Tvoja situacija je še en primer takšne nestrprnosti in razumem, da je to težko tako zate, kot za tvoje tarše, za katere verjamem, da ti želijo dobro.
Na podlagi zapisanega ti podajam nekaj predlogov, ki ti morda lahko pomagajo olajšati situacijo.
1. Kot prvo imej v mislih, da poskrbiš zase: za svojo sprostitev, umiritev in ohranjanje ravnovesja. Razmisli, komu še lahko zaupaš, kar si napisala in se s to osebo pogovoriš, da se malce razbremeniš.
2. Razmisli o pogovoru s starši. Morda imata starša tudi zaradi svojega poklica še toliko močneje izoblikovano mnenje, ki ni nastalo čez noč in verjetno tudi ne bo tako hitro izginilo. Zato je dobro, da se na iskren pogovor pripraviš; če se ti zdi, da pogovor hitro steče v kričanje, lahko tudi napišeš pismo. S tem daš čas tako sebi kot njima. V pismu lahko iskreno opišeš svoja čustva, občutke osamljenosti in svoj pogled na situacijo. Ob tem lahko poudariš, da živiš vrednote, kis ta ti jih starša predala in jih prepoznavaš tudi pri svojem fantu. V pismu jih lahko prosiš za priložnost, da fanta spoznata kot individualno osebo - in ne zgolj kot nekoga, ki priprada določeni skupini ljudi.
3. Prav tako je lahko dobro, da se glede situacije odkrito pogovoriš s svojim fantom. Dobro je, da čuti tvojo podporo, a tudi da razume, da si v težki situaciji.
Želim si, da se boste lahko iskreno v miru pogovorili ter stopili na isto stran.
Vse dobro,
Tinkara Primec, dipl. psihologinja (UN)
Uredništvo