Pozdravljeni!
Pišem vam, ker se spopadam z težavo, ki je ne znam in ne morem rešiti. Zelo dolgo časa sem imela vsiljive misli npr. šla sem od doma in sem bila prepričana, da sem vgasnila luč, morala sem iti še enkrat preverit čeprav sem bila prepričana in še enkrat in še enkrat in še enkrat. Ves čas sem preverjala in še preverjam ali so vse stvari na svojem mestu npr. pisalo se ne sme dotikati stene, radirka se ne sme dotikati pisala vse more biti tipi topi, ker me je strah, da se bo vžgalo in zgorelo. To me skrbi za vsako stvar, da se bo vžgalo vem, da je nerealno, da bi se vsaka stvar vžgala ampak jaz imam to v glavi. Tudi ves čas si umivam roke, ker me je strah okužb popoldan najmanj 10 krat itd. ti simptomi me spomnijo na obsesivno kompulzivno motnjo. Včeraj zvečer sem preverjala v omari, ali je vse v redu in je to mama slišala in se je začela dreti name zakaj toliko preverjam in ali sem raztrešena pa take. Mene to zelo potre, ker z nikomer ne želim preverč govoriti o tej moji stiski, ker bi mi starši sigurno rekli, da pretiravam. To preverjanje mi vzame lahko tudi do 3 ure kar je zelo mučno, ker me je strah, da bi vse zgorelo. Starši me ne razumejo, da moram preverjati, ker nikoli niso imeli nekih obsivno kompulzivnih motenj in ne vem kako jim naj razložim, da to trpim.Kaj naj naredim?
Uredništvo
Jožica Barborič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
vidim, da si o obsesivno kompulzivni motnji že kar nekaj prebrala na spletu. Če te prav razumem, je največja težava v tem, da ne znaš pravilno razložiti svojim staršem o tem, kako se počutiš in občutek, da te ne bi razumeli. Seveda pa verjamem, da te močno bremenijo tudi prisile, ki jih izvajaš vsak dan in ti vzamejo ogromno časa.
Morda pa bi vendarle poizkusila enemu izmed staršev, s katerim se laže pogovarjaš, razložiti, tako kot si tukaj napisala? Bilo bi tudi priporočljivo, da poiščeš strokovno pomoč, morda najprej v šolski svetovalni službi ali pri osebnem zdravniku/zdravnici. Verjamem, da bi te znali strokovnjaki pravilno usmeriti pri nadaljnjem iskanju pomoči, bi pa znali pomagali tudi pri pogovoru s starši. Zaupaj, da je tvoja težava s strokovno pomočjo rešljiva, seveda pa je zelo pomembna tudi podpora tvojih domačih. Zelo pa bi priporočala, da si skupaj s starši ogledate film "Bolje ne bo nikoli" z Jackom Nicholsonom in Helen Hunt v glavnih vlogah, ki na nekoliko humoren, a zelo realističen način obravnava obsesivno kompulzivno problematiko. Morda bi se potem, ko bi si film ogledali skupaj, laže pogovorila s starši.
Želim ti vse dobro.
Jožica Barborič, univ. dipl. psihologinja, specialistka klinične psihologije in realitetna psihoterapevtka