Spoštovani! Pišem s težkim srcem.Doma imam konstantne probleme s svojimi starši.Odraščala sem v takšni družini,ker smo v družini imeli družinsko tragedijo.Oče in mati se ne želita soočiti s preteklostjo ampak zdaj je že od tega 23 let.Zdaj po vsem tem času mi govorita da sem za vse to kriva jaz čeprav mene še takrat niti na svetu ni bilo.In ona dva me že več let imata za žrtev.Zdaj pa nevem kako naj pridem ven iz tega začaranega kroga.Hvala in prosim za čimprejšen odgovor.Lp -osebni podatki izbrisani v uredništvu-
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena!
Kot si zapisala, doživljaš težko situacijo doma. Družinske tragedije so močne in hude izkušnje, s katerimi se družinski člani običajno zelo težko soočajo. Verjetno je tako tudi s tvojimi starši. Bojim se, da je še težje, če so v poskuse soočanja siljeni. Istočasno pa, po mojih izkušnjah, nihče ni preveč navdušen, da bi brez odpora, neugodja razmišljal o lastnem odnosu do izjemno težke izkušnje.
Iz tega, kar si zapisala, nisem dobro razumela, ali tebe starša krivita za situacijo izpred 23 let ali pa morda za trenutno situacijo, ko se ne želita soočiti s preteklo izkušnjo in ne želita o njej spregovoriti. Tudi poskusi zanikanja ali »brisanja« neugodnih, mučnih izkušenj je zelo pogosta in običajna reakcija na travmatične izkušnje, kar najpogosteje tragedije so. Čeprav drži, da na ta način ne uspejo razrešiti teh izkušenj, pa to lahko prinese trenuten odmik, olajšanje ali občutek varnosti.
Verjetno pa si že sama ugotovila, da neželene in težko sprejemljive izkušnje spremenijo doživljanje vsakogar, ki jih doživi, na svoj način. In največkrat se ljudje skušajo čim bolj prilagoditi na nov način ravnotežja in čustvenih izkušenj ter spominov na preteklo izkušnjo. Vsaka trenutna sprememba je lahko negotova, neznana in vzbuja strah, nelagodje, zato ljudje ne želimo prepogosto brskati po svojih težkih izkušnjah, saj ne zmoremo predvideti, kaj nas čaka..
Vendar te razumem, da je zate težko, ker se družinsko vzdušje odraža na odnosu staršev do tebe. In ob tem, če sem te prav razumela, ti starša ne dajeta tistih sporočil, da bi ti razumela, kaj se je zgodilo in bi lahko sama našla svoj način razlage.
Razmišljala sem o tem, da bi ti morda pomagal začasen odmik v smislu pogovora z nekom neodvisnim, izven družine, ki bi mu lahko pojasnila vsa svoja doživetja, prizadetost in bi mu morda lažje povedala o tem, kar veš o težkih izkušnjah svoje družine. Jaz bi te namreč želela ob tem, kar si zapisala, še marsikaj vprašati, mi marsikaj manjka, da bi te znala ustrezneje usmeriti, razbremeniti…Morda ti bo lažje, če boš govorila k kakšnim strokovnjakom za medosebne odnose v živo, v svojem okolju, šoli, centru za socialno delo…
Želim ti vse dobro,
Irena Toš Koren, psihologinja