Živjo
Sem punca stara 12 let. Velika sem 160 cm in težka 45kg. Starši mi ne pustijo jesti saj imam za njih preveč kilogramov. Govorijo da sem okrogla in da sem na dobri poti da postanem debela. Govorijo tudi da nič ne delam samo da ležim. V resnici pridem domov kasneje kot oni in potem se grem za 10 minut spočit ter naprej delat. Pravijo da ne migam. V resnici vsak dan telovadim. In delam več kot starejša sestra. Pa se isto učim kot ona ampak pravijo da ma več snovi. Sem 7. razred in če dobim 4 sem kregana. Saj večinoma dobivam petice vendar če imam slab dan in dobim štiri se derejo name.
Kaj naj naredim?
Hvala za odgovor.
• Uredništvo
Maruša Bertoncelj

Odgovor svetovalke:
Draga punca,
sem absolutno na tvoji strani. Verjetno si pod zelo velikim pritiskom, če se od tebe pričakujejo tako zahtevni, da ne rečem nezdravi cilji. Žal mi je, da je tako.
Veseli pa me, da si se obrnila na nas, saj lahko razberem, da se s starši očitno ne strinjaš. In prav je tako. Nikakor nisi "okrogla", če sodim po merah, in tudi če bi bila, nikakor ni prav, da starši kritizirajo otrokovo težo. Prav tako NI TREBA, da imaš same petice. 4 je super ocena, tudi nižje niso razlog za zmerjanje ali zasmehovanje svojih otrok.
Ko začnemo dozorevati, spoznamo, da naši starši niso tako vsevedni in vsemogočni, kot se nam je zdelo v zgodnjem otroštvu. Žal se kdaj izkaže, da se starši v čem celo hudo motijo. To ne pomeni, da te nimajo radi ali da ti ne želijo najboljše. Amapak ker žal ne znajo drugače, te skušajo oblikovati po svojih prepričanjih. Ne zmorejo videti škode, ki jo s tem lahko povzročijo, in ne zmorejo videti tvoje stiske.
Kaj to pomeni zate? Najprej to, da se boš morala bolj upirati njihovim pričakovanjem kot kdo drug. Ni treba, da se z njimi več prepiraš, ampak verjetno boš morala večkrat kaj preslišati in si misliti svoje. Narediti po svoje kljub njunemu neodobravanju.
Bolj se boš morala truditi tudi, da sama v sebi zaupaš informacijam, ki jih zagovarja preverjena stroka - in ne tvoja starša. Morda tudi tako, da jima kdaj na mizi pustiš kakšen letak ali knjigo, v kateri si lahko prebereta, kaj pomeni zdrav način življenja v različnih starostnih obdobjih. In kakšno o tem, da siljenje otrok v perefkcionizem lahko pusti zelo hude posledice na duševnem zdravju otrok. Knjižničarko lahko prosiš za priporočilo.
To - skrb za "prevzgojo" staršev - sicer ni tvoja naloga, ampak navajam zgolj kot pomožno opcijo - če res ne bo šlo drugače. Najprej pa bi ti svetvoala, da si v svoji neposredni bližini poiščeš drugo odraslo osebo, ki bo tvoja zaveznica. Mogoče je to lahko šolska svetovalna delavka - za začetek. Povej ji, kaj se ti dogaja, in jo prosi, če se lahko ona pogovori s starši.
Vesela bom, če poročaš, kako ti gre. Če potrebuješ še karkoli, pa se le oglasi, velja?
Mislim nate.
Maruša Bertoncelj, univ. dipl. socialna pedagoginja
• pa
pametnjakovička
Živjo
Hvala za odgovor
Še vedno delam več in mi ne pustijo počivati vendar me pa ne zmerjajo od včeraj do danes še nič upam da bo tako še naprej. Včeraj so se sicer še enkrat drli da nič ne delam in samo ležim ter razmišljam o hrani ampak to je pa tudi vse. Je pa res da sem včeraj pozabila dati sušit brisače saj sem hitela ker smo mogli it. Ko sem prišla ob 20.00 domov me je mami nadrla oči pa ji je predlagal naj me udari. Na koncu me je samo hudo nadrla ni me pa udarila.
Hvala za naprej
• Uredništvo
Maruša Bertoncelj
Odgovor svetovalke:
Toplo pozdravljena.
Verjetno se boš strinjala, da zgolj čakanje in upanje na to, da se ne bosta drla nate, na dolgi rok ni najboljša opcija.
Grožnja z udarci že pomeni jasen prestop v polje kaznivega dejanja nasilja v družini. Hvala, ker si mi to zaupala.
Res ti želim pomagati. Žal pa dopisovanje z zamikom za take situacije ni najbolj ustrezno.
Če še ne zmoreš s tem problem stopiti do šolske svetovalne delavke in se ji zaupati, obstaja tudi bolj posreden način. Eden je, da se čim prej oglasiš v naši spletni svetovalnici (klikni na razpored), še bolje pa, da pokličeš na Tom telefon (116 111), ki je odprt vsak dan med 12. in 20. uro.
Skupaj s svetovalcem/svetovalko boš - še vedno anonimno - preko neposrednega pogovora najhiterje prišla do najboljše možne rešitve za tvojo trenutno stisko. Ne bo ti treba narediti ničesar, česar nočeš. So stvari in vedenja drugih, na katere žal nimaš vpliva, so pa nanje zmožni in dolžni reagirati drugi odrasli.
Dovoli jim, da to uredijo.
Kaj praviš - kaj od tega, misliš, da bi lahko naredila?
Mislim nate.
Maruša Bertoncelj, univ. dipl. socialna pedagoginja
• pa
pametnjakovička
živjo
ne vem ali bi si upala poklicati saj me je strah da bodo starši izvedeli in da bodo jezni.
Danes sem se z očijem pogovorila saj je bil umirjen prarkrat se je name zadrl saj je neumna da tako razmišljam vendar je rekel da me ne bo več tepel saj je edini ki me tepe mami me vedno samo nadere je pa res da je danes ni doma. Danes sem naredila vsa hišna opravila in dobila dobro oceno. oči je bil zaradi tega vesel in sva se lahko pogovorila. jutri pa ne vem kaj bo.
hvala za odgovor
• Uredništvo
Maruša Bertoncelj
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena. :)
Ob tem kar poveš, pomislim, kako naporno mora biti živeti v večnem strahu pred naslednjim izbruhom staršev. Tudi, ko je vse okej, ne moreš uživati v občutku zadovoljstva, saj te že vnaprej skrbi naslednja njuna negativna reakcija. Drži?
Če pokličeš na Tom telefon, ne bodo naredili nič, česar nočeš. Še vedno bo tvoj klic anonimen. Enako velja za našo spletno klepetalnico, ki je zgolj tekstanje v živo (ni telefon).
Če svetovalka ali svetovalec oceni, da je tvoje blagostanje resno ogroženo, bodo ukrepali tako, da bo tvoja varnost na prvem mestu. Naš cilj je, da te bo manj strah staršev, ne še bolj. Nihče ne želi, vključno z mano, da se zgodi karkoli slabega v tvoji družini. Morda starši zgolj potrebujejo pomoč pri vzgoji. Družinam se vedno najprej pomaga tako, da se jih skuša podpreti in znižati pogostost prepirov.
Tudi če bi bili starši jezni, to ni nekaj, kar je tvoja odgovornost. Odrasli smo sami odgovorni za svoja čustva in dolžni skrbeti za vzdušje v odnosu z otroki in mladostniki.
Kaj praviš, bi vseeno poskusila poklicati na Tom?
Zanima me še, kako se razumeš s svojo sestro in kako misliš, da ona doživlja vse skupaj?
Lepo te pozdravljam.
Maruša Bertoncelj, univ. dipl. socialna pedagoginja
• pa
pametnjakovička
Živjo
S sestro  se ne razumeva. Starši me že 3 dni ne tepejo ali hudo kregajo. Malo se je umirilo od zadnjič. Sestra me tepe in se dere name mislim včasih ko me ima dovolj me udari in starši rečejo naj da mir če prav nikoli ne pomaga. Je stara 16. Imam pa zelo dobro prijateljico ki me razume in je pri njej enako. Je moja soseda.
Hvala za odgovor.
• Uredništvo
Maruša Bertoncelj
Odgovor svetovalke:
Živijo! :)
Me veseli, da je doma spet bolj mirno. Pa vendar se mi zdi dobro, da veš, da imaš to možnost, da pokličeš na zaupni telefon za hitrejše reševanje situacije. Ni treba, da si sama s tem in da živiš še naprej v strahu. Marsikaj, kar se nam sprva zdi brezizhodno, je v resnici povsem rešljivo. Morda ne v hipu, a na daljši rok zagotovo.
Sestra ti torej tudi ni v oporo. Verjetno nekoliko igra vlogo tudi vajina razlika v letih - ravno v najstništvu se ta neskladnost najbolj pokaže. Vsekakor pa ni prav, da te tepe. Nihče nima pravice tega početi!
Super, da imaš vsaj prijateljico, s katero si lahko zaupata stiske in si stojita ob strani. Če ima podobno situacijo doma, morda lahko tudi skupaj poiščeta zaupno odraslo osebo, npr. gresta skupaj k šolski svetovalki ali pokličeta na zaupni telefon?
Vsekakor lahko vedno pišeš tudi semkaj. :)
Priporočam tale prispevek, morda tebi in tvoji prijateljici pride kaj prav.
Želim ti čim bolj miren dan.
Maruša Bertoncelj, univ. dipl. socialna pedagoginja
• pa
pametnjakovička
Živjo
Že dolgo nisem pisala saj sva s prijateljico najdli skupni termin za šolsko psihologinjo. Skupaj se pogovarjamo vsako sredo v družini se je malo ilumirilo vendar ne vem kako bo v prihodnosti ker ponavadi potem spet pridejo trenutki ko me nadirajo.
Hvala za odgovor
• Uredništvo
Maruša Bertoncelj
Odgovor svetovalke:
Živjo!
To je pa super! :)
Poskušaj se čim bolj usmeriti na to, kar je sedaj. Zaenkrat naj bo tvoj fokus to, da čim bolj zaupaš psihologinji. Prepričana sem, da bosta skupaj sproti predelovali tudi morebitne nove konflikte s starši.
Pomagala ti bo, da ne boš nase prevzemala odgovornosti za vedenje staršev in poskrbela bo za to, da boš varna.
Če boš potrebovala podporo tudi tule, pa kar še piši. ;-)
Vse dobro ti želim,
Maruša Bertoncelj, univ. dipl. socialna pedagoginja