Pozdravljeni,
mislim, da so mi starši pustili neko travmo iz otroštva, ki bi jo rada presegla, a ne vem kako. Naj razložim.
Imela sem na splošno zelo lepo otroštvo in tudi moji starši so se veliko ukvarjali z mano. So pa vedno imeli visoka pričakovanja(najbrž imamo gen perfekcionizma tudi v družini) glede vsega, šole, ocen, obnašanja, hišnih opravil in življenja na splošno. Spomnim se, da so mi tudi velikokrat govorili, da se učim zase in ne za njih, a obnašali so se malo drugače. Še posebej ati, je vedno dal velik poudarek na moje ocene(če ne celo večji, kot jaz sama). Včasih se je zgodilo, da, ko sem pri angleščini, ki mi gre, dobila 4 namesto 5, je bila prva stvar, ki jo je komentiral: "Zakaj ni 5?". In ko se ti to parkrat zgodi, mislim, da se ti kot otroku vsidra v podzavest, da pač nisi dovolj dober. Tudi čez celo osnovno šolo, sem imela načeloma dober odnos s starši(če ne štejemo par običajnih najstniških izpadov in problemov), ampak vedno sem nekako imela občutek, da sem lahko še boljša in še bolj perfektna. Mislim, da sem potem tudi zaradi tega nekje 3 leta nazaj fasala anksiozno depresivno motnjo, ki se je v meni nabirala že dolgo časa. Glavni problem le-te je bil, da sem se počutila manjvredno in nikoli dovolj dobro. Torej zdaj, ko sem boljše in gledam za nazaj, mislim, da je to tudi igralo vlogo. Vem, da mi starši nikoli niso hoteli nič slabega, ampak včasih, tudi če rečejo kaj dobronamerno, otrok to čisto drugače sprejme. Tudi zdaj se mi recimo dogaja, da spet čutim pritisk, čeprav sem se že večkrat pogovorila z njimi glede tega. Trenutno sem v 4.letniku srednje šole in se moram letos res potruditi, da bom sprejeta dalje na faks. In to me starši KONSTANTNO opominjajo, da ma ja ne bom "zabluzila" in se bom lahko vpisala dalje.
Mislim, da so mi s tem načinom vzgoje pustili neko travmo, ki me bo spremljala skozi celo življenje. S tem sem se sprijaznila, a jo vseeno skušam premagati. Imate mogoče kake nasvete, kako? Poskušala sem se že pogovoriti z njimi in ni najbolj pomagalo, ker pomoje ne razumejo mojega vidika situacije. Drugače pa tudi poskušam čim bolj delati na svojem mentalnem zdravju s pozitivnimi afirmacijami, meditacijo, itd.
Lep pozdrav!
Uredništvo
Tina Toman

Odgovor svetovalke:
Rebeka pozdravljena!
Zelo lepo si opisala svojo težavo. Iz zapisanega je razbrati, da se to že dolgo "nalaga" v tvojo podzavest. Ogromno si naredila že sama s tem, da si svojo težavo prepoznala in se z njo soočila. Ampak ker to traja že toliko časa, bo tudi pot do rešitve dolga. Glede na to, da si opisala kaj vse si že naredila in koliko časa vse to že traja, ti svetujem, da si poiščeš pomoč terapevta. Sama si naredila kar si lahko, sedaj pa bo potreben tudi kakšen nasvet strokovnjaka.
Ne vem iz katerega konca Slovenije si, da bi ti lahko konkretno svetovala. Lahko napišeš oziroma po spletu poiščeš strokovnjake. Druga možnost pa je, da se oglasiš pri svoji osebni zdravnici, ji opišeš svojo stisko in te bo ona usmerila naprej do strokovnjakov. Pa naj ti ne bo nerodno poiskati pomoč. Zato ti nisi slaba, sploh ne. Je pa prav, da si v tako kompleksnih situacijah dovolimo pomagati.
Pomoč lahko poiščeš tudi v eni izmed svetovalnic Centra Posvet, kjer je na voljo psihološka pomoč popolnoma brezplačno, brez dolgih čakalnih vrst.
Vse dobro ti želim!
Tina Toman, prof. sociologije in uni. dipl. politologinja