Živjo, oba starša sta alhkoholika že nekaj let. Sprva se je zdela popolnoma nedolžna stvar, en kozarček tu pa tam....zdaj pa je že grozno. Ati cel dan v lokalu in potem ko pride domov komaj hodi. Mami pa doma sama pije. Kaj lahko sploh narediš v taki situaciji, saj vendar le človeka ne moreš prisliti da se 1.zaveda svojega problema in 2.da neha. Poskus pogovora o tem je seveda bil neuspešen. Čutim se dolžno jima pomagat, saj je grozno gledati oba starša v taki luči. Vendar kako pomagat, če se oseba niti noče priznati problema. Jaz nujno odvisnost vidim kot izhod od problemov...vendar je težko gledati osebo, ki se počasi ubija z alhkoholom. sama ne pijem in mi je še toliko bolj grozno in ogabno gledati to doma...prosim za kakšen nasvet
lepe praznike
Uredništvo
Jožica Barborič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
razumem tvojo stisko in potrebo ter željo pomagati. Za pogovor je vsekakor potrebno najti pravi trenutek, kar pa je seveda težko, ker sta oba očitno ves čas pod vplivom alkohola. Seveda pa je več možnosti za delovanje. Predvsem je pomembno, da se ti sama dobro poučiš o odvisnosti od alkohola in možnostih zdravljenja. Priporočam, da malo pobrskaš po literaturi, ki je pri nas na razpolago. Veliko pomoč in podporo lahko najdeš v skupinah Al - Anon, ki delujejo v več mestih po Sloveniji in so namenjene pomoči svojcem alkoholikov. Priporočam, da pogledaš na njihovo spletno stran. Za pomoč lahko prosiš tudi njunega izbranega osebnega zdravnika ali Center za socialno delo. Predvsem pa priporočam, da si pri tem, ko se boš odločila za ukrepanje, vztrajna in odločna, brez popuščanja. Dobro bi bilo k sodelovanju pritegniti še kakšnega sorodnika ali prijatelja, ki mu zaupaš.
Želim ti vse dobro in predvsem veliko poguma pri okrevanju.
Jožica Barborič, univ. dipl. psihologinja, specialistka klinične psihologije in realitetna psihoterapevtka