Pozdravljeni,
Imam en problem moji starši so ločeni in jaz morm vsak teden hodit k mojemu atiju tam pa se nemorem učit za šolo ker moram vedno pomagati neki delat zvečer ko pa gremo spat in ko se hočm it učit pa mi vzame telefon in nemorem nč na internet pogledat pa na yt kakšno razlago tako da vedno dobim slabo oceno????.
In še en problem jaz se pri atiju počutim grozno kadar sm bolana me sili it ven ko je -5 stopinj čeprav mam vročine 39 pa bruham. Vedno grozi če na zaspim ob devetih. In vedno se tepeta in kregata s njegovo novo partnerico ki mata skup otroka in pol se vedno na nega jezita in četrta čeprav je star samo pol leta in pol se vedno joka in men je to grozno gledat.
Jaz res nočem več hodit k njemu kaj naj naredim in z njemu se ne da nič zmenit ker reče vedno sam tvoj problem ali pa sploh ne odgovori.
Lp,
Naja
• Uredništvo
Tina Toman

Odgovor svetovalke:
Naja pozdravljena!
Žal mi je, da se moraš soočati s takšno situacijo. Kot otrok staršev, ki ne živijo skupaj, ni vedno lahko. Še toliko težje pa je, če se v družini enega izmed staršev ne počutiš dobro, si nezadovoljna. Družina bi namreč morala biti prostor ljubezni in varnosti. In kljub tvojim najstniškim letom, sta še vedno starša tista, ki sta odgovorna zate. In njima bi moralo biti mar, da se ti v družini dobro počutiš.
Iz napisanega predvidevam, da si mami zaupana v vzgojo in varstvo (to je termin, ki se uporablja v sociali), z očetom pa imaš določene stike. Res je, da stikov sama ne moreš kar tako prekiniti in nehati izvajati. Prav tako pa drži, da je treba slišati tudi tvoje želje, sploh glede na to, da imaš razloge, zakaj se pri njemu ne počutiš dobro. Iz prebranega je razvidno, da se z očetom ne moreš o tem pogovoriti. Verjamem, da si to sicer že poskusila, vendar žal oče tega ne vidi kot problem.
Napisala si da si stara 14 let. Pri 15 - letih, lahko že povsem samostojno na sodišču izraziš svoje želje in opišeš težave pri izvajanju stikov. Res je, da se morda izkušnja pričanja na sodišču sliši grozna, vendar verjemi, ni. Sodnice prisluhnejo otroku in jim je pomembno njihovo mišljenje. V tvojem primeru bi se zato najprej iskreno pogovorila z mamo. Zaupaj ji svoje težave in svoje občutke, ko si na stikih pri očetu. Mama lahko na Centru za socialno delo poda predlog za spremembo stikov. To je prvi korak k temu, da se stiki spremenijo in izvajajo tako, da boš ti zadovoljna.
Vse dobro.
Tina Toman, prof. sociologije in uni. dipl. politologinja