Moji starši sovražijo vse kar rada počnem. Ne marajo mojega okusa glasbe, hobijev itd. To me nebi toliko motilo, če se ne bi iz tega norčevali.
Primer. Imam rada anime in mange, ampak o tem ne morem niti govoriti, brez da bi se oni začeli smejati, delati norca iz tega in me kritizirali, češ da je to blodnja in da je vse to brez pomena.
Tudi ko poslušam glasbo me konstantno prekinjajo in mi govorijo da je moj okus glasbe za kozlat in da naj ugasnem, če ne bodo postali gluhi. Prišlo je do tega, da pred prijatelji ne povem katera je moja najljubša glasba, in še sramujem tega kar poslušam.
Zdaj me je sram vsega kar počnem in ne povem nikomur kaj mi je všeč ker me je strah da bom spet kritizirana. Vem da je vse to nepomembno ampak kaj naredim? Hvala za vnaprejšnji odgovor.
Uredništvo
Ana Lampret

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Če sem te prav razumela, se ne počutiš slišano in sprejeto s strani svojih staršev. Praviš, da ne marata tvojega okusa za glasbo in tvojih hobijev, vse pa je toliko hujše, saj se iz njih norčujeta. Šlo je tako daleč, da si se začela sramovati vsega, kar počneš v svojem prostem času in o tem ne govoriš več s svojimi prijatelji. Strah te je, da te bo zaradi tvojih hobijev kritiziral še kdo drug.
Popolnoma razumljivo je, da se počutiš nesprejeto in kritizirano s strani tvojih staršev, ko se iz tvojih hobijev odkrito norčujeta. Njun odziv ti je celo dal misliti, da bi se morala svojih hobijev sramovati.
Dobro bi se bilo poskusiti pogovoriti s svojimi starši in jim razložiti, da te njune pripombe prizadenejo. Morda bosta ob tem sprevidela, da sta te s svojimi pripombami resnično prizadela. To je najbolje storiti z uporabo jaz stavkov. S pomočjo jaz stavkov izrazimo nestrinjanje s posameznikovim ravnanjem, tako da izhajamo iz lastnih potreb in občutij, ki jih ob tem dejanju doživljamo. Namen uporabe jaz stavkov je, da se z njimi izogneš obsojanju druge osebe, saj lahko to vodi v stopnjevanje konflikta. Uporabiš jih lahko tako, da opredeliš vedenje, ki te moti, čustva, ki jih ob tem vedenju doživljaš in posledice, ki jih to vedenje prinaša. Stavek: »Nikoli me ne poslušaš!« bi tako lahko preoblikovali v jaz stavek: »Počutim se jezno, ker se mi zdi, da me ne poslušaš, kar mi daje misliti, da me ne maraš.«
Kljub temu, da se morda lepo potrudiš in si z njima odprta glede svojih čustev, pa starša morda ne bosta imela posluha za tvoje besede. To nikakor ne pomeni, da se moraš predati in opustiti svoje hobije ali pa se jih začeti sramovati.
Dobro se je zavedati, da je to zgolj njuno mnenje in ne drugih in temelji na zelo površinskem poznavanju tvojih hobijev. Verjetno nista niti trenutka namenila branju mange ali gledanju kakšnega animeja, da bi razumela zgodbo in pomen teh kompleksnih in mojstrsko narisanih japonskih stripov in animiranih filmov. Prav tako si morda nista vzela toliko časa, da bi te vprašala, kaj ti je na tovrstni glasbi všeč ali pa se pozanimala o pomenu besedil tvojih najljubših pesmi. V takšni situaciji si je njuno mnenje morda lažje ne preveč jemati k srcu, saj ne temelji na resničnem poznavanju tvojih hobijev, pač pa na njunih predsodkih do teh vsebin. Vzpodbujam te, da najdeš koga, ki ima podobne interese kot ti in se z njim pogovoriš o trenutni situaciji. Morda se boš ob tem počutila sprejeto in manj samo, prav tako bo to v tebi utrdilo prepričanje, da si lahko to, kar si in da so tvoji hobiji zanimivi in vredni spoštovanja.
Upam, da ti moj odgovor vsaj malo pomaga.
Lepo bodi,
Ana Lampret, mag. psihologije