Stara sem 18 let, kmal bom 19. To je zame kar dost da bi mi starsa lahko dovolila kaksne stvari, ki so normalne pri teh letih. Nikoli jim nic ne pase. Trenutno imam fanta, poznava se ze 8 let in moji mami ni vsec ker je lih on moj fant. Ko recem da bi sla v kaksen klub z frendicami tudi to ni vredu. Kako bom sla, kako se bom vrnila in se 100 vprasanj, na katera ji dam odgovore in spet ostanem doma in ne grem nikamor. Obupavam ze in ne vem kaj naj naredim. Mislim da so to leta, ko bi mogla uzivat, jaz pa hodim u solo, pridem domov, ce grem ven je to mal tle v okolici, grem delat kdaj in to je to. Ne razumem zakaj mi nic ne pustijo, pa ji skoz recem kje sem pa s kom sem, use ve. Pa vem kako je ona uzivala pr teh letih, pa kako ji je bilo lepo in pol mi gre na jok, ker jaz nic ne smem. Fant pravi da greva skupaj ziveti, ko koncam srednjo solo, ampak imam obcutek da mi starsa ne bosta dovolila.
• Uredništvo
Urška Pisar

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
najprej hvala, da si se obrnila na svetovalnico in si delila svoje doživljanje.
Pišeš, da bi glede na svojo starost od staršev pričakovala več zaupanja in svobode. Čeprav mami vedno obrazložiš kam boš šla in s kom, kaj boš počela ter vse drugo kar jo zanima, zamujaš tiste trenutke, ki se ti zdijo pomembni. To te žalosti, ker si resnično želiš uživati v mladostništvu. Verjamem, da ti je hudo in ne veš kako naprej. Razumljivo je, da si glede na svojo starost želiš več svobode in zaupanja ter več druženja s prijatelji.
Dobro bi bilo, da se skušaš o tem pogovoriti. Čeprav verjamem da si to že poskušala, menim, da bi bilo dobro da pri tem vztrajaš. Skušaj izvedeti zakaj ti starša ne dovolita takšne stvari, ki se ti zdijo normalne. Na drugi strani pa jima skušaj približati tudi tvoj pogled na to, zakaj potrebuješ več svobode, kaj bi ti to pomenilo in kako bi se to odražalo na vašem odnosu. Začnite postopoma in skušajte najti nek kompromis, ki bo sprejemljiv za vas vse. Pomembno je, da si spoštljiva in vztrajaš pri tem pogovoru in skušaš na lep način objasniti, kakšne so tvoje želje.
Četudi boš po koncu srednje šole res živela skupaj s svojim fantom, je dobro da skušaš ohraniti dober odnos s staršema in da nasloviš teme, kot je ta, ki jo opisuješ.
Želim ti vse dobro in te lepo pozdravljam,
Urška Pisar, mag. psihologije