Hej,
imam problem, za katerega nimam rešitve. Naj najprej povem, da imam rad svoje starše, velik stvari so mi v življenu omogočili in veliko lepega sem doživel z njimi. Zdaj pa imam občutek, da me omejujejo. Imajo precej zaprte poglede in neke ideale in vrednote katerih se držijo, ki pa mene ovirajo. Če delam stvari, ki niso čisto v skladu s tem ali če se ne družim z osebami, kateri bi popolnoma ustrezali njim imam manjše probleme. Npr. če sem treniral šport, ki se je zdel njim primeren so mi ga financirali, če sem želel trenirati kater drug šport po moji izbiri pa ne. Potem, če sem šel žurat s prijatelji katerim se zdijo njim ok, sem bil brez omejitev. Če pa sem šel žurat s prijatelji s katerimi njim niso ok, pa sem dobil omejitve glede ure itd. Hkrati pa so mi govorili, zakaj se več ne družim z onim drugim, tisti prijatelj je bil boljši od tega. Pa pač s katerimi sem se družil, niso počeli nič spornega in so bile dobre osebe, samo pač npr niso bili dovolj dobri v šoli... No in tako je glede vseh stvari. Če se ne držim nekih njinih zaprtih pravil doživljam neke mikro pritiske, hkrati me tudi na bek način začneta prezirati, nista tisti dan angažirana v pogovorih, ne data mi pozornosti... na tak način mi izrazita, da to kar sem naredil ni bilo najboljše (kljub temu da nisem naredil nič slabega)
Tako da sem v situaciji, da ali npr treniram šport ki je njima všeč ali pa sploh nič ne treniram. Ali se prosto družim s prijatelji po njunem okusu, ali pa dobim omejitve glede druženja in neke mikro pritiske...
Sem se o takih stvareh probal pogovoriti z njima, ampak cedno trdita, da bi onadva naredila vse zame, da jima največ pomenim, da mi želita samo dobro, da ju skrbi zame... in tako nekako obrneta, kako sem jaz slaba oseba, ker nisem hvaležen kako se onadva trudita zame.
Sit sem tega in nevem kako naj rešim to. Ali imate kakšen nasvet?
Uredništvo
Urška Pisar

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
najprej hvala, da si se obrnil na svetovalnico in delil svoje doživljanje.
Pišeš, da te starša precej omejujeta pri tvojih željah. Zavedaš se, da sta ti v življenju veliko omogočila in si z njima doživel lepe stvari in tudi sicer imate vredu odnos, ampak sedaj si na točki, ko bi si želel več svobode glede določenih stvari - npr. glede izbire športa, prijateljev in podobno. Verjamem, da se počutiš nemočnega in obupanega, ker si želiš ohraniti dobre odnose, hkrati pa si želiš tudi malo več zaupanja in svobode pri odločitvah. Prav tako pa se počutiš neprijetno, ker ti v primeru vedenja, ki ni povsem v skladu z njunimi pričakovanji, ne namenjata toliko pozornosti in ti dajeta občutek, da te prezirata.
Kot navajaš, si se z njima že skušal pogovoriti o tem, vendar si naletel na nerazumevanje in očitke. Prepričana sem, da ti starša resnično želita le najboljše in da vsa njuna dejanja izvirajo iz želje oz. prepričanja, da je tako zate najbolje. Na drugi strani pa razumem tudi tvojo stisko. Verjamem, da si hvaležen za vse kar sta ti dala, ampak si povsem razumljivo želiš več svobode pri odločanju. Čeprav si se že skušal o tem pogovorit, ti predlagam da vztrajaš in skušaš večkrat začeti pogovor na to temo. Da jima spoštljivo in jasno obrazložiš, da ceniš njun trud in da se zavedaš kaj vse sta ti omogočila, ampak da si želiš malo več svobode. Da si želiš, da bi naredili nek kompromis, ki bi ustrezal tako tebi kot tudi njima. V kolikor bodo poskusi še vedno neuspešni, razmisli ali lahko v pogovor vpelješ še kakšno starejšo osebo, ki ji zaupaš in bi lahko pomagala pri tem, da bi starša spoznala tudi to, kaj so tvoje želje.
Sicer pa, glede na tvojo starost, lahko skušaš tudi sam narediti korak za večjo osamosvojitev. Seveda bo trajalo nekaj časa, preden se boš lahko popolnoma osamosvojil od staršev, vendar ti lahko ti manjši koraki služijo kot motivacija k končnemu cilju (torej osamosvojitvi). Lahko si poiščeš kakšno delo (v kolikor še ne opravljaš kakšnega dela ali študentskega dela), ki te bo vsaj za kanček finančno osamosvojilo. Postopoma boš vedno bolj samostojen in verjamem, da boš imel tako vedno več možnosti za odločanje po lastni volji.
Lepo te pozdravljam in ti želim vse dobro.
Urška Pisar, dipl. psihologinja (UN)