hej sem v devetem razredu in moje ocene so se poslabsale mami in ati sta mi uzela telefon nesmem ven in se druziti s prijatelji nevem kaj naj saj mi sola zadne casa negre prav dobro saj se ucim vendar pred testom vse pozabim in za vse krivijo mojega fanta k ni ravno najboljsi z ocenami pa sploh ni kriv on niti telefon samo skocentrirati se nemorem nvm zakaj. doma me skos nadirajo da sem nesposoben gnoj in prasica in vse to ker me iskreno zelo boli in nevem kako naj jima to povem ne da bi spet naredila napako ker vedno kar recem je vse narobe in sem raje tiho. velikokrat pomislim da bi naredila samomor ker pogresam telefon fanta druzenje s prijatelji in z njim in se bojim da ce nebom imela dovolj casa zanj da me bo pustil. uglavnem moje zivljenje gre samo se navzdol in velikokrat mislim na samomor in misel je vsak dan mocnejsa. doma me podcenjujejo me imajo za nesposobno in nicesar ne naredim prav ati je rekel da me bo nagnal ce nebom imela boljsih ocen ampak se trudim in negre nic v glavo.
prosim za kaksen nasvet:)
kristina
• la
lancika
ziujoooo kristinna, jsm lana kokr vidm seti velik dogaja ja pa sori za mojo slovnico. drgac pa ja cemas take stiske da o tem razmislas biti predlagala da si najdes bolso pomoc kokr da se gres pogovorit.vem daje tezko it cez to use pa use rect sam k probas je lazi. nevem cesm neki glih ful pomagala sam ja. upam dabos cim bl dobr.
• Uredništvo
Lea Prinčič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Kristina!
Najprej hvala, da si svoj zapis delila na naši svetovalnici. Morda to ni bilo najlažje, a sem vesela, da si se oglasila. Iskanje pomoči, ko jo potrebujemo, je znak našega poguma in ne šibkosti.
Opisuješ svojo stisko, ki je povezana s šolo, starši, fantom in prijatelji. Zdi se, da doživljaš občutke žalosti, nemoči, obupa. Slabše ocene ter odnos s starši te skrbita, prisotne pa so tudi misli na samomor.
Praviš sicer, da se učiš dovolj, opažaš pa težave s pozornostjo in koncentracijo. Čeprav verjetno čutiš jezo ob odvzemu telefona s strani staršev, bi ti vseeno rada sporočila, da prepogosta uporaba ekranov (telefon, tablica, računalnik …) pravzaprav precej škodljivo vpliva na naše možgane. Najpogosteje se namreč pojavijo ravno težave s pozornostjo. Vsekakor ti svetujem, da tudi sama poskrbiš, da ne bo uporaba telefona in spletnih socialnih omrežij prekomerna. Sicer pa se sprašujem, kako se pravzaprav učiš? Kdaj, kje, na kakšen način se učiš? Svetujem ti, da učenje poteka vedno na istem mestu, pri čemer je pomembno, da imaš na voljo dovolj miru. Ko se učiš, naj ob tebi ne bo motečih dražljajev (npr. hrup, telefon), pomembno pa je, da med učenjem poskrbiš tudi za (aktivne) odmore (sprehod, razgibavanje, sprostitev). V kolikor imaš glede učenja še kakšno bolj specifično vprašanje, mi ga napiši. Glede učenja ti bodo znali svetovati tudi v šolski svetovalni službi, kamor se vedno lahko obrneš po pomoč.
V tvojem sporočilu razberem tudi stisko, ki je povezana z odnosom s starši. Če te prav razumem, si z njima pogosto v konfliktu. Praviš, da od staršev slišiš žaljivke in očitke. Draga Kristina, ni prav, da od staršev prejemaš ponižujoča in žaljiva sporočila. Razumem te, ko praviš, da to boli. Vidim sicer, da se z njima želiš pogovoriti, vendar te je strah, da bi bila situacija še slabša. Vsekakor ti svetujem, da za pogovor izbereš primeren trenutek, ko boste vsi trije imeli dovolj časa, da delite svoja razmišljanja in občutke. Pomembno je, da poskušaš jasno sporočiti svoje skrbi in občutja, hkrati pa poskušaj slišati tudi njiju in njuna mnenja. V kolikor imaš občutek, da se za začetek lažje zaupaš le enemu izmed staršev, je tudi to lahko dobra iztočnica. Sprašujem se, ali je ob tebi med pogovorom lahko še kdo, ki pozna vašo družino? Morda brat ali sestra? Družinski prijatelj? Teta ali stric? V kolikor je ob tebi še kakšna odrasla oseba, s katero se lahko o odnosih doma pogovoriš, te spodbujam, da narediš prav to. Zelo smiselno pa bi bilo tudi, da se obrneš na šolsko svetovalno službo. Šolska svetovalna delavka oz. delavec ti bo znal prisluhniti, prav tako ti lahko poskuša pomagati, saj pri svojem delu sodeluje tudi s starši otrok in mladostnikov. Močno držim pesti, da boš o domačih odnosih lahko spregovorila še s kakšno odraslo osebo, ki ti lahko pomaga. Na tem mestu pa se sprašujem, kako si se s starši razumela, preden so se v šoli pojavile slabše ocene? Kako si se takrat počutila ob njiju? Vesela bom, če o mi tem napišeš še kaj več.
Drago dekle, zdi se, da si se znašla na točki, ko potrebuješ pomoč - tako kot vsak kdaj :) Zato ti ponovno sporočam, da sem res vesela, da si jo poiskala. Zanima me, kako pogoste so misli na samomor? Bi morda bila pripravljena z mano deliti tudi vsebino teh misli? Čeprav se ti včasih morda zdi, da ne vidiš izhoda, ti sporočam, da imaš v sebi moč, da vztrajaš in prebrodiš trenutno stisko. Pri tem pa te spodbujam, da si poiščeš tudi strokovno pomoč v živo. Za začetek te ponovno toplo spodbujam, da se oglasiš v šolski svetovalni službi.  Razmisli o tej ideji, ki je smiselna tudi zaradi težav z učenjem oz. ocenami. Poleg tega pa si na povezavi preglej tudi druge možnosti, kamor se lahko obrneš po pomoč. Je kakšna izmed naštetih možnosti v bližini tvojega kraja?
Draga Kristina, za konec pa se sprašujem še, kaj je tisto, kar te v teh dneh razveseli in razbremeni. Je to kakšna ljuba oseba, domača žival, hobi, knjiga ali film, narava, karkoli? Kaj je v tvojem življenju tisto, kar ti trenutno vliva največ veselja in upanja? Vesela bom, če podeliš tudi kaj v zvezi s tem.
Oglasi se še kaj. Ni mi vseeno zate. In verjemi, da za dežjem vedno posije sonce.
Lea Prinčič, mag. psihologije