Moji starši me ne poslušajo nemoremo imeti normalnega pogovora. Moj oče misli da krivim njega ker se dobila le eno negativno oceno vedno delajo žrtve sebe ko se želim pogovoriti ne pridem do besede zato padem v jok ker se nemoremo sploh pogovarjati normalno kar takoj menjajo temo pogovora.
Rabila bi nasvet kako naj mi starši prisluhnejo.
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
Praviš, da imaš težavo pri pogovarjanju s starši, ker nimajo posluha za tvoje mnenje. Prav tako se izogibajo temam, ki jih ti vseeno želiš nasloviti. Če prav razumem, se je to zgodilo večkrat. Ob tem me zanima ali se to zgodi takrat, ko ti želiš nasloviti neko določeno stvar ali velja nasploh, ne glede na vsebino pogovora?
Predstavljam si, da te pomanjkanje posluha ali razumevanja z njihove strani čustveno razburi, zato je tudi razumljivo, da te ta situacija včasih spravi v jok. Dobro je pa, da nad tem nisi obupala, ampak iščeš nove načine kaj bi lahko naredila, da ti starši prisluhnejo. V pogovoru, kjer želimo izraziti svoje mnenje ali se postaviti zase, se lahko poslužujemo asertivnega načina komunikacije, pa naj še pojasnim kaj to pomeni: asertivno komuniciranje pomeni samozavestno izražanje svojih želja, potreb, stališča na način, da smo do drugih spoštljivi. Pri tem ti lahko pomagajo načela komuniciranja, ki so našteta v tem članku.
Morda ti bo lažje, če najprej ta načela poskusiš uporabiti v razgovoru s prijateljem oz. prijateljico ali s kakšno igračo. Prav tako se lahko s starši pogovoriš o tem kako bi se želela pogovarjati, izpostaviš tudi to, da se počutiš kot, da ne slišijo tvoje besede. Očetu pa lahko poveš, kako se res počutiš zaradi negativne ocene, pri tem pa tudi na spoštljiv način pojasniš, da se je zmotil pri svoji predpostavki in da ti njega ne kriviš za to. Pri tem ti lahko pomaga uporaba jaz sporočil, ki so pojasnjena v istem članku kot ostala načela.
Držim pesti, da ti bodo starši prisluhnili in upoštevali tvoje mnenje v pogovoru. Zavedaj se pa, da to ne pomeni nujno, da ga bodo tudi sprejeli. Najboljše, kar lahko narediš je, da se potrudiš pri utemeljitvi lastnega stališča.
Srečno!
Ivona Popović, dipl. psihologinja (un)