Zadeva je, da se s svojimi starši ne razumem več odkar sem prišla v puberteto. In mislim, da sem jaz kriva za to. Ves čas iščeta nekaj slabega na meni. Takoj ko mami nekaj vprašam (npr. kaj delaš?) mi odgovori, da sem preveč na telefonu in da mi ne bo podaljšala časa, ker je ati proti temu. Večino časa zdaj preždim v svoji sobi in jočem????. Pač o tem nočem govorit z njimi, saj me bodo spet skomentirali in rekli, da imajo dovolj dela z mojimi bratcem in sestricama. Moj dom sploh ni več kraj kamor bi se lahko zatekla ampak je postal kraj, ki se ga hoče rešiti. Enako šola. Nevem kaj naj naredim. Naj se samo predam in se sprijaznim s tem? In še poskusila sem rešiti test za depresijo in mi je pokazalo huda depresivnost. Vem, da ti testi niso preveč natančni a vseeno mi za to ni vseeno.
• Uredništvo
Ana Lampret

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Sliši se, kot da trenutno preživljaš težke čase.
Razumljivo je, da ti je težko, ko se s starši prepirate. V obdobju mladostništva prihaja do velikih sprememb, ki so lahko izziv za vse, tako zate, kot za tvoje starše. Pomembno je, da poskušaš staršem sporočiti svoje občutke in skrbi, čeprav se morda zdi, da te ne razumejo ali ti težko prisluhnejo. Poskušaj jim pojasniti, da se ne počutiš dobro in jim sporočiti, kaj potrebuješ, da bi se trenutno počutila bolje.
Praviš, da se v šoli trudiš po najboljših močeh. Če imaš možnost, ti svetujem, da se obrneš na učitelja/-ico ali svetovalnega delavca/-ko, ki mu/ji zaupaš. Pogovor s strokovnjaki ti lahko pomaga pri obvladovanju stresa in težav v šoli. Srednja šola je zelo zahteven čas, še posebej, če se, kot praviš, doma ne počutiš varno in podprto.
Praviš tudi, da si preko spleta rešila vprašalnik za depresijo. Tovrstni testi so lahko koristno orodje za začetno oceno, vendar pa zgolj na podlagi rezultata ne moremo zaključevati, ali ima oseba res duševno motnjo, ali ne. Če pri sebi opažaš znake, ki kažejo na težave v duševnem zdravju, ti svetujem, da se pogovoriš s starši ali svetovalno delavko. Skupaj lahko kontaktirate ustrezno usposobljene strokovnjake, s katerimi se lahko pogovoriš o težavah in ki ti lahko pomagajo razumeti, kako se počutiš. Seznam institucij, kjer lahko najdeš pomoč, je objavljen pod zavihkom Poišči pomoč.
Ne pozabi, da nisi sama. Če se ne boš odločila za pogovor s strokovnjakom, pa je pomembno, da se poskušaš o tem vsaj pogovoriti z nekom, ki mu zaupaš. To je lahko dedek, prijateljica, soseda ali učiteljica. Pogosto precej pomaga že to, da nekomu zaupamo svojo stisko. Obdobje med puberteto je za mladostnike in tudi starše pogosto naporno, vendar vedi, da to ne bo trajalo večno in da lahko to, da si s starši odkrita precej pripomore k boljšemu odnosu.
Držim pesti zate.
Lepo bodi,
Ana Lampret, mag. psihologije