Mislim da govorim v imenu večine otrok, ki ima starševski nadzor, da so family link in podobne aplikacije eno navadno SRA... da ne rečem kaj. Pač, kako me dela ta stvar živčnega; počutim se tako zaprto, ne svobodno, utesnjeno... Ne vem kako imate ostali, ampak jaz imam tri ure na dan, Pri tem se ne pritožujem, ker to mi je čisto dovolj. Težava je v tem da je tri ure in niti minute več, torej ko sem po par dni eno uro na dan, potem pa ko hočem biti malo dlje pa spet črn ekran in "danes si to napravo uporabljal 3 ure". Okej do tu je še nekako v redu, ampak največji problem je ta sramota, ki ti jo nakoplje starševki nadzor. Že ta izraz mi gre na bruhanje, ne prenašam besed kot so: nadzor, opravljanje, omejitve... Pač, a se še komu zdi da to vse skupaj ni človeško, kot da smo naprave ali roboti ali kaj podobnega. V glavnem a ni akward da si z nekom pa rabiš telefon in mu rečeš: "Počakaj malo, samo da rečem mami da mi odklene telefon" (po resničnem dogodku). Nekateri starši nas nimajo ne za otroke in ne za odrasle, zato je to pri mojih 14-tih letih nerodna stvar. Potem pa dobiš izjave kot so "To je za tvoje dobro" in podobno. JA, JA tako vi mislite starši. Če se mene vpraša so vsi ti programi, aplikacije, nadzori v večini primerov ne potrebni. Upam da, če kateri starš to bere, da razume da si mi mladi želimo najbolj svobodo, ker nekateri omejitve in to razumejo kot znak nezaupanja, zato prosim razmislite če so ti ukrepi res potrebni in ne za vsak slučaj. Tako! Hvala ker si prebral to moje besedilo. Lahko bi še kaj napisal ampak mislim da bo to dovolj (uff sem se razpisal). Prosim napiši zraven svoje mnenje, če se strinjaš, zakaj tako misliš... LP????.
• fo
fotr1977
dragi bobr, par besed s strani starša skoraj 16-letnika:
če je starševski nadzor hudič, potem so pametni telefoni (z vsemi TikTok-i, SnapChat-i, ipd) vrata v pekel, haha...
Glede na "sramoto" glede starševskega nadzora (še kaj bolj sramotnega boš doživel v življenju, verjemi) se pa poskusi s starši dogovoriti za "dinamičen" SN: 21 ur (3x7) na teden, pa ne bo težav s črnim ekranom, ker ti bodo ure itak ostajale, a ne?
... ker naš dečko je do konca 9-letke tudi imel starševski nadzor na telefonu (1.5 ure na dan, če se prav spomnim), sedaj v srednji šoli je brez (ker karkoli drugače je bilo unexceptable) in kadarkoli ga pripravimo, da pokaže screen time, je to redno preko 3 ure na dan (imamo pa dogovor za 2.5 ure). Pa mu med tednom, ko se ima za učit, še jemljemo telefon, če je npr popoldne sam doma oz. je zdaj že toliko zrel, da ga sam da...
• bo
bobr
Se opravičujem ampak kaj ti veš?! Če se ti to zdi pametna stvar zaka pol nimajo vsi tega, ne zdi se mi fer, da enim zaklenejo drugi so pa lahko kolikor želijo. Pa tudi kaj majo aplikacije pri tem? Tiktok snapchat sta čist vredi če si pameten. Drugače ti pa jaz svetujem da ti svojemu sinu pač pustiš brez omejitev, bog ve kaj si on mislli o tem. Brez zamere to je samo moje mnenje, vseeno hvala za odgovor.
• is
isabel
oj, js sm tut stara 14, pa mam ze kke dve leti omejitev ekrana in sicer sm nekoc mela cez teden 1 uro cez vikend pa dve. no nekega lepega dne se je to spremenil in pc zdej je skos 1 uro plus ne smem met zaklenenga pa vsak tedn mi mama telefon cekira pc brez mojga vedenja, poleg vsega pa si dejansko sploh ne smem nalagat nc. pa ne sam tisto, ko rabis prosit da ti potrdijo, ampak nasploh je ne smem vprasat k dejansko poc ko to slis. mam sam faking roblox pa dostop do googla.
kokr si reku mas 3 ure, js bi iskreno bla tko happy če bi mela tolk velik casa. ne vem glih kak je pr vas, ampak pr men na vsake tolk casa popustijo pa mi dajo kko uro alpa 45 min vec, probi s tem (ce te ne bojo nadrl).  ena moja prjatlca ma downtime, sepravi se ji telefon ob neki uri pc zaklene, njej ob desetih, prej pa ma neomejeno casa. probi svojim starsem to predlagat, pr men niso hotl.
drgac se pa strinjam glede tistga kake izgovore majo, men recejo da je to "zato da ne bos kozlarij delala". pa tut ful je embarrassing (usaj pr mn, ne vem ce mas ti lahk druzbena omrezja) ko te kdo vprasa za snap pa rabis razlagat da mas family link pa ta drek alpa ce si vidu ta pa ta trend na tiktoku ti pa nimas pojma za ka se gre.
zdi se mi pa tut, da je to ok pr kakih k so res po 10+ ur na dan na telefonu pa majo nezadostno u soli, ne grejo vn iz hise, dejansko pocnejo glupe stvari na internetu al pa kej takega. men je moja omejitev ok sam zato kr sm po tem k mi gre screen time prsilena delat kej pametnejsga. evo tole je blo ful dolgo
pac sam tok da ves da nisi edini
isabel
• Uredništvo
Mija Repenšek

Odgovor svetovalke:
Pozdravljeni vsi!
Absolutno razumem tegobe, jezo in naveličanost otrok ob poskusu odvzemanja in omejevanja. Sama sem zaposlena na Centru Logout - pomoč pri prekomerni rabi interneta in mi je omenjeno precej domače.
Bom poskusila strniti:
- Ko gre za omejevanje telefona, bi naj bila želja staršev predvsem nadzor nad časom, nekateri želijo nadzirati tudi vsebino. Pri nadzoru časa je nujno, da otrok ve, koliko je dogovorjena omejitev, kdaj se bo telefon zaklenil, bo odvzet, kakšne bodo posledice odvzema, ipd. Glede na smernice se poskuša otrok in starš dogovoriti za primeren čas rabe. To pomeni, da je dogovorjen čas otrokov bruto čas. To si lahko predstavljaš kot če bi čas, ki ga porabiš na telefonu bil denar. Dobil bi naprimer 1000 evrov in ne bi mogel zapraviti 1002 evra - torej je naloga otroka da razpolaga s časom tako, da mu bo vedno ostalo še kakšno minutko ipd. S tem se otrok uči samonadzora, organizacije časa in razpolaganje s svojim časom. Torej je tvoja naloga, da nadziraš rabo, če ne želiš, da se telefon nenadno zapre.
- Splet je vseeno po svoje "divji zahod". To pomeni, da na spletu ni in ne more biti zadostnih sistemov za varovanje. Za namene zaščite otrok je tako nujno, da so otroci dovolj dobro povezani s starši, jim zaupajo, da jim lahko povedo, kaj se dogaja na spletu. Torej da drug drugemu zaupajo, otrok strašu, da ne bo "znorel" če bo na spletu naredil kakšno neumnost in obratno, da starš otroku, da bo ta prišel in povedal za dogajanje na spletu, starš pa ga ne bo obsojal. Taktika pregledovanja sporočil otroka s strani starša, pa je običajno močen poseg v njegovo zasebnost in kaže ogromno nezaupanja. Vsi vemo, da lahko otrok izbriše in zakrije stvari, tako da sama pogosto vidim več slabosti, kot pa prednosti.
- Glede sramu pred sošolci. Nikakor ne bomo dosegli, da bi vsi starši postavljali enaka pravila. Lahko le omenim, da starš ki vsaj postavi kakšno omejitev, ne želi, da bi ti telefon, PC ali splet kakor koli škodoval. Starši, ki ne dajejo omejitev (pa naj si gre za telefon, uro prihoda domov, gospodinjskih opravil), se pogosto niti ne zanimajo za otroka, v vzgoji pa niti ne opazijo, da lahko imajo določeni viri, naprave ali okolja, res velik vpliv na otrokov razvoj in dobrobit.
Upam, da sem vam fantje in dekleta lahko odgovorila na vsaj kakšen pomislek.
Vse dobro!
Mija Repenšek, mag. zakonskih in družinskih študij, psihoterapevtka stažistka
• fo
fotr1977
ga. Mija, lepo napisano. Upam, da jih ne dobite po buči kot jaz, hehe...