Hej!
enkrat sem vam ze pisala o tem. Pac js sm si ko sem bila stara 12 naredila mail. Ampak je pisalo da morem dat dovoljenje od mami. In pol je ona nardila kujr en starsevki nadzor. Ampak nima aplikacije. Tam pise da ko si star 14 pol ne rabis več starševska nadzora, ampak js sm 15 in se vedno ni to slo stran. Ampak fora je da mi sploh ne moremo tega ugasnit ker mami nima aplokacije ampak je to nardila prek googla in se ne da ugasnt. No in mi je svetovalec tukaj rekel, da se to ugasne ko si star 16, torej moram pocakati se 1 leto.ampak tukaj je nenadoma nastal drug problem: nobene spletne strani ne morem odpreti. Pise da do 13 leta morajo to starsi dovoliti ampak nikjer se ne da nic narediti. To se mi je zacelo dogajat pred 1 tednom. Ampak zakaj zdaj? 3 leta je blo vse ok.
Ha
Haha
Naredi si nov mail.
Uredništvo
Mija Repenšek

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Hvala, da si se ponovno oglasila.
Popolnoma razumem, da te ta situacija jezi – in to z razlogom. Google ima določene varnostne nastavitve, ki so namenjene zaščiti otrok in mladostnikov. Včasih se te nastavitve še dodatno zaostrijo, še posebej, če nadzor ni bil pravilno izklopljen ali nastavljen. To ima seveda namen v primerih, ko želijo otroci zaobiti omejitve in nadzor, ali pa poskušajo sami delno omiliti omejitve.
Žal ti ne znam točno povedati, kako se to uredi, zato ti priporočam, da prosiš koga, ki se dobro spozna na računalnike – mogoče kakšnega IT-jevca ali računalničarja.
Kolikor se spomnim (morda imam v spominu napačno informacijo), lahko starš prek Family Group urejajo račune svojih otrok, vključno z nastavitvami starosti in omejitvami. Mama naj poskusi odpreti to spletno stran: www.families.google.com in preveri, kaj piše pod tvojim računom. Google namreč pri otrocih, mlajših od 13 let, samodejno vključi nadzor staršev in otroka doda v skupino / družino s staršem. Če ta nadzor starš ne izključi povsem, lahko še naprej omejuje tvoj račun – tudi če si zdaj starejša.
Tudi ti lahko preveriš v nastavitvah svojega Google računa, kdo ima nadzor nad tvojim računom – morda boš tam našla kakšno koristno informacijo.
Žal mi je, da ti ne morem dati bolj konkretne rešitve, ampak verjamem, da se bo našel način. Res upam, da ti uspe čim prej urediti!
Vse dobro!
Mija Repenšek, mag. zakonskih in družinskih študij, psihoterapevtka stažistka
Ha
Haha
Do katerega leta je sploh legalno po slovenski zakonodaji da je starševski nadzor?
Uredništvo
Mija Repenšek
Odgovor svetovalke:
Pozdravljen!
Ko govorimo o starševskem nadzoru, tudi glede uporabe spleta in digitalnih naprav, se vežemo na določbe Družinskega zakonika, ki določa, da imajo starši pravico in dolžnost do starševske skrbi nad otrokom do njegove polnoletnosti, torej do dopolnjenega 18. leta starosti.
Pod starševsko skrb spada skrb za vzgojo, varstvo (tudi na spletu), nadzor, izobraževanje, ter zastopanje otroka v pravnih in premoženjskih zadevah. Do te starosti je starševski nadzor (načeloma) zakonit in pričakovan, saj so starši odgovorni za varnost, dobrobit in razvoj otroka. Način nadzora pa je odvisen od staršev - uporaba aplikacij za starševski nadzor, pogovori in dogovori glede uporabe zaslonov, odvzemanje, ...
Kopirano iz DZ: 136. člen (vsebina starševske skrbi)
(1) Starševska skrb so obveznosti in pravice staršev, ki se nanašajo na skrb za otrokovo življenje in zdravje, njegovo vzgojo, varstvo in nego, nadzor nad otrokom in skrb za njegovo izobraževanje ter obveznosti in pravice staršev, ki se nanašajo na zastopanje in preživljanje otroka ter na upravljanje njegovega premoženja.
Vendar, znotraj tega okvirja zakon tudi pravi, da moraš biti po 12. letu starosti vključen v odločitve, ki te zadevajo. To pomeni, da te starši morajo poslušati in upoštevati tvoje mnenje, posebej pri stvareh, kot so zasebnost, splet, komunikacija in odnosi, dokler si z lastnimi željami in odločitvami ne škoduješ. To pomeni, da mora biti starševski nadzor po tej starosti bolj usklajen z otrokovo stopnjo zrelosti in zmožnostjo odločanja, še posebej na področjih, ki posegajo v otrokovo zasebnost, kot so odnosi, komunikacija ali uporaba tehnologije. V praksi torej strokovnjaki spodbujamo komunikacijo in usklajevanje starševskega nadzora nad uporabo zaslonov glede na zmožnosti otroka in pa seveda z namenom učenja samostojnosti in odgovornosti – tudi s prevzemanjem odgovornosti za dejanja na spletu. Tu se torej postavi vprašanje staršem, na kakšen način je smiselno otroka učiti varne in odgovorne rabe zaslonov in koliko pomoči pri tem otrok še potrebuje. Nujno je usklajevanje, vendar pa je odgovornost za to na koncu vseeno na strani staršev. Na obeh straneh je torej nujno zavedanje, da sta tako starš, kot otrok vezana na vzajemne pravice in dolžnosti in ne samo pravice.
(V vednost – tudi kazenska in prekrškovna odgovornost otrok vplivata na obseg starševskega nadzora. Do 14. leta so starši v celoti odgovorni za otrokova dejanja, zato je njihov nadzor nujen in zakonit. Med 14. in 18. letom otrok že odgovarja sam, vendar zakon še vedno pričakuje, da starši izvajajo ustrezen nadzor. Njihovo pomanjkanje se lahko obravnava kot zanemarjanje. Po 18. letu otrok postane polno odgovoren, starševski nadzor pa ni več zakonito utemeljen brez njegovega soglasja.)
Upam, da sem uspela odgovoriti na vprašanje.
Vse dobro!
Na
Nadzor
Oj
Jaz imam tudi starševski nadzor in mi je grozen ,
z mami sem se dogovorila pošteno, koliko časa imam in kaj lahko imam( dostop do nekaterih aplikacij). Mogoče si naloži aplikacijo pa se bo mogoče tam dalo kej zrihtat . Drugače pa a imaš določen čas?