Dober dan!
Hvaležna bi bila, če bi mi hitro odgovorili, ker sem doživela take grozote, da jih nikoli ne bom pozabila. Starša sta se začela kregati in potem je oče znorel rekel je, da ga lahko kap oči je imel tako debele, da sem mislila, da bo vzel nož in ga zarinil v mamo. Začel se je zelooo tresti in padel na tla potem se je čez čas umirlil in gledal okoli sebe kot, da bi vse pozabil jaz sem popolnoma iz sebe srbi me, da bo umrl, ker pri mizi in nič ne more. Tudi mama je čisto iz sebe in noro me je strah, da se še kaj takega zgodi. To je nepopisen srah in traume. Mama joče v sobi jaz pa iščem vse možne rešitve in zdaj je življenje v mojih rokah. Izredno me tudi skrbi, ker sem ga vprašala ali ga kaj boli in je povedal, da srce in da bo umrl. Ne vem kaj naj delam skoraj sta se ločila pred to nesrečo je že grozil, da bo šel po kovčke in se odselil jaz sem čutila tako neko žalost slabo mi je bilo, jokala sem kot zmešana tresla sem se mislila sem, da bo vsega konec, vrtelo se mi je milsim, da sem doživela napad panike. Skrbi me kako bo šlo naprej in da če bo oče v bližini mame, d aji bo kaj naredil to se še nikoli ni zgodilo. Redko se kregamo a ko se skregamo se zelo in jaz zdaj take travme, da je to neopisno in kaj naj naredim? Neizmerno me skrbi, skrbi me, da bo vsega konec.
Uredništvo
Urška Pisar

Odgovor svetovalke:
Pozdravljeno dekle,
najprej hvala za tale iskren zapis.
Pišeš o družinskem dogajanju v zadnjem času, ki te zelo bremeni. Omenila si, da si bila pred kratkim deležna prepira med mamo in očetom, ki je za vas vse pustil velike posledice. Poleg neprijetne izkušnje s prepirom, te skrbi tudi za mamo, saj nisi prepričana ali bi bil oče zmožen kakšnega nasilja; po drugi strani pa te skrbi za očeta, ki pravi da ga boli srce in da bo umrl. Oče je pred tem tudi omenjal, da se bo odselil in ločil, kar je v tebi vzbudilo občutke žalosti in druga doživljanja, za katera nisi povsem prepričana kaj so. Verjamem, da se ob vsem dogajanju počutiš žalostno, obupano, nemočno in predvsem zaskrbljeno, saj ne veš kaj se bo zgodilo v vaši družini.
Predstavljam si, da je to zate velik vir stresa, ki pomembno vpliva tudi na tvoje funkcioniranje na preostalih področjih. Zato te spodbujam, da si poiščeš podporo. Torej nekoga, ki ti bo na voljo, da z njim deliš svoje skrbi, strahove, doživljanja. Ki ti bo v tem času tudi pomagal, da se skušaš osredotočiti na kaj drugega, na kakšne pozitivne aktivnosti. Pomembno je, da si v tem času in ob vsem tem dogajanju najdeš načine/aktivnosti, ki so ti prijetne in ti omogočijo, da se distanciraš od vsega dogajanja doma. Za podporo se lahko obrneš kar na šolsko svetovalno službo, kjer boš zagotovo dobila podporo, kot tudi smernice za ukrepanje v primeru ponovnega prepira. Vsekakor pa bi bilo dobro, da s staršema naglasiš družinsko dogajanje. Da se pogovorite in predvsem ti pojasniš, kako to dogajanje vpliva nate. Lahko izraziš, kakšna so tvoja pričakovanja in želje (npr. da ti pojasnita in ti pomagata razumeti kaj se dejansko dogaja z očetom). V kolikor bi želela pri tem več usmeritev/pomoči, verjamem, da ti lahko šolska svetovalna delavka svetuje ali pa morda na pogovor povabi starša in se pogovorite skupaj. Pomembno je, da se v teh trenutkih osredotočiš nase in na svojo varnost ter poiščeš načine, kako se spoprijeti s to težko situacijo.
Omenila si tudi občutke žalosti, slabosti, jokanje, tresenje in vrtenje. V primeru, da bi se ti občutki še kdaj pojavili, si lahko pri tem pomagaš z različnimi tehnikami. Tudi sicer lahko te tehnike (npr. trebušno dihanje, progresivno mišično relaksacijo, vizualizacijo, prizemljitev) uporabljaš, ko boš v stiski in boš težko umirila svoje misli ali čustva. Prilagam ti povezavo, kjer imaš malo več zapisano o paničnem napadu (tako lahko tudi sama oceniš ali si doživljala podobne stvari), prav tako pa so opisane prej omenjene tehnike in so priloženi različni slušni posnetki, ki ti lahko pomagajo pri spoprijemnju.
Upam, da boš našla ustrezno podporo in da se dogajanje v družini umiri. Vedno pa si dobrodošla, da se v primeru stiske oglasiš na svetovalnici.
Lepo te pozdravljam,
Urška Pisar, mag. psihologije