Pozdravljeni. Imam eno težavo, ki bi jo rada rešila čeprav je verjetno ne bom morala. Moja starša se ogromno prepirata, ker sta oba preveč zamerljiva se še skregamo toliko prej.  Kregamo se zaradi malenkosti npr. mama pove očetu da ne rabi na vrt in on se že razjezi in odvihra proti vhodnim vratom in se razburi. To mi je res grozno gledat zdraven, ker vedno živim v nekem strahu kdaj bodo spet prepiri. Ogromnokrat se skregamo na dopustu in mi je grozno, zato me skrbi, da se bosta ločila. Z tem se nikakor ne bi morala sprijazniti zato me ljudje redko kdaj vidijo nasmejano, ker me tako skrbi, da se bosta ločila. Z tem se ne bi morala sprijazniti in res mi je grozno težko.  Kaj naj naredim? Pred nekaj tedni smo bili na morju in je mama nekaj začela očetu in sta se začela kregati na plaži ob sončnem zahodu jaz sem čutila tak nek grozen strah in tesnobo mislila sem, da  se bo ravno z avtom odpeljhal domov in naju z mamo pustil na morju. V glavi se mi ob prepirih vedno delajo scenariji o najslabših možnih izidih in vedno samo premišljujem o prepirih in nikoli nisem nasmejana. Ko vidim otroke nasmejane in vesele pare si misli, kakšno srečo morajo ti imeti v življenju, da se dobro razumejo. Res mi je neizmerno grozno težko.
• 12
1234b
hej
naj te pomirim da se to dogaja tudi meni vendar da se pri meni kregata moja mami in njen novi partner saj sta se z mojim ocijem zebenkrat locila. Tudi jaz se pocutim grozno saj se skregata za malenkosti npr ce mami nekaj polije se takoj skregata. V takih situacijah se jaz odmaknem in razmislim. Nakoncu vedno ugotovim da je bolje da jih pustim primiru in se umaknem. Predlagam ti da ob takih situacijah ostanes cim bolj mirna in poskusis misliti pozitivno. Ali pa se z mami in ocijem odkrito pogovori in ju uprasan zakj se skos kregata, naj te pa pomirim da locitev ni nic takega moja sta locena ze 5 let.
upam da sem ti pomagala
lepo bodi
• Uredništvo
Sara Seršen

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena!
Hvala, da si se obrnila na nas in nam zaupala svojo stisko. Glede na opisano, verjamem, da ti je zelo težko in je povsem normalno, da ob takšnih dogodkih doživljaš stisko, te je strah, se ne počutiš prijetno.
Kar bi želela najprej poudariti je to, da nisi ti odgovorna ali kriva za vedenje in prepire tvojih staršev. Za svoja vedenja je odgovoren vsak sam. Je pa povsem razumljivo, da ob prepirih doživljaš stisko. Si o svojih občutkih, ki jih doživljaš morda že spregovorila s kom? Bi se lahko o tem mogoče pogovorila z mamo ali očetom? V pogovoru lahko poskusiš uporabiti tehniko “jaz stavkov”, kjer najprej izraziš, kaj te moti, potem izraziš svoje občutke (kaj ob tem čutiš, katera čustva) in potem poveš, kaj si želiš, da bi se spremenilo. Npr. Ni mi všeč, ko se prepirata, saj ob tem začutim stisko, žalost, skrbi me za vaju, strah me je, da se bosta ločila, pogosto me je strah, kdaj bo naslednji prepir. Želim si, da bi se manj kregali oz. da bi se bolje razumeli, da bi lahko bolj mirno reševali situacije. Če ne začutiš, da bi se lahko o tem pogovorila z vsaj enim izmed staršev, ali imaš kakšno drugo osebo, ki ji zaupaš in bi se lahko o tem pogovorila z njo ter bi ti lahko pri tem pomagala?
Svetovala bi ti tudi, da se posvetiš sebi, da si vzameš čas za sebe in za stvari, v katerih uživaš. Na žalost vedenja drugih ne moremo spreminjati, čeprav bi si včasih še tako želeli. Kar je trenutno v tvoji moči je, da poskusiš o tem spregovoriti, saj se npr. mogoče starša ne zavedata, da se tako počutiš, da doživljaš ta čustva. Prav tako pa je v tvoji moči, da poskrbiš za sebe. Vem, da ti je ob tem hudo, ampak to še vedno ne pomeni, da ne smeš ali ne moreš občutiti prijetnih čustev. Poskusi čim več časa kot lahko nameniti stvarem, v katerih ti uživaš, karkoli je to: druženje s prijatelji, ples, šport, slikanje, fotografiranje, kuhanje, vrtnarjenje, branje knjig, karkoli. Prav tako, kar ti lahko pomaga, je tudi, če si ustvariš rutino, ki ti lahko nudi neko stabilnost in varnost v življenju (npr. jutranja rutina - kaj narediš, ko zjutraj vstaneš). Nekaj tehnik, ki ti lahko pomagajo, ko doživljaš stisko, pa lahko najdeš tudi v našem priročniku: https://live.editiondigital.com/e/221cpgqsc/prirocnik-kaj-lahko-naredim-da-mi-bo-lazje#!page1
V primeru pa da boš še naprej pogosto doživljala hudo stisko, pa bi ti toplo priporočila, da se obrneš na strokovno pomoč - lahko je to v šolski svetovalni službi (sicer predvidevam, da so trenutno še na dopustu) ali pa v Svetovalnici Posvet ali pa v tebi najbližjem zdravstvenem domu. Če boš pri tem potrebovala kakšno pomoč, se lahko obrneš tudi na nas in ti bomo z veseljem pomagali.
Upam, da ti bo odgovor kaj v pomoč in hvaležna bom, če se še kaj oglasiš.
Lepo bodi,
Sara Seršen, mag. psihologije