Dober dan. Pišem vam, ker imam 2 težavi, ki me zeloo bremenita.
1. Moja starša se kregata ves čas za vsako stvar se skregata in drug drugega obsojata. Ko to gledam zraven takoj začutim tesnobo in stisko. Ne morem si pomagati nikakor. Kregata se najmanj 3 krat na teden in meni je res grozno. Mama govori, da smo zakomplicirana družina, da se ne znamo pogovarjat, da bo tiho od zdaj naprej itd. meni je res grozno, ker se kregata pred mano. Kregata se čisto za malenkosti zaradi oblačil, hrane, mene itd. meni je res grozno.
2. Ne vem kako naj začnem pri tem problemu. Že od malega sem imela neke vsiljive misli. Vedno sem preverjala zvečer ali je vse v redu. Tega sem se znebila po nekje 2 mesecih. Zaradi tega preverjanja sem hodila spat zelo hitro in smo šli h zdravniku, ker smo mislili, da je kaj v krvi. Takrat še sploh nisem sumila na obsesivno kompulzivno motnjo. Čez čas ko so me te vrste obsesij minile sem začela spet z drugimi in ko so me minile tiste, je trajalo nekaj časa in so se pojavile spet nove, ki jih imam zdaj. Ves čas zvečer preverjam, ali je kabel vtaknjen v vtičnici, ker me je strah, da bi zgorelo, preverjam ali je vse na svojem mestu, nič se ne sme ničesar dotikati. Zelo me skrbi, ker sem slišala, da je obsesivno kompulzivna motnja motnja v delovanju možganov. Je to mogoče vzrok, ker sem se prehitro rodila? Zaradi te motnje si tudi ogromno umivam roke, ker me je strah okužb, bruhanja itd. zvečer se odpravim spat ob 22:00 in si povem, da ne bom več preverjala stvari ampak ne zmorem! Zaradi tega preverjanja, ki traja do pol enih zjutraj mi primanjkuje spanca. Ko to preverjam čutim neko tesnobo in se začne jokati in bi se samo zdrla. Kaj naj naredim? Strah me je iti k psihiatru saj sem hodila zaradi stresa in mi starši ne pustijo več. Mislite, da bi mi lahko mogoče preko Toma telefona kako pomagali?Hvala.
Uredništvo
Tina Rzeničnik Uršič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Kar se tiče o.kompulzivne motnje - ni vsako preverjanje motnja. Za diagnozo OKM mora biti "zadovoljenih" več kriterijev.
Le-to lahko ugotovimo s kliničnopsihološkim pregledom. Če te to preverjanje in obsesivne misli ovirajo v vsakodnevnem funkcioniranju bi bilo vsekakor dobro, da se jih podrobno razišče in se ti kasneje pomaga poiskati rešitve oziroma strategije, ki ti bodo pomagale lažje shajati z njimi in jih vsaj do neke mere omiliti. Da se, a sama, ali preko Tom telefona bo to zelo zelo težko. Pri teh težavah ti lahko zelo pomagajo redne obravnave pri kliničnemu psihologu. Pojdi do osebnega zdravnika, ki ti bo izdal napotnico, potem pa je najbrž najlažje, da poiščeš (pri tem ti lahko pomaga tudi osebni zdravnik) najbližji zdravstveni dom, kjer je zaposlen kakšen klinični psiholog. Škoda je, da te preverjanje vtičnic ovira pri kvalitetnem spancu. Žal tudi ni tako lahko, da bi se človek kar odločil in tega ne bi več počela, naši možgani so namreč lahko zelo "spretni" pri tem, da motijo naš ustaljen miselni tok. To bi ti starši dovolili? Zaradi kakšnega stresa pa si hodila k psihiatru? A si prejemala kakšno medikamentozno terapijo?
Kar se tiče prepirov med starši, žal mi je da si deležna tega. A bi lahko to svojo stisko skomunicirala z njima in jima povedala, da ti ni všeč njun način komunikacije? Bi lahko bila pobudnik za kakšne spremembe? Odkrito jima poskusi povedati, da te njun način moti in prosi, če lahko najdete kašne rešitve za to? Misliš da bi šlo kaj od tega? Si edinka ali imaš kakšne sorojence?
Oprosti za kopico vprašanj, če ne želiš seveda ni potrebno odgovoriti na njih, sprašujem pa zato, da bi lahko lažje razumela tvojo situacijo.
Vsekakor kot sem zapisala že zgoraj, menim, da bi ti bile v veliko pomoč obravnave pri kliničnemu psihologu.
Javi se še kaj,
lep pozdrav,
Tina Rzeničnik Uršič, mag. psihologije, spec. klinične psihologije
sk
skrbime
Pozravljeni!
Želeli ste, da odgovorim na nekaj vprašanj. Glede obsesvno kompulzivne motnje slutim, da jo imam, ker sem na internetu rešila nek test za obsesivno kompulzivno motnjo in mi je pokazalo, da so moji simptomi srednje izraženi. Zanima vas, če bi mi stašri dovolili (predvidevam, da obisk pri psihologu ponovno) prepričana sem, da mi ne bi, ker sem hodila zaradi stresa v šoli smo imeli ogromno sresa in sem dobila veliko zdravstvenih težav itd. in mi je spihologinja pokazala samo nekaj tehnik sproščanja pred ocenjevanji in v stresnih situacijah... medikamentozne terapije nisem dobila. Staršem sem že povedala, da mi ni fajn, ko se kregata in mi poveta, da se ne kregata čeprav se in gre samo dalje. Pobudnik za spremembe ne vem, ker je mislim, da edin način za prenehanje z kreganjem ločitev in tega si seveda ne želim. Zanima vas tudi, ali sem edinka ja sem edinka kar je še toliko težje. Če bi imela brata, sestro bi se lahko vsaj zatekla k njima in bi me potolažila.Res vam hvala za pomoč!
Uredništvo
Tina Rzeničnik Uršič
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Super, da si zvedava in iščeš informacije, ki bi ti pomagale lažje razumeti sebe in svoje težave, a testi na internetu niso zanesljiv pripomoček s katerim bi lahko potrdili določeno motnjo pri posamezniku.
Tehnike sproščanja so ti kaj pomagale? Ker so namreč dobra metoda za zniževanje tesnobe in lažje obvladovanje stresnih situacij. Lahko se zaenkrat obrneš tudi na šolsko svetovalno službo v šoli, če meniš, da je trenutno obisk psihologa v zdravstvu neizvedljiv.
Če si staršema to že povedala, potem pa jih mogoče še enkrat prosiš, da to ne počneta pred tabo. Naj svoje težave rešujeta sama, brez da vpletata tebe, takrat seveda, ko se te določene situacije ne tičejo. O ločitvi se odločajo odrasli, verjamem, da si tega ne želiš in zaradi prepirov ni nujno, da se partnerja ločita, obstajajo druge rešitve pred tem (mogoče kakšna partnerska terapija, ampak ne vem koliko sta dovzetna za to), a za te odločitve bosta poskrbela ona dva, ni to tvoja naloga. V glavnem njunih težav ne moreš rešiti ti, vem da je neprijetno poslušati prepire, poskusi jima povedati, naj te prosim v to ne vpletata, ker te spravlja v stisko. To misliš, da bi zmogla?
Kdo pa te potolaži, posluša in mu je mar za tvoje počutje? Imaš kakšno prijateljico/prijatelja, ki mu lahko zaupaš in podeliš svoje skrbi/težave? Že sam pogovor nas lahko zelo zelo razbremeni, da nismo sami z našimi stiskami.
Upam, da si kaj bolje. Javi se še kaj, če bi ti še lahko bili v kakšno pomoč.